abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26619123
Hey people !

Ik ben in het bezit van een woning uit 1930 met een granieten vloer in de gang.
Deze is na het verbouwen / schilderen etc erg dof geworden en op sommige plekken zit verf / opgedroogd beton.

OP de knietjes met een harde borstel heb ik al geprobeert het ziet er als het nat is not netjes uit maar als het opdroogt slaat het weer wittig uit.
Iemand ervaring hier met het schoonmaken van deze vloeren en de glans weer terug krijgen ?

Merci voor de tips !!

Gr Realbase
pi_26619176
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26619369
Gebookmarked
Thanks !!
pi_26619500
http://www.hilstone.nl/

deze site verkoopt producten oa voor de schoonmaak en onderhoud van granieten vloeren
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 1 mei 2005 @ 01:34:11 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26633816
Ik geloof dat HG ook spul verkoopt speciaal voor natuurstenen vloeren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:47:50 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507075
In mijn andere topic vroeg ik tips om een granieto vloer weer schoon en mooi te krijgen aangezien ik dit hieronder vond toen ik het laminaat in de gang weg haalde:

Hoop werk te gaan, maar wel mooi!

Er kwamen meer vragen, dus bij deze een geheel eigen Granieto vloer topic, zodat iedereen er iets aan heeft.

Fire away!
pi_31507610
Wat is Granieto?
Een vloer van Granieten " stenen" of is het een soort van bijna echt maar toch nep steen a la Laminaat vs. Houten vloer?
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:16:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507640
Het is graniet.
Ik zeg zelf eigenlijk ook gewoon een 'granieten vloer' maar officieel schijnt het 'granieto' te zijn...
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:17:19 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507665
Ik heb de TT maar even aangepast op de wat meer ingeburgerde naam.

Maar goed, in het andere topic had men het over zoutzuur gebruiken.
Ik heb ook wel eens gehoord over polijsten.
Wat gebruik je eigenlijk als uiteindelijke toplaag? Doe je dat uberhaupt wel?

Vragen, vragen, vragen.
pi_31507732
volgens mij zijn graniet en granito niet hetzelfde hoor, zie ook http://www.devriesterrazzo.nl/Terrazzo%20&%20Granito.htm
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_31507828
Ow... Dat Granito uit dat linkje ken ik wel... Dat vind ik (persoonlijk) niet zo geweldig.
Graniet is wel echt Wauw .
Maar wel btje duur .
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:25:51 #12
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_31507840
Ik heb even 2 tellen gegoogled...

Hoe onderhoud ik graniet?

U kunt het graniet gewoon met heet water reinigen. Nog beter is een speciaal diepte reinigingsproduct te gebruiken. Daarnaast kunt u het graniet extra beschermen door deze te (laten) impregneren. Daarna kan het graniet eventueel gekristalliseerd op gepolijst worden. Deze behandelingen geven meer glans en zijn ook water, vet -en vuil afstotend.

http://www.hilstone.nl/Onderhoud/faq.htm#twee (bron)

of kijk op deze site: http://www.allesover-vloeren.nl/pg/Producten/Natuursteen/Graniet:+levendig+en+duurzaam
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:26:03 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31507842
Ah ok. Thanks.
quote:
Het woord terrazzo is in verschillende Europese landen ingeburgerd. In Duitsland en Oostenrijk spreekt men uitsluitend van terrazzo, in Frankrijk spreekt men van granito.
Veel terrazzowerkers in Nederland noemden zichzelf granitowerkers, terwijl men in Italië spreekt van tarrazzieri en niet van granitisti. Tegenwoordig kiest men voor het woord terrazzo. Ook al omdat de betekenis granito nogal eens wordt verwisseld met graniet. Terrazzokorrels zijn van gebroken marmer en kalksteen, terwijl granietkorrels bestaan uit gebroken natuurgraniet.
Ik heb dus volgens mij wel een 'granieto' vloer. Hij lijkt op het plaatje op die site.

TT weer aanpassen gaat.
pi_31508424
BE : ik heb eens een prijsopgave laten doen van mijn vloer.
Kost ongever 70 a 80 euro per m2 voor het volledig schoonmaken van de vloer:

Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer

aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !

Maar ik heb ook eens die dieptereiniger gezien op die link heirboven.. ook maar eens bellen wat dat kost enzo

PS. ik zat me eens te bedenken en jawel .... Granieten vloer schoonmaken
Maybe Merge ofzo ?
pi_31508530
He wat grappig, dit is excact t zelfde huis (dat wat ik op die foto zie in elk geval) als waar ik woonde in eindhoven
Mijn huisgenote was daar ook aan het klussen en kwam er ook achter dat er in de gang en op de plek waar de keuken vroeger zat, ook zo'n granieto vloer zat. Die heeft m destijds zoveel mogelijk schoongemaakt en betonresten eraf geschuurd, alleen ik heb t uiteindelijke resultaat nog niet gezien.
(:
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:03:56 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31508636
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:55 schreef realbase het volgende:

Korte omschrijving werkzaamheden : opschuren ruw , opschuren zacht , kleine laag cement oid eroverheen om alle putjes & scheurtjes te vullen , zacht opschuren , polijsten en voila u heeft een glimmende granieten vloer

aangezien mijn gang 11 a 12 meter lang is kost mij dat dus ongeveer 800 euro ofzo
Een hoop centjes !

Maar ik heb ook eens die dieptereiniger gezien op die link heirboven.. ook maar eens bellen wat dat kost enzo

PS. ik zat me eens te bedenken en jawel .... Granieten vloer schoonmaken
Maybe Merge ofzo ?
Jemig! Wat een geld joh! Om dat te laten doen!
Maar goed, dat moet met een hoop geduld en liefde ook best zelf kunnen.
Ik zal de merge aanvragen...
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:58:04 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31538978
Spullen van HG kopen, geen groene zeep gebruiken en al helemaal geen zoutzuur.

HG heeft ook spul om cementsluiers te verwijderen. Zie in de winkel/op de site.
Bij tapijtlijm: koop milde verwijderaar. Verder: Niet al te kies op je nagels zijn en véél geduld hebben.

Mooi is het wel
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:16:36 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31548019
Ik heb van mijn vader een soort van afbijtspulletje gekregen (dat gebruiken ze op zijn werk), ga ik eerst wel eens proberen op een randje naast het luik naar de kruipruimte, daar komt een mat overheen. Dan kan ik zien wat het met de vloer doet.
pi_31556469
ik heb van het weekend hardstenen vensterbanken (van die zwarte) schoongemaakt. hier zat stucwerk, latex, plakband en gewone verf op.

eerst met een verfkrabbertje de grootste stukken eraf gestoken, en vervolgens met het verfhandje en een schone doek alle ingetrokken vlekken eruit gepoetst

dus misschien nog een kleine tip, alleen weet ik niet in hoeverre hardsteen en granito hetzelfde zijn
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:11:05 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31556625
verfhandje?
Dat zegt me helemaal niets.
pi_31556838
Ik heb net een cursusje speksteen-snijden gehad, en als laatste doe je er een spul op dat het mooi "nat" blijft een soort was voor natuursteen.
En op de verpakking staat een vloer van natuursteen.

Het heet marpol. En het is van Centralin.

Zou je kunnen proberen om hem weer glanzend te krijgen?

De verpakking is duits, en ik ben zeer slecht in duits, als je wilt weten wat er op staat kan ik het je emailen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_31556906
http://www.ds-natuursteen.nl/module_tekst.php?id=5

Hier staat het ook tussen.

Ik hoop dat het jullie lukt!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:42:23 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31557158
Thanks voor de tip! Ik zal eens op de naam googelen.

[edit] Of je F5-t even voor je op reply drukt.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:49:03 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31557266
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:00 schreef Gurb het volgende:
ik heb van het weekend hardstenen vensterbanken (van die zwarte) schoongemaakt. hier zat stucwerk, latex, plakband en gewone verf op.

eerst met een verfkrabbertje de grootste stukken eraf gestoken, en vervolgens met het verfhandje en een schone doek alle ingetrokken vlekken eruit gepoetst

dus misschien nog een kleine tip, alleen weet ik niet in hoeverre hardsteen en granito hetzelfde zijn
Granito is een poreuze steen, dat maakt het juist zo lastig schoonmaken. En als je een verkeerd middel gebruikt kun je de vloer met een beetje kwade wil voorgoed verpesten. Eenmaal schoon is het zinvol de boel te impregneren en regelmatig te behandelen zodat een (vuilafstotend) laagje ontstaat.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31576211
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
verfhandje?
Dat zegt me helemaal niets.
hier te vinden

volgens mij ook gewoon te koop bij een bouwmarkt
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:35:12 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_31579812
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:38 schreef Gurb het volgende:

[..]

hier te vinden

volgens mij ook gewoon te koop bij een bouwmarkt
Nooooit van gehoord!

Handig! (no pun intended)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_31580044
is een erg handig spulletje, want het is niet agressief (het is bedoeld voor het reinigen van je handen die onder de verf zitten) maar het maakt wel goed schoon.
vergelijk het qua samenstelling met boter / haargel. dit doe je gewoon op een schone doek, en wrijven/schrobben maar

ik ken het ook nog niet zo lang, maar een maatje van mij is schilder, en die maakt daar zijn handen mee schoon. En sinds afgelopen weekend ken ik de handigheid om er andere oppervlakken mee schoon te maken, toen ik bij een ander maatje (die in de bouw werkt) de vensterbanken schoon moest maken ermee.
hij vertelde dat zij op de bouw altijd tegels en hardstenen vensterbanken hiermee van verfresten ontdeden, vlak voor de oplevering
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:48:16 #28
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31612171
Hey,

Ik surf geregeld hier op Klussen en wonen voor eigen klussen in huis.

Goede adviezen met granito vloeren opknappen!

Maar ik heb zelf granieten vensterbanken, en vorige bewoners hebben ze allemaal overgeverfd in alle kleuren. Inmiddels een jaar verder hier, en de vensterbanken zien eigenlijk niet uit!!! Hoop krassen door verf afhalen (en afbranden, verfafbijtmiddel)

Hoe nu egaal en mooi maken? Ik dacht simpel.... Blanke lak overdoen, ziet toch niemand?

Hoewel vriendin van me, is beeldhoudster en wilde een keer die allemaal polijsten... alleen vrij intensief werk en sommige vensterbanken zijn beschadigd (stukjes af, en putjes....)

Nog ideeen>? Ik hoor/lees ze graag!!!

Thanks!
Alle dagen heel druk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:39:22 #29
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31634011
In ons vorige huis ontdekten we op precies dezelfde manier dat er een terrazzovloer in de hal verstopt zat.
Helaas zag hij er echt bedroevend uit, na jaren en jaren onder de vloerbekledinglijm gezeten te hebben.

We hebben veel geprobeerd, onder andere de vloer met een soort elektrische krabber (DHZ-zaak) schoon te krabben. Dat lukte een beetje, maar niet geweldig. En het ging ook echt verschrikkelijk traag.

Uiteindelijk hebben we iemand ingehuurd die de boel met een diamantslijper heeft schoongemaakt. Speciaal voor terrazzo. Kostte (een jaar of 7 geleden) 100 gulden per vierkante meter. En een verschrikkelijk geluid, ik hoor het bij wijze van spreken nog. Hij is ongeveer een ochtend bezig geweest met onze hal van ruim 4 vierkante meter.

Het resultaat. Ik vond het eerlijk gezegd toch nog wat tegenvallen. Het geel van de vloerbedekkinglijm was er te veel ingetrokken. Het wit is nooit meer wit geworden.

Groene zeep hebben we ook geprobeerd, om de boel glanzend te krijgen. Ook nooit een heel groot succes geweest, de vloer was te lang droog geweest.

Het is daarmee nooit de geweldig glanzende ouderwets uitziende terrazzovloer geworden die ik voor ogen had.
Maar goed, alles beter dan de vloerbedekking die er zat (bah! in een hal!). En het was best aardig geworden (zeg maar een zesenhalfje, en niet de gedroomde negen).

Geen spijt gehad trouwens, want een stenen vloer is wel ideaal met schoonmaken.

(Ik hoop dat ik je niet al te veel teleurstel hier, dat is niet de bedoeling, misschien wordt het bij jullie wel heel mooi)

O, nog een tip: je hebt échte groene zeep nodig, en dat wordt niet veel meer verkocht. Vaak wordt er wel 'zachte zeep' verkocht, maar dat is wat anders, en zorgt niet voor glans.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zondag 6 november 2005 @ 18:06:43 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32030843
De vloer is schoon. Althans... de tapijtlijm is eraf

Voor:

Na:

Hoe ik het gedaan heb? Tegen alle regels in ben ik er met afbijt overheen gegaan. Er zat zo onwijs veel pestzooi overheen, dat moest er gewoon af.

Nu ga ik van de week nog een keer met HG remover eroverheen met een schrobber.

Als dat gebeurd is wil ik hem impregneren met spul van HG en dan kan er een laagje overheen voor de evt. glans.
pi_32038657
Dat is echt enorm opgeknapt. Dat geeft ons hoop om ooit het weeceetje in als zijn glorie te herstellen naar de situatie zoals die ooit bedoeld is. Nu ziet dat er ook niet uit.

De badkamervloer heb ikk er wel uitgehakt (Heiligschennis?), de badkamer is vergroot, en ivm vloerverwarming e.d. was het niet te gebruiken.

Ik zal binnenkort wat badkamerfoto's in een eigen topicje plaatsen.
pi_32048154
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:06 schreef Brighteyes het volgende:

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

Hoe ik het gedaan heb? Tegen alle regels in ben ik er met afbijt overheen gegaan. Er zat zo onwijs veel pestzooi overheen, dat moest er gewoon af.

Nu ga ik van de week nog een keer met HG remover eroverheen met een schrobber.

Als dat gebeurd is wil ik hem impregneren met spul van HG en dan kan er een laagje overheen voor de evt. glans.
Dat lijkt wel een nieuwe vloer! Erg mooi
  maandag 7 november 2005 @ 09:00:44 #33
36000 Schrek
ga Thuis zuipen GEK !
pi_32048327
moest ff zoeken.

maar heb onze vloer laten doen ;

http://www.marmer-natuursteen.nl/index.htm

niet duur, super service.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
pi_37566634
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:06 schreef Brighteyes het volgende:
Oooh, wat is dat opgeknapt zeg! Fantastisch zo'n vloer

Ga je denk je nog iets aan die barst doen? En zo ja, enig idee wat?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 07:59:43 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37566972
Nee, we hebben niets aan de barst gedaan. En eigenlijk ook niet veel meer aan de vloer zelf sinds toen. Terwijl ik er eigenlijk nog een keer op mijn knietjes schrobbend overheen moet. Maar ja, je kent dat hè.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:51:34 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_52934988
enfin, ik kom nu dit topic tegen, wij hebben hetzelfde probleem en ik ben benieuwd of je vloer mooi geworden is BE? welke spullen heb je nou precies gebruikt?
ik ga ook even de gegeven linkjes hier lezen natuurlijk, maar ben nieuwsgierig
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:19:27 #38
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53019184
tvp!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65411324
jah doet iemand nog eens tips geven
* realbase gaat huisje maybe verkopen, en wil die vloer nou eens een grote beurt geven ( schoonmaken that is voor de pervs onder ons )
pi_65413555
Ik moet die van mij ook nog een beetje poetsen, is nog een beetje grauw.
Nog niet uit eigen ervaring kan ik spreken, maar van wat ik heb opgezocht, heb ik begrepen dat je 'm regelmatig met groene zeep moet schrobben, dit geeft na verloop van tijd het beste resultaat, pas na enkele schrobbeurten zie je verschil.
Je kunt er ook nog een was over aanbrengen. Ik kreeg van mijn tante ook de tip de vloer met Jotun Oxan olie te behandelen.
pi_65432038
Ik heb nu van HG een cementsluier verwijderaar... volgens de kluswinkelman ( lokaal winkelje waar ze nog verstand van klussen hebben in tegenstelling tot gamma etc ) maakt deze op wat diepere wijze schoon.

ik ga morgen ofzo even een hoekje proberen.. als het lukt .. laat ik het even weten
  maandag 26 januari 2009 @ 20:33:53 #42
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65432656

Binnenkort ff nieow fotootje maken.
pi_65578903
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:55 schreef realbase het volgende:

Een hoop centjes !

ik heb een soortgelijke offerte gehad; best veel geld voor mijn toekomstige vloer.
maar...ik woon nu ook met een gang met terrazovloer ( 30er ) die wordt over enkele maanden afgebroken..
kan ik nu daar een deel uitvrezen en dat plaatsen in mijn toekomstige terazzo vloer?
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_65600395
Terazzo kan je niet meenemen...

Overigens kan je ook goede resultaten halen met een vloerboener met schuurpad erop. Te huur bij de grote verhuurbedrijven (multirent, borent, boels, workx, etc)

Dit is rigoreuzer dan elke handmethode, maar minder dan met diamant aan de gang.
pi_65606718
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:52 schreef realbase het volgende:
jah doet iemand nog eens tips geven
* realbase gaat huisje maybe verkopen, en wil die vloer nou eens een grote beurt geven ( schoonmaken that is voor de pervs onder ons )
Verwen je vloer eens met een mengsel van vim (de schuurpoeder, niet de vloeibare) en zuiveringszout (natriumbicarbonaat).
pi_69094775
Heb een offerte binnen voor 1300 euro...voor 6 m2!
Probeer toch eerst zelf mijn granito vloertje op te pimpen
ik begin met een aantal experimenten op mijn oude vloer, die binnenkort onder de slopershamer valt.
ik heb een klein proefje gedaan met teak olie op het donkere gedeelte: blijft mooi diepglanzend;
binnengedeelte niet behandelen - wordt te glad.
Bestaat er een olie of i.d. waarmee je de vloer een uitstraling geeft zoals je hem ziet nadat hij net is geschrobt.
Het schuren en daarna polijsten probeer ik eerst.
=loesje=
  zondag 17 mei 2009 @ 08:47:06 #47
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_69109928
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 20:04 schreef zwemmer431 het volgende:
Heb een offerte binnen voor 1300 euro...voor 6 m2!
Probeer toch eerst zelf mijn granito vloertje op te pimpen
ik begin met een aantal experimenten op mijn oude vloer, die binnenkort onder de slopershamer valt.
ik heb een klein proefje gedaan met teak olie op het donkere gedeelte: blijft mooi diepglanzend;
binnengedeelte niet behandelen - wordt te glad.
Bestaat er een olie of i.d. waarmee je de vloer een uitstraling geeft zoals je hem ziet nadat hij net is geschrobt.
Het schuren en daarna polijsten probeer ik eerst.
Valt me mee! Ik heb 2600 betaald voor 9m2 (wit met zwarte rand en drie dorpels). Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen. Onze vloer was er té erg aan toe (scheuren, héél véél lijmresten) en lag 6 cm te laag t.o.v. de nieuwe vloer in de kamer...

[ Bericht 11% gewijzigd door TheSilencer op 17-05-2009 08:56:28 ]
pi_69110400
tvp maar weer omdat ik ook mijn vloer wil laten doen , heb een offerte aangevraagt en wacht nog op bericht
pi_69159471
bij wie ? ( niet dat het bij mij nog zin heeft, kga toch weg ) maar uit interesse ?
pi_69159513
ps, terazzo gaf mij ooit eens een prijs af voor ongeveer 100 euro de m2 .. dus die 1300 en 2600 vind ik wat duur ? ( maar goed , misschien zit ik er naast )
  maandag 18 mei 2009 @ 20:54:56 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_69164951
net een prijsopgave gekregen, wanneer het meer is als 6 m2 en er zijn geen scheuren dan komt het op 80 euro de m2, als het minder is 90. Ik vind het wel meevallen.
wij gaan het laten doen want ik vind het zo zonde nu. vlekken, gaten, dof, lijmresten.
we zijn momenteel de hele hgang aan het opknappen, dus dit hoort er ook bij
stormy waters...
sailin'
  maandag 18 mei 2009 @ 23:43:09 #52
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_69173832
Heeft iemand een idee wat plusminus 1 m2 granito/terrazzo aanleggen kost? Het lijkt me zo leuk om het toilet beneden hiermee te laten doen
Er liggen nu gewone lelijke tegeltjes, daar kan het overheen of i.p.v. (rammen we de tegeltjes er gewoon vanaf )
Ik heb dus geen idee wat dit kost, weet iemand het? We zijn absoluut nog niet in het stadium van offertes opvragen ofzo, maar wil meer een globaal beeld krijgen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_69175097
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:44 schreef realbase het volgende:
bij wie ? ( niet dat het bij mij nog zin heeft, kga toch weg ) maar uit interesse ?
A&U Vloeronderhoud
ik moet helaas nog steeds een foto sturen voor een indicatie .... bij wie was jij dan ?
pi_69175113
quote:
Op maandag 18 mei 2009 20:54 schreef Belana het volgende:
net een prijsopgave gekregen, wanneer het meer is als 6 m2 en er zijn geen scheuren dan komt het op 80 euro de m2, als het minder is 90. Ik vind het wel meevallen.
heb je een adres toevallig ???
  dinsdag 19 mei 2009 @ 07:46:41 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_69177543
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 00:21 schreef Charisma het volgende:

[..]

heb je een adres toevallig ???
ja hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:28:58 #56
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_69187131
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:45 schreef realbase het volgende:
ps, terazzo gaf mij ooit eens een prijs af voor ongeveer 100 euro de m2 .. dus die 1300 en 2600 vind ik wat duur ? ( maar goed , misschien zit ik er naast )
Klopt wel aardig, maar randen (per m1), dorpels (per stuk) en ondervloer (cement smeervloertje) zijn dan allemaal extra

Heb er destijds 3 aangevraagd, die ontliepen elkaar niet meer dan 200 EURO op het totaalbedrag.
pi_69189740
mijn vloer
1m breed en 213cm lang

bedankt Bianca !

