Als jij een goede onderbouwing hebt waarom jij b.v. wat meer denkt te mogen verdienen, dan is het absoluut done vind ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Stel, bij een advertentie voor een bepaalde vacature staat een salaris vermeld. Is het dan toch done om daarover te onderhandelen, of zet de werkgever dit er juist bij om aan te geven dat het een gefixeerd bedrag is? Het is op zich best ongebruikelijk vind ik, meestal zie je toch dat loon gebaseerd is op leeftijd en ervaring, of zie je een schaal staan waarbinnen het salaris valt.
Dat van die schalen klopt, maar bij deze vacature staat een afgerond bruto bedrag. Ik zie dit overigens wel vaker, maar alleen bij banen bij buitenlandse bedrijven nu ik erover nadenk. Wellicht is het verstandig om meteen in het begin te vragen of er speling zit in het bedrag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:08 schreef Lienekien het volgende:
Mijn ervaring is dat je op grond van de functie in een bepaalde schaal komt en die staat dan meestal ook van tevoren al vast. Maar dat is vast niet in alle CAO's hetzelfde. Op grond van je ervaring wordt dan bepaald of je laag of hoog in die schaal start. Leeftijd is geen issue. Eventueel is een periodiek ook nog inzet van onderhandeling. Normaal krijg je die per 1 januari en de eerste pas nadat je minstens een vol jaar in dienst bent. Een collega van mij kwam bijv. in de zomer in dienst en had bedongen dat ze 1 januari erop direct haar eerste periodiek kreeg omdat ze uit een veel beter betaalde baan kwam.
Zou ik afraden.. op de één of andere manier is dit iets voor nadat jij ze verteld hebt waarom jij een aanwinst voor het bedrijf zou zijn en wanneer je door de eventuele 1ste ronde heen bent.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:26 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat van die schalen klopt, maar bij deze vacature staat een afgerond bruto bedrag. Ik zie dit overigens wel vaker, maar alleen bij banen bij buitenlandse bedrijven nu ik erover nadenk. Wellicht is het verstandig om meteen in het begin te vragen of er speling zit in het bedrag.
Eens. Je praat eigenlijk nooit over geld in de eerste sollicitatieronde. Daar wacht je mee tot de tweede ronde of, als die er niet is, tot het arbeidsvoorwaardengesprek.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
Zou ik afraden.. op de één of andere manier is dit iets voor nadat jij ze verteld hebt waarom jij een aanwinst voor het bedrijf zou zijn en wanneer je door de eventuele 1ste ronde heen bent.
Maar zodra ze kenbaar hebben gemaakt dat ze je zien zitten, tegen het einde van de sollicitatie ronde, dan kan je heel goed aankaarten (mits onderbouwd) dat je één of twee treden hoger in de betrefende schaal wil beginnen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hm, jullie hebben gelijk. Het is op zich een acceptabel bedrag. Was het dat niet, dan zou ik bij voorbaat al niet reageren, ik denk dat dit ook hun doel is.
Ik vind dat je wel meteen kunt vragen of er meer te halen valt, met enige discretie natuurlijk. Maar je kan altijd een balletje opgooien van "Mocht ik jullie keuze zijn, in hoeverre hebben jullie dan nog salarisruimte over?"quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hm, jullie hebben gelijk. Het is op zich een acceptabel bedrag. Was het dat niet, dan zou ik bij voorbaat al niet reageren, ik denk dat dit ook hun doel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |