Nou, ik ga het nogmaals proberen. Gisteren ging het meerdere keren mis met plaatsen (lag aan de PC). Maar een "kort" verhaaltje over afgelopen weekend. Veel leesplezier, ik ben wat langer bezig dan verwacht.
Allereerst was ik gevraagd om op zaterdag weer een wedstrijdje mee te spelen bij het vriendenteam van mijn oude club. (Ze hebben waarschijnlijk eindelijk een keeper gevonden, dus als het meezit zaterdag de laatste wedstrijd daar). Maar afgelopen zaterdag was tegen een van de bovensten. Uit bij Altius. Ze waren thuis nog ongeslagen en de dag begon in mineur. We kwamen aan en hoorden gelijk dat we op kunstgras moesten spelen. (Waarom? Geen idee, er lagen nog 2 eigen velden vrij). Wij balen, maar toch maar gaan spelen. Ik vond het wel vreemd, een stuiterende bal viel ineens dood en een rollende bal was traag. Maar het was een leuke wedstrijd met aanvallen aan beide kanten. Tot de 40ste minuut was het de wedstrijd van de keepers. Die beiden het goal knap schoonhielden. Toen sloeg het noodlot toe voor Altius. Uit een vrije trap scoorden wij erg knap 0-1. Dus met een krappe voorsprong de rust in.
Na de rust zijn we op dezelfde manier door gaan voetballen, alleen omdat Altius moest aanvallen (en dat ook veel deed) kregen wij meer ruimten. Ik keepte een van mijn betere wedstrijden dus ze kregen hem er niet in. En wij kwamen er een stuk gevaarlijker uit. Zodoende kwamen wij op een 0-4 voorspong wat uitzonderlijk schijnt te zijn bij Altius uit. De enige smet op de wedstrijd kwam in de 85ste minuut. Een spits van ons probeerde uit te verdedigen maar beoordeeld de bal verkeerd. De bal schampt zijn achterhoofd en valt dood achter hem neer. De spits van Altius was er iets eerder bij als ik en wist de bal op een nette wijze achter mij te werken.
Toen kwam de zondag, een bizarre zondag...
Ik was weer veroordeeld tot spelen in het 2de (Na mijn best goede wedstrijd in 1 een week geleden, maar ja, ziekte is geen reden om de keeper voor vast uit 1 te halen, dus hij mocht weer). Wij speelden weer als een krant en het is een wonder dat de tegenstander pas na 25 minuten wist te scoren. Een paar lekkere saves wel gedaan. Wij ploeterden verder en wisten toch richting hun goal te komen. Na een minuut of 35 een vrije trap mee, vlak buiten de 16. Erg snel genomen en zodoende de bal in het net gekregen. En toen begon het bizarre. De keeper was kwaad, heel kwaad. Zijn muur stond nog niet en hij had geen fluitsignaal gehoord. Vloeken en tieren tegen de scheids. De keeper was een Turk en gooide er nog een paar Turkse krachttermen uit, dit was tegen het verkeerde been van de scheids en deze pakte zijn kaarten om de keeper een rode kaart te geven. Een verdediger van hun zag dit aankomen en sloeg de kaarten uit zijn handen. 2 x rood dus. Oh ja, waarom was het tegen het verkeerde been van de scheids? Hij is zelf Turks dus kon alles verstaan. Maar met rust dus 1-1.
Toen moest het gebeuren, verliezen van 9 man mag gewoonweg niet. Maar om een of andere reden bleef het veldspel abominabel slecht. Toch wisten we wel weer te scoren. Eindelijk, op voorsprong, zou dit ons keerpunt zijn? Nou nee, we bleven prutsen. En zodoende bleef de tegenstander gevaarlijk worden. Zo gevaarlijk dat ik er 2 x echt geen weerwoord op had. 2-3 achter, met 2 man meer. Dramatisch. Toch maar doorvoetballen en een keer weten te scoren. Goddank is het 3-3 gebleven, maar deze match moeten we heel snel vergeten. Nog voor ik het veld af was kwam de hoofdtrainer naar me toe om te vragen of ik bij 1 op de bank wilde plaatsnemen. Waarom niet, het is toch zondag.
Dus ik spullen verplaatsen, en mijn goed stond nog niet eens in de andere kleedkamer of de leider van het 5de stond voor mijn neus. Zijn keeper was geblesseerd, of ik nog een helftje wilde keepen daar. Ach, ze stonden 1-5 achter, waarom niet. De hoofdtrainer vond het goed dus ik het veld in. Weer lekker staan ballen, maar toch niet kunnen voorkomen dat het 4-6 werd. Toch wel een heel ander niveau als wat ik gewend ben. Het was gezellig en daarna ben ik relaxed op de bank gaan zitten. Ook wel wat gegeten (ja ik weet, het schijnt slecht te zijn, eten voor het sporten, maar ja, op de bank. Kan weinig gebeuren).
De wedstrijd van het 1ste was iets beter als van het 2de. Toch een wat netter veldspel, een paar kansen aan beide kanten. Niveau was ook laag. Je kon niet zien dat het de nummer laatst (wij) tegen de nummer 1 (Voorwaarts). Wij waren echt niet slechter. En de brilstand was tot dan niet meer dan terecht. Toen kwam het kwaliteitskwartiertje van onze keeper. Eerst, uit een vrije trap, kwam een rolletje voor zijn voeten en hij grijpt over de bal heen. En daarna, uit een andere vrije trap. De muur staat goed, hij staat in de andere hoek. De bal komt in die hoek, de keeper duikt……. En laat de bal door zijn klauwen schieten. Zo sta je toch weer achter, ondanks dat je echt niet slechter bent. (Zoals wel vaker dit seizoen). Toen riep de trainer al, Ender_W, zorg ervoor dat je met de rust warm bent, je komt er na de rust in.
De tweede helft was grotendeels een kopie van de eerste. Grote kansen voor ons en voor hun. Redelijk veldspel van beide teams. En beide keepers die toch wel hun goal schoon wisten te houden. Er was alleen 1 ding compleet anders. De scheidsrechter, hij was omgedraaid als een blad aan een boom. Van best goed, naar vreemd en slecht fluiten. Hij stond op ca 25 meter van de achterlijn en de grensrechter erop. De bal gaat achter(Zeker 25 cm ruimte tussen rand bal en rand lijn, de grens vlagt. Maar Voorwaarts speelde verder, ik kom er nog wel uit maar ze weten toch te scoren. Ik ging er vanuit dat de bal achter gegeven zou worden, dus ik reageerde te laat en was het al te laat.
Vlak daarna liepen 2 spelers tegen elkaar op, weinig aan de hand. Althans dat dachten we. Rood voor onze verdediger. Dus toen met 10 verder het laatste half uur. We hebben nog wel speldenprikjes kunnen geven, (paar keer lat, paal, naast etc.) maar nu had Voorwaarts het helemaal makkelijk. Ze konden naar hartelust aanvallen. En dat deden ze ook. Na verloop van tijd toch het 4de doelpunt tegen. Een mooie dat wel, hun spits (een reus, denk dat hij boven de 2 meter kwam en ook nog is hoog kan springen) kopt de bal vanuit een voorzet van rechts in de linkerhoek, zo’n beetje naast de paal. Ik verwachtte de bal tegendraads omdat dat veel makkelijker te koppen is en stond dus op het verkeerde been.
Iets voor tijd wisten ze nog een keer gevaarlijk door te breken, er komt er 1 alleen op mij af, ik verklein mijn goal en weet de bal te keren. Alleen het schot was zo hard dat ik niet kon klemmen en de bal schiet terug het veld in. Mijn verdedigers waren niet van plan terug te komen. De spitsen van Voorwaarts wel. En dus hadden ze een hoek voor het uitkiezen en werd het 0-5.
Voor mezelf toch wel een goed weekend gehad qua voetbal. Jammer dat het niet terugkomt in de standen. Enneh, 2 wedstrijden op 1 dag is wel heel heftig. Had een benen maandag, wil je niet weten.
Hoop niet dat het te lang is geworden.
Live life to the Ender :D