Hier een 2tal plaatjes van de laatste bocht voor de finish:quote:Qualifying Jerez
1. Valentino Rossi ITA Gauloises Yamaha 1min 39.419 secs
2. Sete Gibernau SPA Team Movistar Honda 1min 39.915 secs
3. Marco Melandri ITA Team Movistar Honda 1min 40.179 secs
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda 1min 40.465 secs
5. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1min 40.542 secs
6. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 1min 40.648 secs
7. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 1min 40.707 secs
8. Alex Barros BRA Camel Honda 1min 40.72 secs
9. Troy Bayliss AUS Camel Honda 1min 40.774 secs
10. Alex Hofmann GER Kawasaki Racing Team 1min 40.812 secs
11. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 1min 40.825 secs
12. Carlos Checa ITA Ducati Marlboro 1min 40.948 secs
13. Toni Elias SPA Fortuna Yamaha 1min 41.029 secs
14. Kenny Roberts USA Team Suzuki MotoGP 1min 41.058 secs
15. Colin Edwards USA Gauloises Yamaha 1min 41.176 secs
16. Max Biaggi ITA Repsol Honda 1min 41.233 secs
17. Ruben Xaus SPA Fortuna Yamaha 1min 42.286 secs
18. Roberto Rolfo ITA D'Antin Ducati 1min 43.523 secs
19. Franco Battaini ITA Blata WCM 1min 44.576 secs
20. Shane Byrne GBR Team Roberts KTM 1min 44.728 secs
21. James Ellison GBR Blata WCM 1min 44.833 secs
Hier nog wat piccas/filmpjes:quote:Results Jerez 2005:
quote:
Crash.net
1. Valentino Rossi ITA Gauloises Yamaha 45min 43.156 secs
2. Sete Gibernau SPA Team Movistar Honda 45min 51.787 secs
3. Marco Melandri ITA Team Movistar Honda 46min 1.616 secs
4. Alex Barros BRA Camel Honda 46min 10.094 secs
5. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 46min 10.815 secs
6. Troy Bayliss AUS Camel Honda 46min 11.665 secs
7. Max Biaggi ITA Repsol Honda 46min 13.774 secs
8. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 46min 20.043 secs
9. Colin Edwards USA Gauloises Yamaha 46min 20.764 secs
10. Carlos Checa ITA Ducati Marlboro 46min 22.834 secs
11. Alex Hofmann GER Kawasaki Racing Team 46min 25.439 secs
12. Toni Elias SPA Fortuna Yamaha 46min 38.613 secs
13. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 46min 45.528 secs
14. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 47min 2.502 secs
15. Roberto Rolfo ITA D'Antin Ducati 47min 16.763 secs
16. James Ellison GBR Blata WCM 46min 22.019 secs
17. Franco Battaini ITA Blata WCM 46min 42.56 secs
18. Ruben Xaus SPA Fortuna Yamaha 46min 4.511 secs
DNF:
Nicky Hayden USA Repsol Honda 34min 52 secs
Kenny Roberts USA Team Suzuki MotoGP 19min 4.036 secs
Shane Byrne GBR Team Roberts KTM 3min 42.196 secs
Estoril deze weekquote:Op maandag 11 april 2005 23:56 schreef tommytheman het volgende:
Geweldige raceabsoluut de mooiste sport die er momenteel is
puur gevoel.quote:
Jurgen terug in de hoogste klasse, ook al is het maar voor 1 race!quote:Persbericht KONICA MINOLTA HONDA
27 april 2005
Makoto Tamada zal niet deelnemen aan Grand Prix van China
Het ergste leek achter de rug te zijn, maar na verder medisch onderzoek, dat uitgevoerd werd op verzoek van de rijder omdat hij veel pijn had, kwam aan het licht dat Makoto Tamada een botje in zijn rechterhand gebroken heeft. Vandaag zal de Japanse rijder in het Showa University Northern Yokohama Ziekenhuis geopereerd worden. De doktoren hebben aangegeven dat de hersteltijd ongeveer twee tot drie weken zal zijn, maar pas na fysiotherapie zal de fysieke conditie van Makoto echt vastgesteld kunnen worden.
Het Konica Minolta Honda Team zal wel aanwezig zijn op het nieuwe circuit van Shanghai, waar voor het eerst een MotoGP wedstrijd verreden zal worden. De coureur die de Honda RC211V op dit circuit, dat tot één van de snelste van dit seizoen gerekend mag worden, zal berijden is de ervaren Nederlandse rijder Jurgen van den Goorbergh.
Jurgen reed eerder van 1997 tot 2002 in de topklasse van het WK motorracen. In 2002 reed hij voor Honda op de NSR 500cc. De Nederlandse rijder is gevraagd de kleuren van het Konica Minolta Honda Team te verdedigen, teneinde belangrijke punten voor het wereldkampioenschap te behalen.
Luca Montiron - Konica Minolta Honda Team Manager
"Erg jammer voor ons en vooral voor Makoto, die zich graag wilde revancheren voor een wat minder goed begin van het seizoen. Na het laatste medisch onderzoek hebben de doktoren hem verboden te rijden en vandaag zal hij geopereerd moeten worden aan zijn rechterhand. Hij had heel graag op het Chinese circuit willen rijden, maar nu zal hij zich volledig moeten richten op zijn herstel. Hij heeft zijn ware potentieel dit seizoen nog amper kunnen bewijzen, maar dit soort dingen kunnen gebeuren in de racerij.
Het team heeft, dankzij het vertrouwen van Honda en Konica Minolta, besloten niet af te zien van deelname aan de Chinese Grand Prix, en de keuze voor de ervaren Jurgen van den Goorbergh is er niet zomaar een. Ik ben ervan overtuigd dat Jurgen de deskundigheid en nodige motivatie heeft om een goede prestatie neer te zetten. Wij zullen onze uiterste best doen hem zo snel mogelijk aan de kracht van de RC211V te laten wennen. Het zal in zo'n moeilijke klasse als de MotoGP zeker niet meevallen, maar het circuit is nieuw voor iedereen en als we hard werken tijdens de vier sessies voorafgaand aan de race, kunnen we een mooie race in de derde ronde van de MotoGP 2005 tegemoet zien."
Makoto Tamada - Konica Minolta Honda rijder
"Ik heb het tot het laatste moment geprobeerd, maar als je zoveel pijn hebt kun je er niets aan doen. Ik zal vandaag geopereerd worden aan mijn rechterhand en ik hoop dat de hersteltijd zo kort mogelijk zal zijn. Ik zal er alles aan doen om voor de volgende Grand Prix in Le Mans weer beschikbaar te zijn voor het team. Ik wens Jurgen en mijn team veel succes dit weekend."
Jurgen van den Goorbergh - Konica Minolta Honda rijder
"Ik kan het niet geloven. Ik ben zo enthousiast. Dankzij het Konica Minolta Honda Team ben ik terug in de hoogst haalbare klasse van het motorracen en mag ik racen tegen de beste rijders ter wereld. Dit is voor mij een compleet nieuwe uitdaging. Dankzij mijn ervaring in de 500cc klasse en de Supersport heb ik er vertrouwen in dat ik de Honda RC211V goed kan berijden. Iedereen rijdt voor het eerst op deze baan en dat is één nadeel minder voor mij. Ik heb natuurlijk niet veel tijd om me voor te bereiden, maar ik zal in de vier uur voorafgaand aan de race proberen de motor onder de knie te krijgen. En dan zien we wel wat er gebeurt."
Haha, hier heb ik het gisteren nog met een huisgenoot over gehad, dat ie niet zomaar bij Ducati gestopt was....quote:Op woensdag 27 april 2005 23:20 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Jurgen terug in de hoogste klasse, ook al is het maar voor 1 race!
Kijken wat de ouwe rot nog kan, van de supersport 600 meteen naar de motogp Honda, ben erg benieuwd
overigens, miss een kickje naar SPT?
Ja we kunnen meer van Melandri verwachten denk ik, al zal t kampioenschap moeilijk, zo niet onmogelijk worden.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:17 schreef snellejelle het volgende:
Ja ja die Sete kan het kampioenschap nu al vergeten! Valentino heeft nu al 25 punten voorsprong op de nummer 2!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |