abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32371265
quote:
op vrijdag 18 november 2005 13:37 schreef badharing het volgende:
deze vraag moet je rustig voorleggen aan een zatlap in de kroeg:

in een bus zitten 20 mensen.... bij de eerste halte stappen er 7 uit.... bij de tweede halte stappen er 2 in ... bij de derde halte stappen er 5 in en bij de vierde halte stappen er 15 uit .... nu is de vraag ...
hoe heet de buschauffeur??

mijn vader had zo ook een leuke:
een man zit in de kroeg. hij bestelt een biertje. daarna bestelt hij een whiskey. dan bestelt hij twee biertjes. vervolgens een dubbele whiskey.
waar werkt deze man en waarom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32374832
wat is 2 keer de helft van 56.7
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:45:22 #103
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_32378422
quote:
op vrijdag 18 november 2005 11:21 schreef biancavia het volgende:

[..]

achmea kennisquiz.

maar wat was het antwoord dan?

iets van 5 of 50 ik meen 50
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:58:51 #104
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_32378728
wat voor kleur heeft een helpdesk?
hoeveel snaren heeft een trompet?
als je nietjes in water laat wellen, veranderen ze dan van gedachten?
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Redactie Sport vrijdag 18 november 2005 @ 18:15:02 #105
109131 crew  sportfreak
pi_32379138
ik ken er ook nog wel een aantal :

1. een doker geeft je 3 tabletten en zegt: elk halfuur 1 tablet, hoelang doe je met 3 tabletten?
2. een boer heeft negen schapen. alle met uitzondering van 9 gaan dood. hoeveel levende schapen houd hij over.
3. ergens staat een huis. elke kant heeft uitzicht op het zuiden. er loopt een beer langs! welke kleur heeft de beer?
4. is het in rusland toegestaan dat een man met de zus van zijn weduwe trouwt?
5. heeft een nachtwaker recht op pensioen, als hij overdag sterft.
6. iemand gaat een donkere kamer in met een luciferdoosje. hij wil licht. er zijn daar een olielamp, een kaars en een open haard. wat zal hij als eerste aansteken?
7. er is ergens een put van 20 meter diep. helemaal onderin de put zit een slak. deze wil naar boven en begint te klimmen. overdag stijgt hij 5 meter maar 's-nachts daalt hij 4 meter. na hoeveel dagen heeft hij de rand van de put bereikt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32379312
als je tussendoor ook serieuze vragen steld kan het nog moeilijk worden. want dan moet je soms gewoon goed nadenken en een goed andwoord geven en soms het meest onlogische zeggen.
pi_32379461
een man komt bij een brug met een borje er voor: ''pas op! een persoon maximaal de brug over''.
de man loopt de brug over en de brog stort in elkaar. waarom?
SPOILER
als rozijnen liggen te wellen maar het blijken krenten te zijn,
is dit dan zinloos geweld?
  Moderator vrijdag 18 november 2005 @ 20:49:23 #108
42184 crew  DaMart
pi_32383534
quote:
op vrijdag 18 november 2005 12:04 schreef -boosbloempje- het volgende:
nu is het natuurlijk de bedoeling dat ik met allerlei voorbeelden kom van de opdrachten uit dat spel, maar ik kan het me niet zo goed meer herinneren
*spel uit kast haalt en stof eraf blaast*

op de kaartjes vinden wij onder andere:
- als je een schoonheid bent, sta je op en doe je je lievelingsdier na, en verliest f 2,000
- imiteer een steen. doe je goed, dan verlies je f 1,000. doe je het niet goed, dan win je een steen.
- sta op en lach de persoon links van je uit.
- als je een meisje bent, win je f 500 (ook in man variant)
- als je kunt opspringen en 37 seconden blijft hangen, verlies je f 5.000. zo niet, spring en verlies f 500.
- als een of meer van de volgende letters in je naam voorkomen, verlies je het bijbehorende bedrag... geit... omdat je een geit bent, win je sowieso f 500.
- vind je dit spel leuk, kruis je benen, zit op je handen, kakel als een kip en verlies 1 ei en f 500.
- als je een man bent verlies je f 1.000 (ook in meisje variant)
- leg deze kaart op je hoofd en loop achteruit rond de tafel. als de kaart niet valt voordat je zit, verlies je f 1.000

op het spelbord zelf staat onder andere:
- als iedereen zit: je verliest f 1.000. als iemand staat: je wint f 2.000.
- als een speler met de ellebogen op tafel zit, verlies je f 2.000. zo niet, verlies je f 4.000

noot: bij dit spel was het de bedoeling zo snel mogelijk al je geld te verliezen
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_32387209
je kan ook in het spel een paar kaarten stoppen met er op: je bent vanaf nu quizeleider. als iemand een vraag van jou beandwoord dan (gebeurt er iets ergs).
dit kunnen alle vragen zijn als hoe laat is het of een vraag over het spel of wie is er aan de beurt.
ik zou dan als standaard regel er bij nemen schelden is ook iets verliezen ofzo.
pi_32398979
zo komen we nog eens ergens!

pi_32399194
quote:
op vrijdag 18 november 2005 20:49 schreef damart het volgende:
-mad spel-
haha, juist ja!
jeugdsentiment
- Ben je boos? Pluk een roos! -
- Ik háát eekhoorns! -
pi_32619838
nog een enkel subtiel schopje.

pi_32649523
quote:
op zondag 27 november 2005 15:52 schreef biancavia het volgende:
nog een enkel subtiel schopje.

donderdag 1 december 2005 @ 20:57:39 #114
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_32737124
quote:
op vrijdag 18 november 2005 18:15 schreef sportfreak het volgende:

3. ergens staat een huis. elke kant heeft uitzicht op het zuiden. er loopt een beer langs! welke kleur heeft de beer?
SPOILER
ik ken deze in een andere variant:

je staat voor je huis met je jachtgeweer. je loopt 1 km naar het zuiden, 1 km naar het oosten en 980 meter naar het noorden. opeens zie je een beer voor je huis staan en legt aan om hem neer te schieten. welke kleur heeft de beer?

zelfde antwoord uiteraard!

verder af en toe erg mooie posts dat madspel lijkt me ook wel wat
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
pi_32745802
ork ork ork, soep eet je met een ...

vrijdag 2 december 2005 @ 10:32:29 #116
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_32749174

hier een raadsel, eigenlijk alleen bedoeld voor hoogbegaafden.

je rijdt in een auto, met constante snelheid, met aan je linkerhand een afgrond.

rechts van je rijdt een brandweerwagen, met dezelfde constante snelheid,waarvan het lijkt alsof hij je wil inhalen.

voor je rent een varken, nog groter dan jouw auto, ook met dezelfde constante snelheid.

vlak achter je vliegt een helikopter, vlak boven de grond, ook weer met dezelfde constante snelheid.

de vraag: hoe kun je stoppen, zonder dat er ongelukken gebeuren?

SPOILER

Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:33:57 #117
136 V.
Like tears in rain...
pi_32749195
als je om 12 uur hebt geluncht, hoe laat is het dan om 4 uur?

v.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')