Dat was idd Eurosport waar ik dat had gelezen en dat zoekt meteen een stuk makkelijker in mijn internet-geschiedenis:
quote:
The Italian is keen to set up a team with McDonalds and personal backer Nastro Azzura in a cunning plan to be rid of tobacco sponsorship in order to do more F1 tests with Marlboro Ferrari.
bronRossi heeft tot nu toe volgehouden dat Ferrari naar hém is toegekomen en dat hij het testen in de F1 bolides wel een leuk uitstapje vond.
Als het bericht van Eurosport meer is dan een gerucht dan heeft Rossi er blijkbaar toch wel iets voor over om zich meer op de F1 te richten.
Hij kan niet hoger in de MotoGP (hij heeft alles al bereikt) dus ik kan me best voorstellen dat hij er een beetje op is uitgekeken en een nieuwe uitdaging zoekt; als hij de overstap maakt naar de F1 zou ik er respect voor hebben, immers dan is hij wereldkampioen af en moet hij weer onderaan de ladder beginnen. Dat zou een aanslag op mijn vrije tijd worden want dan moet ik ook nog F1 gaan volgen (vind die autootjes wel leuk maar niet echt boeie).
Maargoed, eerst maar eens de kat uit de boom kijken, straks is het allemaal een gerucht.
Wat géén gerucht is, Kawasaki krijgt een nieuwe rijder én een nieuwe motor: Randy de Puniet - en die gaat rijden op de nieuw ontwikkelde Kawa Ninja ZX-RR:
quote:
Randy de Puniet:
"Moving up to MotoGP with Kawasaki is a fantastic opportunity for me; it's like a dream come true. I know it's not going to be easy next year, a MotoGP machine is very different to the 250cc two-stroke bikes that I'm used to, but I'm very much looking forward to the challenge ahead. I know I'm facing a steep learning curve next year, but I think that working with such an experienced team will help a lot during my debut MotoGP season. It's difficult to say what I can expect in terms of results, as I have not ridden the bike yet, I will have a better understanding of my potential after the Valencia test. I hope that during my debut year I will be able to get closer and closer to the front runners as the year progresses."
De Puniet will race an all-new model of the 990cc Ninja ZX-RR, which is currently under development by Kawasaki engineers in Japan.
bronNu hopen dat Kawa dan volgend jaar eindelijk gaat profiteren na vier jaar MotoGP...