Nu is een voetballer wel een beetje extreem. Ik denk dat het voor de gemiddelde baan niet erg is om alleen overdag niet te eten. Des avonds en vroeg in de ochtend mag je wel eten tijdens de ramadan. (trouwens, als je het zo bekijkt bedenk ik me net, zijn het wel 2 watjes als ze dan al omvallen).quote:Op maandag 17 oktober 2005 03:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Zoals de meeste mensen wel weten mogen Islamieten ongeveer een maand per jaar niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten.
Afgelopen zaterdag vielen bij PSV zowel Afellay en Kone uit omdat ze aan de ramadan doen.
Ik weet niet hoe het juridisch geregeld is maar kan een werkgever dwingen dat een werknemer gaat eten als dit ten koste van zijn prestaties gaat en als hij dit weigert kan dit gevolgen hebben?
Mijn personelijke mening is dat het belachelijk is dat iemand weigert om te eten en zodoende niet of minder kan presteren op zijn werk en daarom zou dit reden kunnen zijn voor een ontslag.
Ongeveer net zoiets als met rokende collega's, gaan ze roken en ik hun werk overnemen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:16 schreef DennisMoore het volgende:
En ze moeten zeker ook nog 5x per dag tijdens werktijd lekker op een kleedje liggen bidden?
Snap je dat niet? grappigquote:Op maandag 17 oktober 2005 07:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Verder begrijp ik niet dat als je wel ontslagen kan worden als je stoned of dronken op je werk verschijnt je dat niet kan als je door dat je niet eet omvalt. Voor alle gevallen geldt dat je prestaties beinvloed worden door iets wat te voorkomen is.
Daarom mogen mijn rokende collega's ook alleen maar roken in de normale pauzes.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:18 schreef socko het volgende:
Ongeveer net zoiets als met rokende collega's, gaan ze roken en ik hun werk overnemen.
Ja ja socko gaat dus 5 x per dag een "luchtje scheppen"
Ten eerste drugs are badd mmmkay".quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:22 schreef fernando_redondo het volgende:
Leg een uit
Lol Affelay volgende week achter de kassa bij de ahquote:Op maandag 17 oktober 2005 07:28 schreef fernando_redondo het volgende:
Dan ga je maar lekker een andere baan zoeken
Zolang je goed presteert, is er niets aan de hand.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:27 schreef socko het volgende:
Ik bekijk het van de andere kant, niemand kan mij verplichten iets te eten of te drinken.
Goede vraag, ze kan iig ontslagen worden om dat ze verkeerd gehandelt heeft.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als Fatima een patient een te grote dosis geeft en dat die daardoor overlijdt omdat ze zich niet goed kan concentreren omdat ze vast?
Is dat het risico van het vak?
Blijkbaar is het gevaar niet zo groot aangezien jij de eerste bent die de discussie aanzwengelt. Ik neem tenminste aan dat in moslim landen operaties etc. gewoon doorgaan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als Fatima een patient een te grote dosis geeft en dat die daardoor overlijdt omdat ze zich niet goed kan concentreren omdat ze vast?
bij gevaarlijke beroepen, waaronder chirurg (dus waar andere levens van af hangen) hoeft men niet aan de ramadan mee te doen in de zin dat ze niet niet hoeven te eten of te drinken (vergeet vooral de laatste niet, een dag niet eten lukt nog wel, overdag niet drinken zou mij al niet lukken) wel moeten ze dan elke dag een etenspakket schenken aan de armeren.quote:Op maandag 17 oktober 2005 07:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, daar blijkt alleen uit dat jij er niets van snaptquote:Op maandag 17 oktober 2005 07:39 schreef fernando_redondo het volgende:
ik denk het niet, of is er ook een legale basis als jij een keer met een kater op je werk komt?quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Is er een legale basis om oemand te ontslaan als hij minder presteert door de Ramadan?
Die is er wel en verder is de Ramadan niet een keerquote:ik denk het niet, of is er ook een legale basis als jij een keer met een kater op je werk komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |