abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:36:53 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31462029
Gisterenochtend helemaal blij dat ik mijn ticket heb geboekt voor een weekendje Helsiki. Gisteravond een kleine hartverzakking...

Ondanks mijn veelvuldig controleren (want geloof me, ik ben een enorme neuroot als het daarop aankomt! ) is er een fout ingeslopen... en geen kleine! In plaats van een ticket AMS-Helsiki en terug, blijk ik een ticket te hebben voor Helsiki-AMS en terug...

Klotezooi! Ik heb gisteravond alle stapjes nog een keurig doorgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het bóeken absoluut goed heb gedaan. Ik weet dat het ongeloof waardig klinkt, maar ik heb het keuzemenuutje voor het boeken al ongeveel 10x doorlopen (om prijzen te checken etc.). Wil je vertrekken vanuit Helsiki, dan moet je flink zoeken en scrollen, terwijl AMS gewoon bovenaan staat. En ik durf er wat onder te verwedden dat ik niét heb gezocht en gescrolt. In het vervolg van het boeken waren er wel wat vreemde dingen, maar niet zodanig dat ik dacht dat het niet klopte. Wat in in elk geval zelf heb fout gedaan is dat ik (achteraf gezien) erg heb gecheckt op datum, namen, creditcardgegevens, maar waarschijnlijk niet meer op de route.

Gisteravond gelijk gebeld, maar de klantenservice is niet te bereiken tot maandagochtend. De man die ik aan de telefoon had gaf me niet erg veel hoop. Bij dit soort tickets zijn de regels héél streng. Dát weet ik natuurlijk wel.

Maar nu? Iemand een goed idee? Heb ik nu echt 400 euro verspeeld of heeft iemand nog een goede tip (anders dan "woehahaha doos" graag)? Ik BLIJF hier zitten in de volle overtuiging dat er ECHT ook iets is misgegaan op die site. Maar dat bewijzen, kan ik natuurlijk nooit.

Wat te doen?

NB: Boeking is bij www.blue1.com trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31462438
Whoahahaha, doos.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:05:16 #3
45833 crew  Fogel
pi_31462520
Ziet er slecht uit...

Can I cancel my reservation and get a refund?

You can cancel, but you will not be refunded on flight reservation made via our net pages or at the Blue1 Sales Center.

http://www.blue1.com/travelservice/faq/

Changes and Refunds

No refunds or rebookings will apply for completed reservations.
If a flight is cancelled and the passenger refuses to travel on offered flight, refunding is possible.

http://www.blue1.com/travelservice/rules/changesrefunds/

Bij de SAS (waar Blue1 een deel van is) heb je, ook bij goedkope tickets, nog 1 dag de tijd om kostenloos te cancellen (omdat de reservering na 1 dag actief is). MAAR, Blue1 is een low cost airline en dus zijn de regels vast een tikkie anders.
Enige tip die ik heb is de boeking nog eens te doorlopen om zo te kijken of het menu echt AMS veranderde in HEL en viceversa.

Succes in ieder geval!

-edit- Indien de reservering nog niet helemaal de 'final status' bereikt heeft, kan je proberen of je creditcard bedrijf de boeking/voorlopige reservering voor het bedrag nog kan cancellen, dan kan de vlucht ook niet doorgaan... geen betaling ontvangen = geen vlucht = probleem opgelost

[ Bericht 6% gewijzigd door Fogel op 15-10-2005 15:13:42 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:00:13 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31471252
Het lijkt me dat dat wel recht te zetten moet zijn als je er snel bij bent. ik zie niet in waarom het een probleem zou moeten zijn.

Ik weet toevallig van een kennis die werkt op het reisbureau hier dat als je een elektronische reservering in de wereldwijde computer zet deze altijd veranderd kan worden, tot een bepaalde datum (die in die computer staat). Ik zou zeggen bel ze even op dat er iets is foutgegaan en laat ze het even corrigeren ! Als je echter die datum al voorbij bent (die dus in dat reserveringssysteem staat) ,of ze hebben het eticket al uitgegeven wordt het lastig en ben je afhankelijk van de couance van de maatschappij..

check dit desnoods meteen maandag bij een reisbureau, dan weet je of het kan of niet. Als echter het e-ticketnummer al is uitgegeven lan het helaas normaal gesproken niet... wellicht kun je direct met de maatschappij bellen en je vrouwlijke charmes in de strijd gooien, soms helpt gewoon een vriendelijk telefoontje.

Ik hoop dat het lukt!

[ Bericht 14% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 15-10-2005 21:15:44 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:16:54 #5
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31473908
Als je online boekt bij een low-cost maatschappij wordt 99,9% van de tijd je e-ticket direct uitgegeven, en die wordt je toegemaild als bevestiging. Dan zou er dus in principe weinig aan te doen zijn. Zoals BHFH al aangeeft, gewoon proberemn je vrouwelijke charmes in de strijd gooien, desnoods oneervolle voorstellen acctepteren ( ).

En naar een reisbureau gaan heeft in het geval van een low cost maatschappij meestal weinig zin; deze maatschappijen zitten meestal (met enkele uitzondering) niet aangesloten op hun systemen.

Één schrale troost: DutchTrain vond Blue1 wel een goede maatschappij
pi_31482685
Blue1 is niet echt een low-cost maatschappij, maar gewoon een shuttle service van en naar Helsinki van SAS. De afkoelperiode voor aankopen van minimaal 24 uur geldt voor zover ik weet niet voor vliegtickets, dat staat in de algemene voorwaarden.

Als je kunt aantonen dat het een fout is in de website, lijkt het me best logisch dat je het ticket kunt wijzigen.

En inderdaad, als je vliegen leuk vindt, dan is Blue1 een goede ervaring
  zondag 16 oktober 2005 @ 08:31:53 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31482694
als er op die andere vluchten nog tickets vrij zijn snap ik niet waarom ze het niet zouden willen veranderen als zo duidelijk is dat er iets fout is gegeaan (wat moet iemand in NL immers met een ticket helsinki-amserdam-helsinki. Ze snappen toch hopelijk zelf ook wel dat men een starre houding in deze ze voor altijd een klant verliezen en een hoop negatieven publiciteti krijgen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31482703
Ik zou gewoon bellen, en met je meest blonde en lieve stem vragen of ze het kunnen omzetten. Net wat BHFH zegt, wie wil er in hemelsnaam dit ticket terwijl hij/zij in Nederland woont.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 16 oktober 2005 @ 08:36:38 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31482714
het gat erom joe je het brengt en wie je aan de lijn krijgt. Als je met de juiste persoon spreekt op een goede manier en het is technisch uberhaupt nog mogelijk dan moet het lukken denk ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31482719
Technisch zal het toch wel lukken ? Zolang er maar plaats is !
pi_31483356
Het kan altijd, als je maar genoeg geld er voor wilt betalen natuurlijk.... Maar daar heeft de TS weinig aan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:02:20 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31484084
ik heb nog eens gekeken op die site, maar het lijkt eigenlijk onmogelijk om het fout te doen, op elke pagine staan de vluchten vermeldt, weet je zeker dat het echt fout is, want de pijltjes staan wel wat verwarrend rechts.... Hier een virtuele tour bij het boeken van een ticket bij Blue:

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:17:40 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31484333
als je het op het 2e scherm goed doet (leaving from/going to)doet, kan het niet meer mis, want daarna kan je het niet meer veranderen. Op elk scherm daarna wordt herhaald wat je hebt geboekt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31484367
Hmm, wat probeer je duidelijk te maken BHFH ?

We blijven toch wel lief voor elkaar ?
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:21:36 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31484402
ik probeer duidelijk te maken dat ze of, misschien toch wel het juiste ticket heeft, maar dat de aanduiding tot verwarring heeft geleid, of dat het op het 2e scherm is misgegaan met boeken omdat dat de enige plek is waar je dat kan instellen (leaving from/going to door elkaar gehaald)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31484496
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik probeer duidelijk te maken dat ze of, misschien toch wel het juiste ticket heeft, maar dat de aanduiding tot verwarring heeft geleid, of dat het op het 2e scherm is misgegaan met boeken omdat dat de enige plek is waar je dat kan instellen (leaving from/going to door elkaar gehaald)
Ik ga toch voor een andere theorie (zie De Lounge)
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:50:15 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31505797
Bedank voor jullie medeleven...

Ik heb het advies opgevolgd en heb met mijn liefste blonde stem naar Blue1 gebeld...
De ochtendploeg is duidelijk minder lastig dan de avondploeg daar, want het is gelukt!

Moet wat minimale veranderingskosten betalen, maar ik heb nu wel het ticket dat ik nodig heb. Hè, hè....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31506083
Gelukkig kwam alles toch nog goed
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31506356
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:50 schreef Hik het volgende:
Bedank voor jullie medeleven...

Ik heb het advies opgevolgd en heb met mijn liefste blonde stem naar Blue1 gebeld...
De ochtendploeg is duidelijk minder lastig dan de avondploeg daar, want het is gelukt!

Moet wat minimale veranderingskosten betalen, maar ik heb nu wel het ticket dat ik nodig heb. Hè, hè....
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:15:30 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31516263
mooi hik gelukkig maar
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31545958
Hoeveel heeft het je nu gekost?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:29:45 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31555896
20 euro per ticket (en het ticket vanaf Amsterdam was wat duurder, maar dat was het sowieso al)
pi_31562777
Veel plezier in Helsinki dan!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')