deel 1: Black & White 2quote:Will you be an evil or benevolent deity?
That's the choice you must make upon returning to a warring land in Black & White 2. Like its wildly successful predecessor, Black & White, the sequel is all about moral choices.
The land, however, has transformed itself. The inhabitants of this breathtaking 3D world have lost their innocence and developed new weapons and technology. As you enter this warring world, will you make tribes coexist peacefully; encouraging villages and towns to grow into sprawling metropolises, or prompt them to inflict their will upon others by, creating and commanding large armies that seek to dominate and conquer?
Creatures in the game have grown too. They can learn strategies, master new abilities and skills, lead armies into battle and be your ultimate unit. Black & White 2 includes other new elements, such as improved graphics and miracle effects such as rivers of fire and earthquakes that yield massive destruction.
Every choice you make will have an impact. Each action and inactions prompts obvious changes to buildings, flora and fauna, all morphing to reflect your personality.
Nergens last van gehad, aan het geheugen zal het niet liggen want ik heb minder RAM. Heb je al geprobeerd de grafische settings iets te verlagen?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:54 schreef BennyNL het volgende:
bij het 4de level (tegen de japanse broers) begint de game bij mij te stottereniemand anders hier ook last van?
het lijkt wel alsof hij al die legers niet aankan. Amd3200 1,5gb ram geforce 6600GT
had ik ook. heb de settings toen naar medium veranderd. speelde stuk fijnerquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:54 schreef BennyNL het volgende:
bij het 4de level (tegen de japanse broers) begint de game bij mij te stottereniemand anders hier ook last van?
het lijkt wel alsof hij al die legers niet aankan. Amd3200 1,5gb ram geforce 6600GT
hey heb jij een savegame voor van de laatste map !!liefst direct aan het begin ervanquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:15 schreef Silmarwen het volgende:
Knut heeft hem al uitgespeeld men
Hij's tofHet spel dus he
uhm dat kloptquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:50 schreef DaFan het volgende:
Die patch heeft mijn savegame gedelete!!! Wtf
Ik was toch pas in 3e land. Maarja was ik net weer bij land 2 aan het einde, loopt ie weer vast. Nu durf ik m niet meer op te starten omdat ik ws weer overnieuw moet beginnenquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:51 schreef BObNL het volgende:
[..]
uhm dat kloptstaat er meestal ook bij
dat die niet samengaat met oude savegames
![]()
8quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:03 schreef mrkanarie het volgende:
heb net in 2,5 uur de eerste level tegen de Azteken uitgespeeld, eitje dus. Zijn er trouwens maar 9 levels of wat?
als je die bak met blokjes leeg eet wel jaquote:Op maandag 17 oktober 2005 17:47 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
ja daar wordt je ook nog eens schijtziek van.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:42 schreef twink het volgende:
Hallo, ik ben nu denk ik bij het laatste lvl van de japanners en daar zit een of ander monster in een mijn maar hoe krijg ik die eruit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft die spoiler tag daar neer gezet zodat niet iedereen het hoeft te lezen en ze zo dus al een gedeelte uitvinden waar ze zelf achter hadden willen komen. Als je selecteerd wat er in de spoiler staat kun je zien wat hij bedoeld.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:10 schreef twink het volgende:
spoiler? het spijt me maar... wat heb ik daaraan ik stel gwon een vraag..
Wordt zeker moeilijker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:44 schreef Zebbie het volgende:
Gaat het ook nog moeilijker worden, of blijf je de mogelijkheid houden om met gemak achter je muren te schuilen en met wonders indruk te maken?
Gelukkig, ik heb net die japanners gedaan.quote:
je kiest daar toch zelf voorquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:44 schreef Zebbie het volgende:
Gaat het ook nog moeilijker worden, of blijf je de mogelijkheid houden om met gemak achter je muren te schuilen en met wonders indruk te maken?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]Kan ook met minderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Ik houd van campen op de moeilijke manier, tuurlijk kan ik gewoon geen muren bouwen en vechten. Maar die vijanden verliezen wel telkens hun leger maar dat groeit in een minuut weer aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:42 schreef BennyNL het volgende:
[..]
je kiest daar toch zelf voor![]()
maak legers en ga het gevecht aan..het is zo moeilijk als jij het wil
Ik heb echt over het hele fucking eiland gewreven en ik kon hem niet vindenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:06 schreef Molluck het volgende:
Ik ben nu bij die tekens die je op de grond moet vinden
"find the path between tasks past" ofzoiets...
WAAR?!
Ja dat heb ik ook gedaan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:16 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik heb echt over het hele fucking eiland gewreven en ik kon hem niet vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Zebbie op 18-10-2005 19:54:37 ]Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.
Webicon max 100kB, geen 260kB
Het laatste eiland, voor de rest vond ik ze allemaal super makkelijk. Meestal een kwestie van de katapulten kapot trappen en dan weer achter je muren schuilen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef magic_dreamer het volgende:
welke eiland is dat dan?
Het moeilijkste eiland tot nu toe vond ik het laatste eiland van de japanners.
En heb net gesaved aan het begin van de laatste eiland dus als iemand nog interesse heeft?
Mede dankzij mijn tip of kwam je er zelf uit?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:39 schreef Molluck het volgende:
De oplossing van Archeologists staat op dit screenshot
Nee, moet ik toch maar eens proberenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:53 schreef -CRASH- het volgende:
En wie heeft er al gegooid met dat mannetje dat voor die grot zit in Land 4 !!!
Hoe verder je hem gooit, des te meer tribute krijg je.
Night, day, night, day, night, day is geloof ik al genoegquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:05 schreef marc1982 het volgende:
ook een vraagje,
ik heb nu een opdracht :"silence the noisy rooster"
moet je 'm een paar keer laten kraaien zodat ie schor wordt,
maar bij welk streepje moet ik de tijd zetten dat ie gaat kraaien...
loop er al tijdje mee te kloten..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.
Ahaaaquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:21 schreef Ontopic het volgende:
Ontspannings tijd (voor als ze meer Free Time willen) en de tijd dat ze opstaan.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:29 schreef Zebbie het volgende:
Wow ik heb het net uitgespeeld,Probeer dit eens.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In land 3 laat je je creature 100 mensen opeten
dan wordt er een nieuw creature geunlockt... namelijk een Orge.
Hij is wat lanzamer maar beresterk.<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Krijg je die dan gelijk, of kan je die dan opnieuw kiezen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Probeer dit eens.....
In land 3 laat je je creature 100 mensen opeten
dan wordt er een nieuw creature geunlockt... namelijk een Orge.
Hij is wat lanzamer maar beresterk.
Daar hadden ze dan ook een speciale CD erbij gemaakt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:48 schreef magic_dreamer het volgende:
serieus hoeveel beesten zijn er dan in bw2 5 ofzo 3 vanaf het begin die orge en die van de extra edition ofzo.
Vanmiddag ff die lijst gezien van bw1 hoeveel beesten je daar wel niet had![]()
Kijk bij de hoofdkwartiertjes hoeveel impressiveness je nog nodig hebt om de stad in te nemen. En bouw een mooie stad. Als je als "goed" speelt, investeer dan wat tribute in mooie gebouwen zoals markten, vila's, manors, en de grotere praktische gebouwen zoals een bejaardentehuis e.d.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:54 schreef crrrN het volgende:
Ik kom maar niet verder in land 5, de eerste keer met de jappen. Ik speel goed maar ze komen niet. Toen heb ik geprobeerd alles over te nemen maar dat lukt ook niet.
Tips??
Thx
Heb ik ook een keer gehad, gewoon at random, maar wel maar één keer dus ik heb er verder geen last van gehad...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:00 schreef Drakul het volgende:
Hij loopt bij mij trouwens vast in de 3e wereld. Niet in het begin, maar gewoon random. Erg irritant!
Bij mij blijft z'n grootte telkens op 99% staan, ik zal wel ff kijken of hij nog per level groeit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:25 schreef Molluck het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad, gewoon at random, maar wel maar één keer dus ik heb er verder geen last van gehad...
Mijn broertje en ik twijfelen trouwens nog steeds: groeit je wezen nou real-time of niet? Want aan het einde van een land krijg je creature stats en telkens groeit dat wezen 2 punten (height starting: 6, height final: 8)
Is dat toeval of niet? Want in B&W1 moest je hem paddestoelen voeren en in zijn hok laten slapen om hem extra te laten groeien, maar ik vond dat nou niet echt een topsysteem dus ik kan me voorstellen dat ze dat er uit gegooid hebben...
Maar aan de andere kant, als je wezen maar 2 punten kan groeien per land, dan is het dus onmogelijk om zo'n gigantisch wezen te krijgen als je in de (weliswaar door Lionhead verstrekte) screenshots ziet en in die 'instructievideo'tjes' die je van je geweten kreeg
Waren het dan geen settlements?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:23 schreef Zebbie het volgende:
Ik zat net in het 5e land voor de 2e keer in 1 game (dus nadat je het spel hebt uitgespeeld). Willen 2 towns me joinen maar verdwijnen ze halverwege.
Jawel, en ze kwamen naar me toe maar ineens waren ze verdwenenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:33 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Waren het dan geen settlements?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:29 schreef Zebbie het volgende:
Wow ik heb het net uitgespeeld,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:50 schreef Beezz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.
Het is al tijden bekend dat je beestje niet zo groot kan worden, mijn beest was al op z'n grootst in land 3. Op het Lionhead forum zijn hier al talloze topics over.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:25 schreef Molluck het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad, gewoon at random, maar wel maar één keer dus ik heb er verder geen last van gehad...
Mijn broertje en ik twijfelen trouwens nog steeds: groeit je wezen nou real-time of niet? Want aan het einde van een land krijg je creature stats en telkens groeit dat wezen 2 punten (height starting: 6, height final: 8)
Is dat toeval of niet? Want in B&W1 moest je hem paddestoelen voeren en in zijn hok laten slapen om hem extra te laten groeien, maar ik vond dat nou niet echt een topsysteem dus ik kan me voorstellen dat ze dat er uit gegooid hebben...
Maar aan de andere kant, als je wezen maar 2 punten kan groeien per land, dan is het dus onmogelijk om zo'n gigantisch wezen te krijgen als je in de (weliswaar door Lionhead verstrekte) screenshots ziet en in die 'instructievideo'tjes' die je van je geweten kreeg
Nee, die verdwenen ook (vijand zat trouwens ook met de poorten te kloten)quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:00 schreef Beezz het volgende:
[..]
Het is al tijden bekend dat je beestje niet zo groot kan worden, mijn beest was al op z'n grootst in land 3. Op het Lionhead forum zijn hier al talloze topics over.
Je beestje kan in hoogte 11 worden, en dat is het, als die van jouw nu op 8 zit ben je er dus al bijna. Of 'ie in real-time groeit weet ik niet, maar ik denk het wel, aangezien die van mij al zo snel groot was en ik heel lang over land 3 heb gedaan. (mooi stadje gebouwd)
Reden hiervoor is dat je beestje overal vast komt te zitten, dit hadden ze kunnen oplossen door de 'creature-pathing' aan te passen zodat 'ie over huisjes heen stapt, maar dat hebben ze niet gedaan.
Het is wel mogelijk om een bepaalde waarde te veranderen in een bestandje in de gamedir waardoor je beestje zo groot kan zijn als jij wilt, maar niet te, want dan komt ie dus overal vast te zitten. (bij 11 zit 'ie in mn stad ook vaak zat vast trouwens)
Zebbie, stonden er ook geen icoontjes meer van de settlements die naar je toe komen onderaan in je beeld?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:57 schreef Zebbie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raar, ik ben namelijk ook al een paar keer die ventjes kwijtgeraakt, maar als ik op dat vlaggetje klikte verschenen ze opeens weer, of het is een bug, of ze zijn uitgehongerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:04 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Nee, die verdwenen ook (vijand zat trouwens ook met de poorten te kloten)
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:05 schreef Beezz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar in bw1 kreeg je vaak een extra wezen als je een silver scroll had gedaan.
Maar vond toen je wezen ook veel belangrijker nu vind ik zelf heb jer er niet echt superveel aan eerder stuurde ik hem altijd naar andere dorpen om zo die bevolking daar te impressen. Deed ik dit keer ook eerst in het 3e land tot ik er achter kwam dat je alleen maar door boiuwen die steden kon overnemen. En dan heb ik het over de manier via impressionis.
Das ook het probleem wat ik heb van het vastlopen, maar achquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:48 schreef Drakul het volgende:
...
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:49 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]In B&W 1 zat je creature als hij niet aan de leash zat maar uit z'n neus te vreten, nu is hij constant bezig dingen te verzamelen en te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar in bw1 kreeg je vaak een extra wezen als je een silver scroll had gedaan.
Maar vond toen je wezen ook veel belangrijker nu vind ik zelf heb jer er niet echt superveel aan eerder stuurde ik hem altijd naar andere dorpen om zo die bevolking daar te impressen. Deed ik dit keer ook eerst in het 3e land tot ik er achter kwam dat je alleen maar door boiuwen die steden kon overnemen. En dan heb ik het over de manier via impressionis.
Trouwens een goede tip voor het halen van ore buiten je berijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.
Gebruik je dan godbuilding?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:35 schreef magic_dreamer het volgende:
Beest kan niet over gebouwen heen stappen. als ie denkt ik wil iets bouwen heb ik het allang gedaan al zet ik er eerst 30 villa`s neer voor ik begin te bouwen. allemaal van zulke dingen. maar het kan aan mij liggen. Maar vind bw2 wel leuk daar niet van maar sommige dingen van bw 1 vind ik zelf beter.
Ik gebruik ook redelijk vaak godbuilding maar mijn Alignment is gewoon 100% evil, dus daar hoef je het niet voor te latenquote:
Ik heb een exact identieke setup, en ik kan hem op medium draaien. Mijn videokaart is wel licht overclocked, maar dat maakt slechts enkele FPS uit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:52 schreef elby1988 het volgende:
Dringende vraag
Het spel slaat bij mij heel de tijd af wanneer ik de turitol doe, en daarbij een tempel moet bouden. Wanneer ik dan klik op buy loopt ie vast. Iemand hetzelfde probleem? Iemand oplossing? Ik heb een 2600+ 512MB ram en een Geforce TI4200 en alles op low staat.. zoutie moeten kunnen hebben zou je zeggen. Dringens is de vraag omdat ik hem nu nog terug kan brengen naar de winkel![]()
![]()
pak grondstoffen in je hand en hou ingedrukt op een fundament, je verliest een deel rendement van je grondstoffen maar je bouwt supersnel, in een paar seconden kun je zo een villa bouwenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:56 schreef Ontopic het volgende:
Wat is godbuilding?
-EDIT-quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:56 schreef Ontopic het volgende:
Wat is godbuilding?
als godbuilding is zoals molluck heeft omschreven dan heb ik nooit anders gedaan en zou ik geen eens weten hoe je anders zou moeten bouwen.quote:
Ik zie het vooral in de latere levels meer als verspilling van de grondstoffenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:49 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik gebruik ook redelijk vaak godbuilding maar mijn Alignment is gewoon 100% evil, dus daar hoef je het niet voor te laten
Ik drop altijd grondstoffen neer en laat creature de rest doen, of ik laat m'n volk het zelf bouwen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:08 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
als godbuilding is zoals molluck heeft omschreven dan heb ik nooit anders gedaan en zou ik geen eens weten hoe je anders zou moeten bouwen.
Heb jij dat screenshot genomen? Welke beeldinstellingen heb jij?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:34 schreef Drakul het volgende:
Wat is ie mooi he! Hij's 100% gespierd. Houd van gewichtheffen met bomen, en af en toe een kleine rots. Heeft wel het gevecht met die tijger van wereld 6 verloren, maar ja, die tijger vreet gewoon rotsen op als ontbijt!
[afbeelding]
jah in de 3de wereld van de jappen had ik echt problemen met grondstoffen maar daar heb ik me uitgeredquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:05 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Ik zie het vooral in de latere levels meer als verspilling van de grondstoffen
Maar als je al weinig ore hebt, en dan ook nog eens gaat godbuilden, dan heb je al helemaal weinig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:29 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
jah in de 3de wereld van de jappen had ik echt problemen met grondstoffen maar daar heb ik me uitgered
Mijne had in de laatste level als hobby bomen verzamelen in zijn nest![]()
lol had juist veel ore geen hout was in de 3de wereld van de jappen, heletijd standbeelden zetten tot ik bij zon bos wasquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:41 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Maar als je al weinig ore hebt, en dan ook nog eens gaat godbuilden, dan heb je al helemaal weinig.
Gewoon 2 bomen neer planten en 10 water miracles er overheen doen, dan heb je minimaal 10 bomen. Als je dan je creature laat getheren doet hij ook zo nu en dan een water miracle als bonus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:56 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
lol had juist veel ore geen hout was in de 3de wereld van de jappen, heletijd standbeelden zetten tot ik bij zon bos was![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |