Ja 1 na grootste misdaadorganisatie na de Cosa Nostra hoorde ik op het nieuws.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 01:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Schijnbaar heb je ze nog niet van dichtbij mee gemaakt en heb je je beeld over de Hells Angels via Easy Rider opgedaan.
Terecht dat deze zware criminelen aanpakken. Net als de maffia hebben de Angels inderdaad ook een functie, maar dat weegt niet op tegen de misdaden die ze begaan.
Je zult er minder last van hebben dan van jeugdige vandalen of opgeschoten hangjongeren denk ik ja, maar als buur, cafe-uitbater, hond-uitlater etc kun je je behoorlijk geintimideerd voelen door de praktijken van de heren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 02:07 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ja 1 na grootste misdaadorganisatie na de Cosa Nostra hoorde ik op het nieuws.
Ik snap je punt wel, maar ik maar onderscheid in tegen het overgrote deel van de misdaden wordt begaan. Jan Modaal zal naar alle waarschijnlijkheid nooit last hebben van die gasten. Ze begaan vooral misdaden binnen het criminele milieu zelf. Een soort Murder Inc.![]()
Daar heb ik minder moeite mee dan mensen die bejaarden in elkaar slaan of onschuldige burgers kwaad doen. Niet dat ze niet opgepakt zouden moeten worden, dat dan weer wel.
Nee, maar ondertussen komt je discussie met die diebiele insteek van je niet van de grond.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
God wat ben jij dom
Je begrijpt echt niets van wat ik net schreef
Natte Flamoes op lijstje zetquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 08:45 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, maar ondertussen komt je discussie met die diebiele insteek van je niet van de grond.![]()
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:55 schreef JohnDope het volgende:
En is er nog nieuws mannen??? Of was het allemaal maar show om te laten zien dat die luie flikkers van het om wel wat doen. Ja eerst heel stoer mensen met ongekend veel machts vertoon arresteren om vervolgens weer vrij te laten
Het in beslagname geheel vind ik overigens erg magertjes.......
Zo gaat het wel aflopen denk ik.... zo gaat het toch altijd. Vond jij het niet magertjes dan wat ze allemaal in beslag hadden genomen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:58 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]je vraagt eerst of er nieuws is en vervolgens verzin je uit je dikke duim wat nieuws? En met die verzinsels val je de politieactie af? Werkt dat zo bij jou?
Magertjes? Wat moet een motorlievende hobby-motorclub met granaten, een machinegeweer, een vlammenwerper etc etc. Teveel a-team gezien ofzo waardoor je denkt dat elke lul die met een granaat opzak loopt normaal is? Wat voor geflipt persoon moet je zijn om dat als 'magertjes' te zien? Of had je nukes verwacht ofzo? Malloot!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo gaat het wel aflopen denk ik.... zo gaat het toch altijd. Vond jij het niet magertjes dan wat ze allemaal in beslag hadden genomen?
Ik vind het allemaal maar mager.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:20 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Magertjes? Wat moet een motorlievende hobby-motorclub met granaten, een machinegeweer, een vlammenwerper etc etc. Teveel a-team gezien ofzo waardoor je denkt dat elke lul die met een granaat opzak loopt normaal is? Wat voor geflipt persoon moet je zijn om dat als 'magertjes' te zien? Of had je nukes verwacht ofzo? Malloot!
Ben ik met je eens, maar het OM moet niet gaan schermen met mensen als BvD tegen de angels. Dan ben je als juridisch apparaat nog slechter bezig dan de jongens op wie jij jaagt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:28 schreef natte-flamoes het volgende:
Het valt me op dat je acties van het OM en politie geflipt vindt, terwijl je het helemaal niet erg vindt dat een ogenschijnend lief-motorenhobbyclubje met geweren, granaten, granaawerpers rondloopt. Heb je het wel helemaal fris?
En dan vergeet je nog te vermelden dat het OM mensen heeft opgeroepen die vroeger ook bedreigd/ geintimideerd zijn door de HA alsnog aangifte te doen. Nee ze zullen echt wel veel bewijzen hebben hoor het OM anders doet men zo'n oproep nietquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar mager.
Weet je wat ik pas geflipt vind, dat het OM het leven van Barend en van Dorp in een gevaarlijk pakket brengt, door die weer expliciet op tv te noemen. Terwijl BvD er niks meer met die zaak te maken willen hebben, die kijken wel uit.
Vooral die onderste alinea is tekend en geeft dus wel aan dat men niet de HA als criminele organisatie ziet.quote:http://www.nu.nl/news/610744/14/Drie_Hells_Angels_vrijgelaten_%28video%29.html
Drie Hells Angels vrijgelaten (video)
Uitgegeven: 18 oktober 2005 12:31
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2005 14:34
ROTTERDAM - Van de 45 Hells Angels die maandagochtend door de politie zijn gearresteerd, zitten er nog 42 vast. Drie zijn er inmiddels weer heengezonden, aldus een woordvoerster van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie dinsdag.
Bekijk video: Modem/ Breedband
De voorgeleiding van de Angels, die worden verdacht van een reeks ernstige misdrijven, zoals drugs- en wapenhandel, geweld, vindt donderdag plaats bij de rechter-commissaris in Amsterdam. Of ze alle 42 worden voorgeleid, is nog onduidelijk.
De politie arresteerde de Hells Angels tijdens een massaal gecoördineerde actie waarbij invallen werden gedaan in zes clubhuizen, in Amsterdam, Rotterdam, Kampen, Harlingen, IJmuiden en Haarlem. Ook werden 64 woonadressen doorzocht en verrichte de politie in het Belgische Neerpelt doorzoekingen op twee adressen waarbij een verdachte werd aangehouden.
Acroniem
Het onderzoek naar criminele activiteiten door Hells Angels loopt al enkele jaren, onder de codenaam Acroniem. De actie van justitie is gericht op individuele leden van de Angels en door hen gepleegde strafbare feiten en niet zozeer tegen de organisatie.
Ik denk dat er bijna geen aangiftes zullen binnenrollen. Zou jij aangifte doen dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan vergeet je nog te vermelden dat het OM mensen heeft opgeroepen die vroeger ook bedreigd/ geintimideerd zijn door de HA alsnog aangifte te doen. Nee ze zullen echt wel veel bewijzen hebben hoor het OM anders doet men zo'n oproep niet![]()
[..]
Vooral die onderste alinea is tekend en geeft dus wel aan dat men niet de HA als criminele organisatie ziet.
quote:http://www.nu.nl/news/612(...)op_vrije_voeten.html
Tien Hells Angels weer op vrije voeten
Uitgegeven: 20 oktober 2005 10:28
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2005 10:31
AMSTERDAM - Van de 42 Hells Angels die nog vastzaten, worden er donderdag 32 voorgeleid aan de rechter-commissaris in Amsterdam. De overige tien Angels zijn na verhoor heengezonden, aldus een woordvoerster van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie.
Volgens een woordvoerster van de rechtbank in Amsterdam vindt één voorgeleiding niet in Amsterdam plaats, maar in Scheveningen. Of die persoon in het gevangenisziekenhuis verblijft en daarom niet naar Amsterdam kan komen, is niet bekend.
Voorarrest
De rechter-commissaris bepaalt of het voorarrest van de 32 Angels wordt verlengd. Zij werden maandag opgepakt tijdens een massale actie van de politie. In totaal ging het om 45 aanhoudingen. Ze worden verdacht van een reeks ernstige misdrijven, zoals drugs- en wapenhandel, geweld, bedreiging en afpersing. Onder hen zijn de voormalig en huidig president van de Hells Angels in Amsterdam, Willem van B. en Daniël U.
Ik denk dat de HA vroeger veel mac gyver gekeken hebben, en dan zal de grannaatwerper wel een in elkaar geflansd ding met ducktape gewest zijn, de vlammenwerper een omgebouwde spuitbus, met een ontsteker erop, en de granaten niet meer dan wat extra sterke strijker, in belgie gekochtquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben eens benieuwd wat die granaatwerper, vlammenwerper en vuurwapens echt waren.
Jij bent zeer snel op je pik getrapt hè?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:33 schreef natte-flamoes het volgende:
Ben je met me eens? Ik zei helemaal niks waar je het mee eens kan zijn man.
En zoals voorspeld zijn er nog meer vrijgelaten, omdat er niet voldoende bewijslast tegen die mannen was.quote:105 Teletekst vr 21 okt
Merendeel Hells Angels vrijgelaten
AMSTERDAM De rechtbank in Amsterdam
heeft gisteren 24 Hells Angels
vrijgelaten die waren aangehouden bij
de grote politieactie tegen de club.Een
groep van 14 werd 's ochtends op vrije
voeten gesteld,de rest 's avonds wegens
gebrek aan bewijs.Ze blijven verdacht.
Van de meer dan 40 arrestanten zitten
er nu nog 18 vast.Ze worden verdacht
van lidmaatschap van een criminele
organisatie en een aantal wordt van
misdrijven beschuldigd als afpersing,
mishandeling en handel in drugs.
Big Willem,de oud-voorzitter van de
Amsterdamse Hells Angels,moet nog zeker
twee weken vast blijven zitten.
Volgens meneer Kraal, een advocaat van de Angels, betreft de vlammenwerper in werkelijkheid een aansteker, en heeft de granaatwerper ter decoratie aan de muur gehangen. Ook de vermeende handgranaten zouden aanstekers zijn en de 'dure horloges' nep.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben eens benieuwd wat die granaatwerper, vlammenwerper en vuurwapens echt waren.
Ja natuurlijk, anders het het OM die dingen echt wel laten zien op de persconferentie die ze van d week hebben gehouden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:16 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Volgens meneer Kraal, een advocaat van de Angels, betreft de vlammenwerper in werkelijkheid een aansteker, en heeft de granaatwerper ter decoratie aan de muur gehangen. Ook de vermeende handgranaten zouden aanstekers zijn en de 'dure horloges' nep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |