Sociedad: 'Aranburu's knie lijkt wel een puzzel'
7/12/2005 14:13
Mikel Aranburu is geopereerd aan zijn knie. De 26-jarige middenvelder van Real Sociedad hield een zware blessure over aan het duel met Racing Santander, waarin hij keihard werd getackeld door Oriol.
Bij de operatieve ingreep bleek de schade nog groter te zijn dan verwacht. Zo'n beetje alle banden, pezen, botten en stukjes kraakbeen waren zwaar beschadigd. 'Zijn knie leek wel een puzzel', deelde Escobar, hoofd van de medische staf van Sociedad, mee.
Escobar durfde zich nog niet uit te spreken over hoe lang Aranburu nodig heeft om weer te kunnen spelen. 'Garanties krijg je bij een wasmachine, dit zijn medische gevallen waarin je niets hebt aan de wetenschap. Dit is de zwaarste blessure die ik ooit heb gezien bij een voetballer.'
De kans bestaat zelfs dat de Bask misschien wel nooit meer topfit raakt. 'Ik ken aanzienlijk lichtere blessures die spelers desondanks hebben belet hun carrière voort te zetten. Mikel moet eerst twee maanden rust houden, dan pas kunnen we de situatie opnieuw inschatten. Hij ligt er in ieder geval net zo lang uit als spelers met een kruisbandblessure.'
Dat klinkt heel ernstig
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!