abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31504171
Zoals de meeste mensen wel weten mogen Islamieten ongeveer een maand per jaar niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten.

Afgelopen zaterdag vielen bij PSV zowel Afellay en Kone uit omdat ze aan de ramadan doen.

Ik weet niet hoe het juridisch geregeld is maar kan een werkgever dwingen dat een werknemer gaat eten als dit ten koste van zijn prestaties gaat en als hij dit weigert kan dit gevolgen hebben?

Mijn personelijke mening is dat het belachelijk is dat iemand weigert om te eten en zodoende niet of minder kan presteren op zijn werk en daarom zou dit reden kunnen zijn voor een ontslag.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31504478
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 03:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Zoals de meeste mensen wel weten mogen Islamieten ongeveer een maand per jaar niet eten tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten.

Afgelopen zaterdag vielen bij PSV zowel Afellay en Kone uit omdat ze aan de ramadan doen.

Ik weet niet hoe het juridisch geregeld is maar kan een werkgever dwingen dat een werknemer gaat eten als dit ten koste van zijn prestaties gaat en als hij dit weigert kan dit gevolgen hebben?

Mijn personelijke mening is dat het belachelijk is dat iemand weigert om te eten en zodoende niet of minder kan presteren op zijn werk en daarom zou dit reden kunnen zijn voor een ontslag.
Nu is een voetballer wel een beetje extreem. Ik denk dat het voor de gemiddelde baan niet erg is om alleen overdag niet te eten. Des avonds en vroeg in de ochtend mag je wel eten tijdens de ramadan. (trouwens, als je het zo bekijkt bedenk ik me net, zijn het wel 2 watjes als ze dan al omvallen).

Nu is het wel zo dat een werkgever niks kan dwingen als het tegen de religieuze overtuiging van de werknemer in druist. Zo kan een werkgever je niet dwingen op zondag te werken, als dat tegen je religieuze overtuiging ingaat bijvoorbeeld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 17 oktober 2005 @ 07:14:36 #3
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504489
Ik vind dat iereeen mee moet doen met de moslims!
Opgelost
pi_31504491
En ze moeten zeker ook nog 5x per dag tijdens werktijd lekker op een kleedje liggen bidden?
't Is verdorie al bijna net zo erg als die Brabanders, aan wie je ook niks hebt tijdens dat Carnaval.

Inhouden op 't loon! .
pi_31504492
Voor iedere baan warbij je fysiek werk moet doen geldt dat je minder gaat presteren als je een dag niet eet net als dat geldt voor een baan waar je voor moet concentreren. Genoeg banen die aan dat profiel voldoen

Verder begrijp ik niet dat als je wel ontslagen kan worden als je stoned of dronken op je werk verschijnt je dat niet kan als je door dat je niet eet omvalt. Voor alle gevallen geldt dat je prestaties beinvloed worden door iets wat te voorkomen is.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31504497
Carnaval is 5 dagen waarvan er maar 2 of 3 werkdagen zijn en Ramadan is een maand
  maandag 17 oktober 2005 @ 07:18:53 #7
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504498
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:16 schreef DennisMoore het volgende:
En ze moeten zeker ook nog 5x per dag tijdens werktijd lekker op een kleedje liggen bidden?
Ongeveer net zoiets als met rokende collega's, gaan ze roken en ik hun werk overnemen.
Ja ja socko gaat dus 5 x per dag een "luchtje scheppen"
  maandag 17 oktober 2005 @ 07:21:14 #8
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504503
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Verder begrijp ik niet dat als je wel ontslagen kan worden als je stoned of dronken op je werk verschijnt je dat niet kan als je door dat je niet eet omvalt. Voor alle gevallen geldt dat je prestaties beinvloed worden door iets wat te voorkomen is.
Snap je dat niet? grappig
pi_31504508
Leg een uit
pi_31504512
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:18 schreef socko het volgende:

Ongeveer net zoiets als met rokende collega's, gaan ze roken en ik hun werk overnemen.
Ja ja socko gaat dus 5 x per dag een "luchtje scheppen"
Daarom mogen mijn rokende collega's ook alleen maar roken in de normale pauzes.
's Ochtends tien minuten, tijdens de lunchpauze, en 's middags tien minuten.

.
  maandag 17 oktober 2005 @ 07:27:16 #11
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504521
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:22 schreef fernando_redondo het volgende:
Leg een uit
Ten eerste drugs are badd mmmkay".
Ik bekijk het van de andere kant, niemand kan mij verplichten iets te eten of te drinken.

Ben het wel met je eens hoor maar probeer het van de andere kant te bekijken..
pi_31504528
Dan ga je maar lekker een andere baan zoeken
  maandag 17 oktober 2005 @ 07:32:04 #13
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504540
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:28 schreef fernando_redondo het volgende:
Dan ga je maar lekker een andere baan zoeken
Lol Affelay volgende week achter de kassa bij de ah
pi_31504545
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:27 schreef socko het volgende:

Ik bekijk het van de andere kant, niemand kan mij verplichten iets te eten of te drinken.
Zolang je goed presteert, is er niets aan de hand.
Daar verplicht je arbeidscontract je namelijk toe.
pi_31504576
Ik vraag me af wat er gebeurt als Fatima een patient een te grote dosis geeft en dat die daardoor overlijdt omdat ze zich niet goed kan concentreren omdat ze vast?

Is dat het risico van het vak?

maandag 17 oktober 2005 @ 07:41:28 #16
14795 socko
"Have a nice day"
pi_31504581
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als Fatima een patient een te grote dosis geeft en dat die daardoor overlijdt omdat ze zich niet goed kan concentreren omdat ze vast?
Goede vraag, ze kan iig ontslagen worden om dat ze verkeerd gehandelt heeft.
pi_31504589
quote:

Blijkbaar is het gevaar niet zo groot aangezien jij de eerste bent die de discussie aanzwengelt. Ik neem tenminste aan dat in moslim landen operaties etc. gewoon doorgaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31504728
quote:

bij gevaarlijke beroepen, waaronder chirurg (dus waar andere levens van af hangen) hoeft men niet aan de ramadan mee te doen in de zin dat ze niet niet hoeven te eten of te drinken (vergeet vooral de laatste niet, een dag niet eten lukt nog wel, overdag niet drinken zou mij al niet lukken) wel moeten ze dan elke dag een etenspakket schenken aan de armeren.
andere redenen om niet mee te doen zijn dat ze ongesteld zijn (de periode moet dan wel ingehaald worden), als men medicijnen neemt (dus ziek is), en volgens mij ook als men oud is. ook kinderen zullen niet verplicht worden om mee te doen.

@langetabbetje, hij is zeker niet de eerste die de discussie aangaat, dit was een van de eerste dingen die ik aan mijn moslimvriend (en uitleg persoon) vroeg. gewoon omdat je het risico niet wil lopen als ik nu een operatie moet ondergaan en je weet dat de chirurg moslim is.

dat voetballers trouwens een vrijstelling krijgen (laat ik het zo maar noemen) is ook wel logisch, of gaan jullie ook 2 keer 45 minuten zonder drinken rond rennen en springen?

[ Bericht 0% gewijzigd door gothic-blackie op 17-10-2005 08:27:46 ]
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:27:24 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31504793
Moslims werken toch helemaal niet :-P

Ontopic: zoals alle geloofsgebeuren is het allemaal wat achterhaald... We hoeven niet meer bang gemaakt te worden met de hel en weet ik wat, we hebben tegenwoordig een verzorgingsstaat
censuur :O
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:18:44 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_31505259
quote:

Nee, daar blijkt alleen uit dat jij er niets van snapt
Er zijn namelijk uitzonderingen en een verpleegster is er daan 1 van.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:43:35 #21
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_31505660
Zelf werk ik samen met een vriendin die een belijdende moslima is (oe, een bosnisch servische en een bosnische moslim, gelukkig houden we ons aan het Dayton akkoord ) en als ik merk dat ze een beetje suf is omdat ze niet gegeten heeft vang ik een deel van haar werk op. Net zoals zij dat bij mij doet als ik een beetje gaar ben omdat ik teveel gefeest heb.

Vind ik wel een aardige deal, en qua roken ben ik ook solidair en wacht tot na het werk (ook omdat het simpelweg zonder haar niet gezellig is).

Heb er totaal geen last van verder, ik vind dat sommige mensen ook teveel zeiken over niks. Zelf ben ik agnost maar heb respect voor haar geloofsovertuiging en ik vind het tof dat ze het serieus neemt itt sommige anderen.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_31512103
Is er een legale basis om oemand te ontslaan als hij minder presteert door de Ramadan?
pi_31512170
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Is er een legale basis om oemand te ontslaan als hij minder presteert door de Ramadan?
ik denk het niet, of is er ook een legale basis als jij een keer met een kater op je werk komt?

en om weer terug te komen op je voetbalgedeelte, dat die mensen dan niet mee hoeven te spelen, je kan het ook doen zoals bouzabon (als ik het fout schrijf sorry, kijk niet echt voetbal) van feyenoord. die doet aan de ramadan mee behalve als hij een wedstrijd heeft. die dagen haal je dan op een ander moment weer in.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_31512258
Als je erover nadenkt is het wel raar. Jij levert een slechtere prestatie maar krijgt wel 100% van je loon. Eigenlijk moet je gedurende de ramadan 90% uitbetalen. Rokers geef je geen 100% meer maar 95%. Mij kan je dan gedurende het hele jaar 5% meer geven en gedurende de ramadan zelfs 15%
pi_31512442
quote:
ik denk het niet, of is er ook een legale basis als jij een keer met een kater op je werk komt?
Die is er wel en verder is de Ramadan niet een keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')