wacht ff, het zijn toch joden die daar in israel wonen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
Ach ja, dat unter en übermenschen idee van weleer weer.
júist daarom vind ik het raarquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:25 schreef EnderOnline het volgende:
fascistische praktijken maar niemand durft iets van te zeggen omdat het joodse volk het daar zelf zo zwaar mee heeft gehad...
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Hathor het volgende:
Waar zijn ze bang voor dan, voor babies met spleetogen en grote neuzen ?![]()
Da's bizar, ik ken er enkele, en die hebben niet zoiets hoeven tekenen, zou ook niet normaal zijn vind ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt).
Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
Wát!? Dan ga je naar n amerikaanse school, en dan moet je tekenen dat je geen geile studentes daar mag neuken omdat je zo helemaal speciaal uit nederland komt en dat je dat automatisch hip maakt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zou dan, als ik een Chinees was, eigenlijk al geen zin meer hebben (vat dit op zoals je wilt).
Ik ken een jongen die naar de V.S. ging (jaartje highschool) en ook zo'n contract moest tekenen. Belachelijk.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
"Just like home" denken die Chinezen waarschijnlijk.quote:The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity.
ik dacht dat die Isreali's onderdrukking juist zo erg vondenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef detulp050 het volgende:
Gisteravond was er een documentaire op iLINK (Ned. 3) over de apartheid in Israel, waarbij je in sommige winkels gewoon niet eens geholpen wordt als je zwart bent
Ze hebben er geen enkel probleem mee hoor, bij de terugreis hoorde je altijd netjes te melden of je kennisen had in Israël, zo ja dan moest je de namen opgeven. Dit weigerde ik altijd met als reden dat ik niet wist wat ze met de gegevens gingen doen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik dacht dat die Isreali's onderdrukking juist zo erg vonden
Dit slaat dan ook weer nergens op. Hard optreden jegens illegalen is niet bepaald de Holocaust, al kan het dan niet door de beugel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:05 schreef Wuder het volgende:
Ach joh..
Daarom neem ik tegenwoordig al die Joodse-herriner-de-Holocaust reclame's niet meer serieus..
Ok, het was erg.. ga dan niet zelf meedoen...
wacht even, illegalen tekenen een contract zodat ze niet mogen sexen, maar mogen wel blijven?quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit slaat dan ook weer nergens op. Hard optreden jegens illegalen is niet bepaald de Holocaust, al kan het dan niet door de beugel.
Bijvoorbeeld.. dan wordt er weer moord en brand geschreeuwd en worden de Holocaust herrineringen en foto's uit de kast gehaald..quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:23 schreef BennyNL het volgende:
en als europese landen joden..sorry ik bedoel israelis zou verbieden om sex te hebben met locals..kijken wat er dan gebeurt
Maar het gaat hier helemaal niet om illegalen! Zou helemaal te gek zijn, als een politiewoordvoerder zegt dat contracten met illegalen legaal zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dit slaat dan ook weer nergens op. Hard optreden jegens illegalen is niet bepaald de Holocaust, al kan het dan niet door de beugel.
ik vermoed ook dat dit er achter zit ja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:12 schreef robh het volgende:
Waar het om gaat is dat die Chinezen niet mogen sexen, wat iets anders is dan ze massaal in goederentreinen te stouwen en te vergassen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wacht even, illegalen tekenen een contract zodat ze niet mogen sexen, maar mogen wel blijven?
wat voor status hebben ze dan, dan zijn ze wel legaal?
leg uit
Is de vergelijking met de Nuremberg wetten ook compleet belachelijk?quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat die Chinezen niet mogen sexen, wat iets anders is dan ze massaal in goederentreinen te stouwen en te vergassen.
Niet dat ik dit bericht goedkeur, maar het met de Holocaust vergelijken is compleet belachelijk.
quote:The Nuremberg Race Laws of 1935 deprived German Jews of their rights of citizenship, giving them the status of "subjects" in Hitler's Reich. The laws also made it forbidden for Jews to marry or have sexual relations with Aryans or to employ young Aryan women as household help. (An Aryan being a person with blond hair and blue eyes of Germanic heritage.)
The first two laws comprising the Nuremberg Race Laws were: "The Law for the Protection of German Blood and German Honor" (regarding Jewish marriage) and "The Reich Citizenship Law" (designating Jews as subjects).
Nee, dat is wel weer terecht. Vergelijkingen met Apartheid ook.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Is de vergelijking met de Nuremberg wetten ook compleet belachelijk?
[..]
More than half the workers are in the country illegally.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:00 schreef Doderok het volgende:
[..]
Maar het gaat hier helemaal niet om illegalen! Zou helemaal te gek zijn, als een politiewoordvoerder zegt dat contracten met illegalen legaal zijn.
En een holocaust is het niet, maar de gelijkenissen met het vooroorlogse Duitsland zijn treffend.
Ehm? Wat hebben ze daar tegen zwarten?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:03 schreef detulp050 het volgende:
Gisteravond was er een documentaire op iLINK (Ned. 3) over de apartheid in Israel, waarbij je in sommige winkels gewoon niet eens geholpen wordt als je zwart bent
Ik denk dat de meeste zwarten daar gewoon Joods zijn, bijv. Ethiopische Joden die na het vormen van de staat Israel zijn geemigreerd naar het beloofde land.quote:Of zijn de meeste zwarten daar Moslim
Dat zal inderdaad één van de redenen zijn. Want elk kind van een joodse vrouw is automatisch joods.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Hathor het volgende:
Waar zijn ze bang voor dan, voor babies met spleetogen en grote neuzen ?![]()
En als de Chinees met haar gaat samenwonen wordt hij ook joods:quote:The only difference is as stated above, no. 3: If the mother is Jewish, her offspring is Jewish; if the mother is not Jewish, neither is her offspring. The father's status is altogether irrelevant.
En van medejoden mag je niet profiteren:quote:All members of a Jewish household are Jewish. A Jewish household is a household in which at least one member is Jewish. This criterion is contra-intuitive for moderns, but is clearly taught in such Scriptures as Genesis 17:11-12 and I Corinthians 7:14. Naturally, this kind of Jewishness can be gained or lost simply by changing households.
quote:"How can we know if a person is Jewish or not?" That is an important question, since the Israeli Knesset and court system must decide who does or does not receive Israeli citizenship under the Law of Return. Likewise, for the Messianic Jew, there are numerous commands in Scripture to treat Jews differently than non-Jews. For example, "the Gospel....to the Jew first and foremost" in Romans 1:16, and "don't charge interest to a fellow-Jew" in Leviticus 25:35-38.
of als slaven houdenquote:It is forbidden to participate in any way in an interest-bearing loan made by one Jew to another (160:1-3), but it is permitted to lend money to a non-Jew at interest (159:1-3).
quote:Jews may have Jews as indentured servants and may subjugate Jews who behave illegally, but may not own Jews as slaves (see 267:14-16); however, they may acquire non-Jews (of both sexes) as slaves (see 267:17-18). A slave is acquired by payment, by exchange, by bill of sale, by being made to do personal work, or by being led (267:23-25). A slave is freed by payment (267:26); by written bill of manumission (267:41-44); or if intentionally and permanently injured by his owner (see 267:27-40).
Bronquote:A woman may own female slaves but should not own male slaves (267:19). It is forbidden to free a slave without a good reason; see 267:79. A slave who is sold to a non-Jew must be freed; see 267:80-81. On taking a slave into or out of the land of Israel see 267:82-84; an escaped slave who flees to the land of Israel must be freed (267:85). Everything acquired by a slave belongs to his owner; see 267:21-22. It is proper for an owner not to treat a slave harshly even though he is legally allowed to do so; see 267:17,20
toepasbaar in de 21ste eeuwquote:Project Genesis has found great success with its network of "on-line classes" -- a unique program in Jewish studies offered on the Internet. The Project Genesis Global Learning Network has attracted college students and others from around the world who are interested in adding computer-based Jewish learning to their day. Project Genesis educational material reaches thousands of Jews worldwide every week.
quote:we will discover how each mitzvah speaks to the contemporary twenty-first century Jew. The inner messages of our holy practices will help to define and enrich our lives.
[..]
The Shulchan Aruch ("Set Table") is a compendium of those areas of the halachah -- Jewish religious law -- that are applicable today.
The Shulchan Aruch consists of four parts:
- Orach Chayim ("Way of Life") - Daily, Sabbath, and holiday laws
- Yoreh De'ah ("It Teaches Knowledge") - Laws about food; relations with non-Jews; usury; menstruation and immersion; vows and oaths; honoring parents and scholars; Torah study; charity; circumcision; proselytes and slaves; Torah and doorpost scrolls; new crops; mixtures; firstborn; offerings from bread, crops, and flocks; the ban; illness, death, burial, and mourning.
[..]
We hebben het hier trouwens niet over illegalen maar over normale werknemers met een contract. Het mag wel niet de holocaust zijn. Maar het komt wel voort uit het zelfde gedachten goed. Dat een ander ras of mens minder is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
ik dwing jou ook niet te werken, toch is het wel handig om te overlevenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 05:28 schreef fernando_redondo het volgende:
Niemand dwingt ze om te tekenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |