abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:12:22 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_31488713
Inmiddels heb ik toch al een behoorlijk aantal tuinboeken doorgebladerd om te kijken wat er nu precies in onze tuin staat. Mijn vriend vindt de tuin minder belangrijk, maarja, het is nu wel het snoeiseizoen en als we niet snoeien terwijl dat wel had gemoeten kunnen we volgend jaar de hele tuin laten doen.

De volgende planten/bomen zijn ons nog onbekend:

Dit is een of ander boompje, maar wat voor een boompje?

Een flinke struik, maar weer de vraag, wat voor een struik?

En hier een schattig boompje in de cotoneaster, maar het boompje heeft zijn stengels nu tot ongeveer bij de muur, dus die moet nodig gesnoeid worden, maar zolang we niet weten wat voor een boompje het is, kunnen we moeilijk gaan snoeien, want we weten niet hoe

En last but not least onze boom. Is dit een bolacacia? En zo ja, wanneer moet zo'n ding gesnoeid worden? Is dat in het voorjaar helemaal kaal of nog anders?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_31488984
niet om het een of het ander, maar je moet je onkruid tussen je tegels vandaan halen
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 15:26:56 #3
21636 Feestkabouter
pi_31489023
en close-ups van de blaadjes kunnen helpen denk ik.......
pi_31490438
Ga met de foto's en een takje van elke plant naar een goede hovenier en je probleem is opgelost.

pi_31528627
Laatste is inderdaad een bolacacia. Die kun je het best in maart/april snoeien. takken helemaal terugknippen. Je kunt best af en toe een jaar overslaan.
pi_31565139
eerste struik is misschien een liguster? zou je misschien het blad ietsje beter kunnen fotograferen?
2de struik is een portugese laurier (Prunus lusitanica)
3de boompje is een Salix denk ik, zou je daar ook een close-up van kunnen maken?
en 4de is idd een bolacacia, zoals hierboven vermeld.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:05:08 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_31566100
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:09 schreef Veersesmurf het volgende:
eerste struik is misschien een liguster? zou je misschien het blad ietsje beter kunnen fotograferen?
2de struik is een portugese laurier (Prunus lusitanica)
3de boompje is een Salix denk ik, zou je daar ook een close-up van kunnen maken?
en 4de is idd een bolacacia, zoals hierboven vermeld.
Ik denk dat ik al genoeg weet, want dit waren ook de termen die ik mijn moeder hoorde gooien, maar die wist het niet zeker. Het moet gek lopen als het dus echt iets anders zou zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')