abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31463408
bron.

Chinese workers in Israel sign no-sex contract

Conal Urquhart in Tel Aviv
Wednesday December 24, 2003
The Guardian

Chinese workers at a company in Israel have been forced to agree not to have sex with or marry Israelis as a condition of getting a job.
According to a contact they are required to sign, male workers may not have any contact with Israeli women - including prostitutes, a police spokesman, Rafi Yaffe, said.

He said there was nothing illegal about the requirement and that no investigation had been opened.

An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity. The contract states that offenders will be sent back to China at their own expense.

About 260,000 foreigners work in Israel, having replaced Palestinian labourers during three years of fighting. When the government first allowed the entrance of the foreign workers in the late 1990s, ministers warned of a "social timebomb" caused by their assimilation with Israelis.

More than half the workers are in the country illegally. Israeli police have increased efforts to deport those working without permits because of rising Israeli unemployment, which has reached 11% in recent months.

Advocates of foreign workers, who also come from Thailand, the Philippines and Romania, say they are subject to almost slave conditions, and their employers often take away their passports and refuse to pay them.

Analysts say there is much division within Israeli society over immigration and status, although the conflict with the Palestinians has given it an appearance of unity. Recent immigrants such as Russians and Ethiopians are disliked by older immigrants, and there is much resentment among secular Israelis at the privileges given to ultra-orthodox Jews. The foreign workers are at the bottom of the pile.
pi_31463444
zelfs sex met prostituees is verboden
pi_31463487
Dat is inderdaad vrijwel slavernij. Dat je liever niet ziet dat illegalen zich permanent vestigen kan ik begrijpen, maar ze verbieden om deel te nemen aan godsdienstige uitingen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:12:16 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_31463830
Ach ja, dat unter en übermenschen idee van weleer weer.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_31464141
fascistische praktijken maar niemand durft iets van te zeggen omdat het joodse volk het daar zelf zo zwaar mee heeft gehad...
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_31464150
best goed; zorgen dat er meer werk is voor minder toekomstige mensen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_31464990
Als toerist had je dit soort problemen niet, blij dat ik er niet ben gaan werken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31465250
oud
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:18:05 #9
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31465347
grappig, moet je voor de grap Chinese vervangen door Jewish en dan kijken hoe hard er gepiept zou worden
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:21:52 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465414
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
wacht ff, het zijn toch joden die daar in israel wonen?
mensen die tientallen jaren geleden heel flink onderdrukt waren?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:22:55 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465436
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:25 schreef EnderOnline het volgende:
fascistische praktijken maar niemand durft iets van te zeggen omdat het joodse volk het daar zelf zo zwaar mee heeft gehad...
júist daarom vind ik het raar

net zoiets als dat je geschopt wordt, je hebt er pijn van, en je besluit vervolgens iemand anders te schoppen
pi_31465452
Waar zijn ze bang voor dan, voor babies met spleetogen en grote neuzen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:25:08 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31465491
joden kunnen met geld omgaan, chinezen staan bekend om hun gok-gedrag

dat is het verband wat ik kan leggen...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:31:24 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31465617
Het land Israel is gelijk aan het land Iran. Kwa mentaliteit dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:32:08 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31465632
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Hathor het volgende:
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31466214
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt ).

Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_31466436
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt ).

Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
Da's bizar, ik ken er enkele, en die hebben niet zoiets hoeven tekenen, zou ook niet normaal zijn vind ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_31466783
Ik vond het ook niet normaal. Hij ging naar een plaatsje in de buurt van Chicago, zal dus wel Michigan of Illinois zijn. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt. Hij is overigens in augustus pas die kant op gegaan. Vrij recent dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:28:57 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466870
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:

Wát!? Dan ga je naar n amerikaanse school, en dan moet je tekenen dat je geen geile studentes daar mag neuken omdat je zo helemaal speciaal uit nederland komt en dat je dat automatisch hip maakt?

verdulle, ook een tegendomper
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:29:36 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31466885
mag ik eigenlijk nogmaals de vraag stellen, waarom!?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:59:27 #21
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31467717
De Zionisten zijn realistisch geworden door de tweede wereld oorlog, en niet zoals West Europa idealistisch. Blijkbaar willen ze voorkomen dat 'gast' arbeiders permanent een voet tussen de deur krijgen.
I'm nobody's sheep
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:02:55 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31467812
quote:
pi_31468081
quote:
The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity.
"Just like home" denken die Chinezen waarschijnlijk.
pi_31471363
Gisteravond was er een documentaire op iLINK (Ned. 3) over de apartheid in Israel, waarbij je in sommige winkels gewoon niet eens geholpen wordt als je zwart bent
pi_31472234
Hoax.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:29:13 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31472285
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef detulp050 het volgende:
Gisteravond was er een documentaire op iLINK (Ned. 3) over de apartheid in Israel, waarbij je in sommige winkels gewoon niet eens geholpen wordt als je zwart bent
ik dacht dat die Isreali's onderdrukking juist zo erg vonden
pi_31473061
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik dacht dat die Isreali's onderdrukking juist zo erg vonden
Ze hebben er geen enkel probleem mee hoor, bij de terugreis hoorde je altijd netjes te melden of je kennisen had in Israël, zo ja dan moest je de namen opgeven. Dit weigerde ik altijd met als reden dat ik niet wist wat ze met de gegevens gingen doen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:05:30 #28
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31473533
Ach joh..

Daarom neem ik tegenwoordig al die Joodse-herriner-de-Holocaust reclame's niet meer serieus..

Ok, het was erg.. ga dan niet zelf meedoen...
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:34:08 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31476399
Mja, slachtoffers gaan vaak hetzelfde doen als hun onderdrukker.
The Internets, I needs it..
pi_31488641
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:05 schreef Wuder het volgende:
Ach joh..

Daarom neem ik tegenwoordig al die Joodse-herriner-de-Holocaust reclame's niet meer serieus..

Ok, het was erg.. ga dan niet zelf meedoen...
Dit slaat dan ook weer nergens op. Hard optreden jegens illegalen is niet bepaald de Holocaust, al kan het dan niet door de beugel.
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:21:32 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31488909
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit slaat dan ook weer nergens op. Hard optreden jegens illegalen is niet bepaald de Holocaust, al kan het dan niet door de beugel.
wacht even, illegalen tekenen een contract zodat ze niet mogen sexen, maar mogen wel blijven?
wat voor status hebben ze dan, dan zijn ze wel legaal?

leg uit
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:23:25 #32
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31488942
en als europese landen joden..sorry ik bedoel israelis zou verbieden om sex te hebben met locals..kijken wat er dan gebeurt
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:37:12 #33
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31489240
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:23 schreef BennyNL het volgende:
en als europese landen joden..sorry ik bedoel israelis zou verbieden om sex te hebben met locals..kijken wat er dan gebeurt
Bijvoorbeeld.. dan wordt er weer moord en brand geschreeuwd en worden de Holocaust herrineringen en foto's uit de kast gehaald..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_31506811
Het gaat niet alleen om sex

Mensen mogen ook hun godsdienst niet vrijelijk beleven, dat zijn toch wel nazistische praktijken.

En Roi nee, het is geen hoax
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:10:57 #35
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31507544
Realisme vs Idealisme.

Het is overigens al langer bekend dat je daar ook niet mag evangeliseren als Christen bij Joden, overigens net als in Islamitische landen, blijken die buurlanden Israel toch te beinvloeden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31508562
quote:

[..]

Maar het gaat hier helemaal niet om illegalen! Zou helemaal te gek zijn, als een politiewoordvoerder zegt dat contracten met illegalen legaal zijn.
En een holocaust is het niet, maar de gelijkenissen met het vooroorlogse Duitsland zijn treffend.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:17:28 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31509974
quote:
ik vermoed ook dat dit er achter zit ja.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:33:41 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31510323
waarvoor schande.
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:06:18 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31512253
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

wacht even, illegalen tekenen een contract zodat ze niet mogen sexen, maar mogen wel blijven?
wat voor status hebben ze dan, dan zijn ze wel legaal?

leg uit
Waar het om gaat is dat die Chinezen niet mogen sexen, wat iets anders is dan ze massaal in goederentreinen te stouwen en te vergassen.
Niet dat ik dit bericht goedkeur, maar het met de Holocaust vergelijken is compleet belachelijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31513088
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat die Chinezen niet mogen sexen, wat iets anders is dan ze massaal in goederentreinen te stouwen en te vergassen.
Niet dat ik dit bericht goedkeur, maar het met de Holocaust vergelijken is compleet belachelijk.
Is de vergelijking met de Nuremberg wetten ook compleet belachelijk?
quote:
The Nuremberg Race Laws of 1935 deprived German Jews of their rights of citizenship, giving them the status of "subjects" in Hitler's Reich. The laws also made it forbidden for Jews to marry or have sexual relations with Aryans or to employ young Aryan women as household help. (An Aryan being a person with blond hair and blue eyes of Germanic heritage.)

The first two laws comprising the Nuremberg Race Laws were: "The Law for the Protection of German Blood and German Honor" (regarding Jewish marriage) and "The Reich Citizenship Law" (designating Jews as subjects).
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:16:08 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31513117
ze hebben niks geleerd daar van de periode 1932 tot 6 juni 1945.
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:52:25 #42
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31513632
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:14 schreef Doderok het volgende:

[..]

Is de vergelijking met de Nuremberg wetten ook compleet belachelijk?
[..]
Nee, dat is wel weer terecht. Vergelijkingen met Apartheid ook.

Ik word alleen een beetje ziek van mensen die alles wat ze niet bevalt direct met de Holocaust vergelijken. Er zijn toch miljoenen mensen vermoord, dat moet je niet te lichtvaardig opvatten.

Niet elk onderscheid op basis van ras leidt direct tot massale genocide.

Edit: ter verduidelijking, bovenstaande geld voor de Israelische rassenwetten in het algemeen, niet voor dit geval wat over gastarbeiders gaat. Ben ik het ook niet mee ens, maar is toch net wat anders.

[ Bericht 13% gewijzigd door Viajero op 19-10-2005 08:49:16 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_31514231
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:00 schreef Doderok het volgende:

[..]

Maar het gaat hier helemaal niet om illegalen! Zou helemaal te gek zijn, als een politiewoordvoerder zegt dat contracten met illegalen legaal zijn.
En een holocaust is het niet, maar de gelijkenissen met het vooroorlogse Duitsland zijn treffend.
More than half the workers are in the country illegally.

De vergelijking met de Neurenburger Wetten is er naast, omdat daar opeens staatsburgers rechten werden ontnomen en deze staatsburgers ook later beperkingen werden opgelegd bij het vinden van een baan. Hier gaat het om werknemers uit het buitenland die zichzelf iets moeten ontzeggen om een baan te krijgen. Verwerpelijk, maar niet gelijkaardig.
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:31:01 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31515361
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef detulp050 het volgende:
Ehm? Wat hebben ze daar tegen zwarten?

Uit welk oogpunt discrimineren ze deze dan? Ik dacht dat ze daar niet zo in de rassentheorie geloofden

Of zijn de meeste zwarten daar Moslim
Krekker is de bom!
pi_31515506
Ze hebben niet voor niks 7 hemelen, dat is voor de 6 onderklassen.
pi_31516355
Ik zou denken dat veel van die Chinese werknemers van het mannelijk geslacht zijn, dus niet iedereen zal een Chinese mede-werknemer vriendinnetje hebben. En als die mensen back-home regelmatig aan sex deden en het nu opeens helemaal niet meer mogen (ook niet met prostituees) kan het wel eens slecht gaan aflopen.
pi_31516502
quote:
Of zijn de meeste zwarten daar Moslim
Ik denk dat de meeste zwarten daar gewoon Joods zijn, bijv. Ethiopische Joden die na het vormen van de staat Israel zijn geemigreerd naar het beloofde land.

Maar wat ze verder tegen zwarten hebben weet ik niet.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:03:36 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31523349
goede voorbeeld geven, dat kunnen ze wel

of nadoen
pi_31525531
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Hathor het volgende:
Dat zal inderdaad één van de redenen zijn. Want elk kind van een joodse vrouw is automatisch joods.
quote:
The only difference is as stated above, no. 3: If the mother is Jewish, her offspring is Jewish; if the mother is not Jewish, neither is her offspring. The father's status is altogether irrelevant.
En als de Chinees met haar gaat samenwonen wordt hij ook joods:
quote:
All members of a Jewish household are Jewish. A Jewish household is a household in which at least one member is Jewish. This criterion is contra-intuitive for moderns, but is clearly taught in such Scriptures as Genesis 17:11-12 and I Corinthians 7:14. Naturally, this kind of Jewishness can be gained or lost simply by changing households.
En van medejoden mag je niet profiteren:
quote:
"How can we know if a person is Jewish or not?" That is an important question, since the Israeli Knesset and court system must decide who does or does not receive Israeli citizenship under the Law of Return. Likewise, for the Messianic Jew, there are numerous commands in Scripture to treat Jews differently than non-Jews. For example, "the Gospel....to the Jew first and foremost" in Romans 1:16, and "don't charge interest to a fellow-Jew" in Leviticus 25:35-38.
quote:
It is forbidden to participate in any way in an interest-bearing loan made by one Jew to another (160:1-3), but it is permitted to lend money to a non-Jew at interest (159:1-3).
of als slaven houden
quote:
Jews may have Jews as indentured servants and may subjugate Jews who behave illegally, but may not own Jews as slaves (see 267:14-16); however, they may acquire non-Jews (of both sexes) as slaves (see 267:17-18). A slave is acquired by payment, by exchange, by bill of sale, by being made to do personal work, or by being led (267:23-25). A slave is freed by payment (267:26); by written bill of manumission (267:41-44); or if intentionally and permanently injured by his owner (see 267:27-40).
quote:
A woman may own female slaves but should not own male slaves (267:19). It is forbidden to free a slave without a good reason; see 267:79. A slave who is sold to a non-Jew must be freed; see 267:80-81. On taking a slave into or out of the land of Israel see 267:82-84; an escaped slave who flees to the land of Israel must be freed (267:85). Everything acquired by a slave belongs to his owner; see 267:21-22. It is proper for an owner not to treat a slave harshly even though he is legally allowed to do so; see 267:17,20
Bron

En nee, het betreft hier geen lessen geschiedenis, maar lessen 'joods recht'
quote:
Project Genesis has found great success with its network of "on-line classes" -- a unique program in Jewish studies offered on the Internet. The Project Genesis Global Learning Network has attracted college students and others from around the world who are interested in adding computer-based Jewish learning to their day. Project Genesis educational material reaches thousands of Jews worldwide every week.
toepasbaar in de 21ste eeuw
quote:
we will discover how each mitzvah speaks to the contemporary twenty-first century Jew. The inner messages of our holy practices will help to define and enrich our lives.
[..]
The Shulchan Aruch ("Set Table") is a compendium of those areas of the halachah -- Jewish religious law -- that are applicable today.
The Shulchan Aruch consists of four parts:

- Orach Chayim ("Way of Life") - Daily, Sabbath, and holiday laws

- Yoreh De'ah ("It Teaches Knowledge") - Laws about food; relations with non-Jews; usury; menstruation and immersion; vows and oaths; honoring parents and scholars; Torah study; charity; circumcision; proselytes and slaves; Torah and doorpost scrolls; new crops; mixtures; firstborn; offerings from bread, crops, and flocks; the ban; illness, death, burial, and mourning.
[..]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 05:07:41 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31525539
quote:

[..]

We hebben het hier trouwens niet over illegalen maar over normale werknemers met een contract. Het mag wel niet de holocaust zijn. Maar het komt wel voort uit het zelfde gedachten goed. Dat een ander ras of mens minder is.
pi_31525576
Niemand dwingt ze om te tekenen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31526446
Sommige rechten zijn onvervreemdbaar.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:08:48 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31526872
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 05:28 schreef fernando_redondo het volgende:
Niemand dwingt ze om te tekenen
ik dwing jou ook niet te werken, toch is het wel handig om te overleven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')