abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31461219
Hallo, ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik heb een vraagje over een balans.
Ik heb de volgende financiële gegevens van een busbedrijf uit Canada.
Balans
http://rapidshare.de/files/6308631/doc3.pdf.html
Winst&Verlies
http://rapidshare.de/files/6308640/doc4.pdf.html
Kasstroomoverzicht
http://rapidshare.de/files/6308650/doc5.pdf.html

Ik vind het een beetje een onduidelijke balans, waar ik niet zo heel veel mee kan. Aangezien ik hiermee een financiële analyse wil maken heb ik geprobeert deze te vertalen in het nederlands en volgens de nederlandse richtlijnen opgesteld.

Weet iemand of het zo goed is??
http://rapidshare.de/files/6308876/financieleanalyse.xls.html
Alvast bedankt
pi_31461523
Ziet er op het eerste gezicht goed uit...

alleen die deferred income taxes... is dat geen latente belasting vordering!?. Is een vordering die verrekenbaar wordt met evt. toekomstige winsten. De term te ontvangen winstbelasting is dan misschien wat verwarrend.....

Verder ben ik niet bekend met de term 'deficit'. Lijkt me gewoon de overige reserve alleen dan met een debetsaldo... verliesreserve is een voor mij niet bekende term...
pi_31461643
ow nog een opmerking...

deferred revenue is niet je nog te betalen belasting. (zou ook niet logisch zijn in een verliessituatie). Ik zou deferred revenue als overlopende passiva benoemen...
pi_31461651
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef 400PK het volgende:
Ziet er op het eerste gezicht goed uit...

alleen die deferred income taxes... is dat geen latente belasting vordering!?. Is een vordering die verrekenbaar wordt met evt. toekomstige winsten. De term te ontvangen winstbelasting is dan misschien wat verwarrend.....

Verder ben ik niet bekend met de term 'deficit'. Lijkt me gewoon de overige reserve alleen dan met een debetsaldo... verliesreserve is een voor mij niet bekende term...
Ja, ik zat ook te denken aan een latente belastingvordering. zet je dat dan gewoon onder de vorderingen neer?
Die deficits wist ik ook niet hoe je dat verwerken moest. Normaal verwerk je zoiets onder niet verdeelde winsten. Maar omdat dit negatief is en er geen positieve reserves zijn om van af te boeken dacht ik dat je het als aftrekpost op het totale eigen vermogen moest worden opgevoerd.
Ik zal kijken of ik hiermee wat analyse kan uitvoeren, bedankt voor je reactie
pi_31461660
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:16 schreef 400PK het volgende:
ow nog een opmerking...

deferred revenue is niet je nog te betalen belasting. (zou ook niet logisch zijn in een verliessituatie). Ik zou deferred revenue als overlopende passiva benoemen...
Merci
pi_31462637
Nog een vraagje:

Kan ik deze posten uit de resultatenrekening beschouwen als Financiële lasten? Dus dat ik ze dan uit het bedrijfsresultaat laat.
Interest and bank charges
Interest on obligations under capital lease
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:14:50 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31463897
Dit valt eigenlijk onder economie-huiswerk... maar vooruit, ik laat 'm nog wel even open voor je tweede vraag
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31464058
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef JDude het volgende:
Dit valt eigenlijk onder economie-huiswerk... maar vooruit, ik laat 'm nog wel even open voor je tweede vraag
En welk forum is dat dan? Of mag dat niet op Fok?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:49:36 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31464712
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:22 schreef arco_corleone het volgende:

[..]

En welk forum is dat dan? Of mag dat niet op Fok?
Zie de [Centraal]-huiswerktopics bovenaan de topiclijst van SES.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31465180
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:49 schreef JDude het volgende:

[..]

Zie de [Centraal]-huiswerktopics bovenaan de topiclijst van SES.
Hmm, ok. Ik wist van het bestaan van die topics nog niet af. Gooi maar dicht anders. Alles is wel duidelijk nu.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:35:01 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31465711
Ok
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')