Als dit het resultaat is is de politie daar helemaal niet in geslaagd..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:16 schreef natte-flamoes het volgende:
Opzich maakt de buit niet zo heel veel uit, het ging vooral ook om het signaal dat de hells angels niet boven de wet staan. Daarin is wat mij betreft de politie goed in geslaagd.
Mwa, het is iets kleins, maar ik vind dat de politie bijv Angels ook moet beboeten voor het niet-dragen van een helm, dat zou bij mij wel gebeuren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooralsnog gaat het om bewijzen, niet om spannende verhalen van oom wim.
Dit is natuurlijk vooral borrelpraat. Ik zie geen concrete bewijzen, alleen wat visserslatijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:02 schreef Elgigante het volgende:
'Politie trad slap op tegen Hells Angels'
Uitgegeven: 22 oktober 2005 07:39
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2005 11:23
AMSTERDAM - De Nederlandse politie heeft zo ernstig verzuimd in de aanpak van de Hells Angels, dat bij buitenlandse politiekorpsen de indruk bestond dat politiemensen onder één hoedje speelden met de organisatie. Dat zegt de Canadese expert op het gebied van de Hells Angels, William Marsden, zaterdag in Trouw.
Volgens Marsden heeft internationale druk ertoe geleid dat er massaal arrestaties zijn gepleegd. “Het Europese hoofdkwartier is Amsterdam. Het is onbegrijpelijk dat de Nederlandse politie tot nu toe zo slap is opgetreden tegen de Hells Angels.”
Negatief beeld
Volgens Marsden, die voor een nieuw boek veel gesprekken heeft gevoerd met politie en justitie in Europa, bestaat er een negatief beeld over de Nederlandse politie. “Die heeft een reputatie dat ze weinig meewerkt met andere korpsen en dat ze niet scheutig is met het delen van informatie. Enkele Scandinavische politie-officieren vertelden me dat ze dachten dat sommige Nederlandse politiemensen gecorrumpeerd waren door de Hells Angels. Onder meer omdat ze met hen gezien waren op feestjes en bij voetbalwedstrijden.”
In Denemarken, Zweden en Noorwegen bestond boosheid over het door laten groeien van de Amsterdamse tak van de motorclub, aldus Marsden. De opbrengsten van drugshandel in Nederland, werden gebruikt voor oorlogen tussen motorclubs in Scandinavië, zo was de gedachte.
Zware uitspraken
Een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) zegt in en reactie dat de nationale recherche in 2003, direct na de oprichting, is begonnen met een grootschalig onderzoek naar de Hells Angels. “Je kunt de nationale recherche dus niets verwijten”, concludeert hij. De zegsman wil niet ingaan op de periode daarvoor. “Maar er was in Nederland wel een beeld dat de Hells Angels onaantastbaar waren”, stelt de woordvoerder. ”Ik vind het overigens jammer dat Marsden geen man en paard noemt. Het zijn zware uitspraken die hij doet, die niet worden onderbouwd.”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou, blijkbaar vond niet alleen de bevolking dat de politie te schijterig was met optreden, maar collega-dienders uit het buitenland gingen zelfs een stapje verder door ze te beschuldigen van corruptie en het spotten van politie met Angels op feestjes en voetbalwedstrijden (in gemoedelijke sfeer) kán natuurlijk ook gewoon niet.
Het gaat jaren duren voordat het vertrouwen in de sterke arm weer is hersteld vrees ik, wekelijkse flaters van het OM/Justitie/Politie en de AIVD zijn welhaast aandoenlijk en ontelbaar geworden.
Het omgekeerde doen de Angels wel, zij infiltreren bij de politie (Vooral ASD heeft veel *Angels* in dienst )quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:41 schreef Basp1 het volgende:
Het is gewoon wachten op de eerste echte infiltratie actie op golfclubs, zodat ze wat meer bewijzen hebben voor handel met voorkennis, en steekpenningen naar ambtenaren. Dan wil ik wel undercover gaan en hele weken gaan golfen
Dat heeft die expert dan heel goed gezien !quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:02 schreef Elgigante het volgende:
AMSTERDAM - De Nederlandse politie heeft zo ernstig verzuimd in de aanpak van de Hells Angels, dat bij buitenlandse politiekorpsen de indruk bestond dat politiemensen onder één hoedje speelden met de organisatie. Dat zegt de Canadese expert op het gebied van de Hells Angels, William Marsden, zaterdag in Trouw.
Idd, die Joden kan je maar beter goed in de gaten houden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Nouja het lijkt er meer op dat de IRT de concurrentie uit wil schakelen..
Wat me meer zorgen baart is dat je het op deze manier voor oa de russisch/joodse maffioso wel erg makkelijk maakt om uit te breiden.. Vergeleken met hun zijn de HA moraal ridders..
Eigen criminelen eerst. Mee eens.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:41 schreef Fonkmeistah het volgende:
Nouja het lijkt er meer op dat de IRT de concurrentie uit wil schakelen..
Wat me meer zorgen baart is dat je het op deze manier voor oa de russisch/joodse maffioso wel erg makkelijk maakt om uit te breiden.. Vergeleken met hun zijn de HA moraal ridders..
Biggy Willem heeft een aantal keer apart gesprekken gevoerd met Endstra. Daarna is hij uit de culb gegooid omdat hij dat niet met de rest gedeeld heeft en eventueel aan aanslag wou plegen waarbij er angels om zouden kunnen komen.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Holleeder was een graag geziene gast in het clubhuis van de Angels, zoals daar wel meer mensen geregeld kwamen.
Al had hij met de rest gedeeld dat hij Holleeder in het clubhuis wilde opblazen, dan was hij er ook meteen uitgeknikkeerd. Big Willem heeft zich onmogelijk gemaakt binnen de Angels, dan ben je meteen weg.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:34 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Biggy Willem heeft een aantal keer apart gesprekken gevoerd met Endstra. Daarna is hij uit de culb gegooid omdat hij dat niet met de rest gedeeld heeft en eventueel aan aanslag wou plegen waarbij er angels om zouden kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |