Per jaar neem ik aanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:35 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Als student mag je max 10.000 euro per maand ongeveer bijverdienen.
Is een stichting wel zo verstandig? Raak je dan niet een deel van de inkomsten kwijt? (BV-Stichting-beheerder is dacht ik een onmogelijke weg als geldstroom, terwijl de stichting wel zal moeten meedelen als aandeelhouder)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:53 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Inmiddels ben ik zover dat je als DGA minimaal 38000 moet verdienen, tenzij dit niet kan.
Nu het volgende:
DGA ben je als je >50% van de aandelen hebt in een BV.
Dus wat doen we:
We richten één BV op, en 2 stichtingen.
BV heet FictiveCompany (om maar een naam te kiezen)
FictiveCompany (inkomsten: 20.000 euro p/j)
Aandeelhouders:
DGA 50%
Stichting FictiveCompany Beheer 50%
Nu ben je geen DGA meer en heb je geen minimumsalaris van 38000;
Uiteraard ben je wel bestuurder van de stichting.
Omdat mn OV essentieel voor mij is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:34 schreef Dopke het volgende:
Als jij zoveel bij kan verdienen, waarom zou je dan nog op geld van de staat gaan teren. Waarom zeg je niet gewoon laat die stufi + extra moeite maar zitten en richt je je op je bedrijfje.
Ik dacht dat OV los van studiefinanciering stond.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:38 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
[..]
Omdat mn OV essentieel voor mij is.
Dat is ook zo, je kan alsnog een 0-lening nemen en OV krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:46 schreef Dopke het volgende:
[..]
Ik dacht dat OV los van studiefinanciering stond.
Dat is niet zo, als je geen recht hebt op studiefinanciering, heb je geen recht op OV. Een 0-lening is een vorm van studiefinanciering. Met een inkomen boven de 10.xxx euro per jaar verlies je alle recht op studiefinanciering.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:56 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dat is ook zo, je kan alsnog een 0-lening nemen en OV krijgen.
Behalve als het een bedrijfje zoals ritzencouriers is (vergeef me een eventuele spelfout in de naamvan onze oud-minister van onderwijs)quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:58 schreef Thisbe het volgende:
En last but not least: als je zoveel geld denkt om te zetten, kun je toch makkelijk een eersteklas vervoersbewijs betalen?
Hoe ga je aan de fiscus aantonen dat dit voor zakelijke doeleinden is? En etentjes bijv. worden gedeeltelijk ook als inkomsten gezien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:39 schreef Sir.Winston.Churchill het volgende:
Met de winst kan ik vervolgens doen wat ik wil, zolang het de BV die als rechtspersoon handelt is.
En het dus ook niet lijkt op loon in natura, leaseauto en huis van de BV ter beschikking stellen aan mezelf kan bijv. dus niet, maar etentjes, hotelovernachtingen, reizen. Dat klopt toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |