quote:
op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef -boosbloempje- het volgende:nu is het natuurlijk de bedoeling dat ik met allerlei voorbeelden kom van de opdrachten uit dat spel, maar ik kan het me niet zo goed meer herinneren
![]()
*spel uit kast haalt en stof eraf blaast*
op de kaartjes vinden wij onder andere:
- als je een schoonheid bent, sta je op en doe je je lievelingsdier na, en verliest f 2,000
- imiteer een steen. doe je goed, dan verlies je f 1,000. doe je het niet goed, dan win je een steen.
- sta op en lach de persoon links van je uit.
- als je een meisje bent, win je f 500 (ook in man variant)
- als je kunt opspringen en 37 seconden blijft hangen, verlies je f 5.000. zo niet, spring en verlies f 500.
- als een of meer van de volgende letters in je naam voorkomen, verlies je het bijbehorende bedrag... geit... omdat je een geit bent, win je sowieso f 500.
- vind je dit spel leuk, kruis je benen, zit op je handen, kakel als een kip en verlies 1 ei en f 500.
- als je een man bent verlies je f 1.000 (ook in meisje variant)
- leg deze kaart op je hoofd en loop achteruit rond de tafel. als de kaart niet valt voordat je zit, verlies je f 1.000
op het spelbord zelf staat onder andere:
- als iedereen zit: je verliest f 1.000. als iemand staat: je wint f 2.000.
- als een speler met de ellebogen op tafel zit, verlies je f 2.000. zo niet, verlies je f 4.000
noot: bij dit spel was het de bedoeling zo snel mogelijk al je geld te verliezen