[ Bericht 0% gewijzigd door Charisma op 20-05-2009 02:32:27 ]
  woensdag 20 mei 2009 @ 07:42:25 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_69214114
dat ziet er niet best uit
stormy waters...
sailin'
pi_69214744
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 07:42 schreef Belana het volgende:
dat ziet er niet best uit
valt mee, kijk maar,je moet niet schikken, want dan ghebeurd er nooit wst, het komt uiteindelijk allemaal wel goed

vandaag buiten schuren als ik vanmiddag wakker ben, ik moet nog een leterkast opknappen -met dit mooi weer moet gewerkt worden en de opdrachtgeefster is met verlof, dus ik wil hem af hebben als ze terug is van vakantie

maar eerst deze klusfodos, omdat jullie gek zijn op fodos

voor

tijdens

bijna na,moet nog heel veel af

de witte vlekken op de linker kant ( daar zit de watermeter onder)moeten nog worden gedaan en er zit nog genoeg verf en lijm op de granitovloer maar dat oogt toch al anders
inmiddels al twee offertes gaan lopen om hem helemaal af te maken .

de eerste fotos heb ik ook aan een vloerbedrijf gestuurd en die schrok ook en dacht dat er echt cement overheen is gegaan,maar ik ga hem nu wijzer maken

[ Bericht 3% gewijzigd door Charisma op 20-05-2009 08:36:42 ]
pi_69222859
Wordt al een heel wat nettere terrazzo vloer!
pi_69245701
quote:
Op zondag 17 mei 2009 08:47 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Valt me mee! Ik heb 2600 betaald voor 9m2 (wit met zwarte rand en drie dorpels). Ben wel erg benieuwd naar je bevindingen. Onze vloer was er té erg aan toe (scheuren, héél véél lijmresten) en lag 6 cm te laag t.o.v. de nieuwe vloer in de kamer...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ziet er nu wel erg mooi uit..
ik hou je op de hoogte!
=loesje=
pi_69249031
ik heb een voorlopige offerte gehad, voor 1 x 2 m !!! 900 euro !!!
niet te geloven zeg
ik ga het zelf maar eerst proberen zo goed mogelijk schoon te krijgen
pi_69251548
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 01:02 schreef Charisma het volgende:
ik heb een voorlopige offerte gehad, voor 1 x 2 m !!! 900 euro !!!
niet te geloven zeg
ik ga het zelf maar eerst proberen zo goed mogelijk schoon te krijgen
Ja, als dat is gebaseerd op de eerste foto's die je stuurde ... ?
Affijn, je bent al goed bezig.
pi_69278533
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 07:30 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, als dat is gebaseerd op de eerste foto's die je stuurde ... ?
Affijn, je bent al goed bezig.
nee, niet op de eerste maar op de laatste die al schoongemaakt zijn
en hij zegt dat de witte steentjes in de vloer niet dicht genoeg bij elkaar zitten, hoe hij dat in godsnaam kan zien weet ik niet, en daarom is schuren geen optie zegtie, er zit teveel cement tussen, ook dat kan ik niet beordelen ,dus ik moet het proberen op mijn manier zo goed mogelijk schoon te krijgen
ik wacht wel nog op een antwoord van een offerte
pi_69311945
ben vandaag nog even bij een tegelbedrijf langs geweest:
FILA producten voor reiniging en op-pimpen te kust en te keur:
b.v. Fila stoneplus en Fila " wet" stone ; behoorlijk prijzig spul
26 euro voor 8 m2
mijn vraag: heeft iemand hiermee ervaring?
=loesje=
  maandag 29 juni 2009 @ 12:11:34 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_70473938
op dit moment wordt onze terrazzo vloer opgeknapt. Hij is grof geschuurd, daarna fijner geschuurd, nu gaat er een nieuw laagje cement overheen (heel dun) om de kleine gaatjes te vullen en daarna wordt ie nogmaals geschuurd, heel fijn. Het is een herrie, maar verder bijna geen rommel. Aan het schuurapparaat zit een grote stofzuiger en dat werkt perfect! als het klaar is zal ik een voor en na foto plaatsen.
tot nu toe heel tevreden over dit bedrijf
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 juni 2009 @ 19:14:39 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_70488399
hier zie je nog een beetje hoe hij voor was:

vanmorgen tijdens het schuren:

cement laagje eroverheen

daarna weer schuren, steeds fijner

en na insmeren en polijsten het resultaat:

stormy waters...
sailin'
  maandag 29 juni 2009 @ 21:43:37 #68
251975 kissaa
fka: kissa
pi_70493762
@ Belana: wat is ie mooi geworden! Geweldig!

maandag 29 juni 2009 @ 21:46:35 #69
24188 Belana
kloon van belana
pi_70493911
ja, het was de hele dag werk voor die man en het is die 1000 euro meer dan waard!
stormy waters...
sailin'
pi_70495087
Ik vind dat glimmende eigenlijk helemaal niet mooi. Maar mooi schoon is ie wel.
pi_70497106
wow, wat is dat de moeite ( en geld) waard !

Nou ben ik wel benieuwd naar de as. plinten ?
pi_70497680
zit er nog wel tekening in de "zwarte lijst"
met welk goedje wordt de vloer ingesmeerd, en houdt het de "wet-look" ook nadien?
mijn vloertje ziet er op dit moment zo uit:

=loesje=
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:20:12 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_70512344
de banden zijn bij ons een soort van aubergine/bordeaux rood en de tekening zit er nog in ja. het enige wat ze doen is schuren, van heel grof naar heel fijn, hij voelt nu echt glad aan!
Dat hele glimmende gaat er wel weer vanaf hoor, dat is ook niet te houden, want je ziet er alles op
Op de foto was ie echt net in de wax gezet en gepolijst. Van mij hoeft ie ook niet zo te blijven glimmen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:09:00 #74
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_71691904
zo wat zijn deze vloeren toch mooi

mijn ouders hebben thuis ongeveer 130 m2 marmer laten leggen, misschien was dit wel mooi geweest voor gang en bijkeuken ofzo.

maja te laat

als ik later ene huis heb zou ik zeker zoiets willen!
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:17:58 #75
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71695780
Wij hebben onze vloer een paar weken geleden op laten knappen voor 85 euro p/m ex btw. En dat is echt prachtig geworden, ik zal foto's plaatsen als ik de vloer heb gepoetst :-).
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:44 #76
3185 Adelante
To let it go now
pi_84110754
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef twentemeisje het volgende:
Wij hebben onze vloer een paar weken geleden op laten knappen voor 85 euro p/m ex btw. En dat is echt prachtig geworden, ik zal foto's plaatsen als ik de vloer heb gepoetst :-).

ja, foto's graag

Oud topic kick, maar wij gaan ook een oude granieto vloer opknappen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 18 juli 2010 @ 10:58:35 #77
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84192125
Das inderdaad een oudje, schandalig ook dat ik mijn belofte nooit heb ingelost

BEFORE

AFTER maar nog voor het opknappen van de rest van de hal (de muur stond hier nog in de voorstrijk voor de stuccer)

Zo ziet (een stukje van) de gang er uit na afwerking

maandag 2 augustus 2010 @ 21:49:37 #78
3185 Adelante
To let it go now
pi_84789949
Heel mooi geworden twentemeisje ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_84793220
He-le-maal af! _O_
pi_84795201
De rode spikkeltjes erin vind ik bijzonder ( mooi !) en bijzonder.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:03:44 #81
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_84801728
Thanks! Wij vinden 't zelf het geld ook meer dan waard geweest. O+

Het is toch eeuwig zonde om zo'n mooie vloer onder een laag tapijt(lijm) te verstoppen :o.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:16:35 #82
3185 Adelante
To let it go now
pi_84834655
Hier hebben we er drie lagen zeil en vloerbedekking af moeten steken voor de vloer tevoorschijn kwam. Wel wat scheuren helaas, dus zal eens gaan informeren wat restoreren kost.
Oh, opvallend detail is dat we dachten dat de plinten wit hout waren, maar dat is gewoon geverfde opstaande granito :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')