abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:55:03 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31456744
Stel, bij een advertentie voor een bepaalde vacature staat een salaris vermeld. Is het dan toch done om daarover te onderhandelen, of zet de werkgever dit er juist bij om aan te geven dat het een gefixeerd bedrag is? Het is op zich best ongebruikelijk vind ik, meestal zie je toch dat loon gebaseerd is op leeftijd en ervaring, of zie je een schaal staan waarbinnen het salaris valt.
pi_31456765
Het lijkt me dat hij het er niet in zet als er over te onderhandelen valt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:08:43 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31456829
Mijn ervaring is dat je op grond van de functie in een bepaalde schaal komt en die staat dan meestal ook van tevoren al vast. Maar dat is vast niet in alle CAO's hetzelfde. Op grond van je ervaring wordt dan bepaald of je laag of hoog in die schaal start. Leeftijd is geen issue. Eventueel is een periodiek ook nog inzet van onderhandeling. Normaal krijg je die per 1 januari en de eerste pas nadat je minstens een vol jaar in dienst bent. Een collega van mij kwam bijv. in de zomer in dienst en had bedongen dat ze 1 januari erop direct haar eerste periodiek kreeg omdat ze uit een veel beter betaalde baan kwam.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31456865
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:55 schreef Aventura het volgende:
Stel, bij een advertentie voor een bepaalde vacature staat een salaris vermeld. Is het dan toch done om daarover te onderhandelen, of zet de werkgever dit er juist bij om aan te geven dat het een gefixeerd bedrag is? Het is op zich best ongebruikelijk vind ik, meestal zie je toch dat loon gebaseerd is op leeftijd en ervaring, of zie je een schaal staan waarbinnen het salaris valt.
Als jij een goede onderbouwing hebt waarom jij b.v. wat meer denkt te mogen verdienen, dan is het absoluut done vind ik.
Wel moet je ervoor zorgen dat het redelijk is wat je vraagt.
(niet solliciteren naar ene baan in schaal 4 als je salaris schaal 11 wil vragen )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:26:23 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31456984
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:08 schreef Lienekien het volgende:
Mijn ervaring is dat je op grond van de functie in een bepaalde schaal komt en die staat dan meestal ook van tevoren al vast. Maar dat is vast niet in alle CAO's hetzelfde. Op grond van je ervaring wordt dan bepaald of je laag of hoog in die schaal start. Leeftijd is geen issue. Eventueel is een periodiek ook nog inzet van onderhandeling. Normaal krijg je die per 1 januari en de eerste pas nadat je minstens een vol jaar in dienst bent. Een collega van mij kwam bijv. in de zomer in dienst en had bedongen dat ze 1 januari erop direct haar eerste periodiek kreeg omdat ze uit een veel beter betaalde baan kwam.
Dat van die schalen klopt, maar bij deze vacature staat een afgerond bruto bedrag. Ik zie dit overigens wel vaker, maar alleen bij banen bij buitenlandse bedrijven nu ik erover nadenk. Wellicht is het verstandig om meteen in het begin te vragen of er speling zit in het bedrag.
pi_31457035
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat van die schalen klopt, maar bij deze vacature staat een afgerond bruto bedrag. Ik zie dit overigens wel vaker, maar alleen bij banen bij buitenlandse bedrijven nu ik erover nadenk. Wellicht is het verstandig om meteen in het begin te vragen of er speling zit in het bedrag.
Zou ik afraden.. op de één of andere manier is dit iets voor nadat jij ze verteld hebt waarom jij een aanwinst voor het bedrijf zou zijn en wanneer je door de eventuele 1ste ronde heen bent.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:37:44 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31457085
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:32 schreef Mirage het volgende:

[..]

Zou ik afraden.. op de één of andere manier is dit iets voor nadat jij ze verteld hebt waarom jij een aanwinst voor het bedrijf zou zijn en wanneer je door de eventuele 1ste ronde heen bent.
Eens. Je praat eigenlijk nooit over geld in de eerste sollicitatieronde. Daar wacht je mee tot de tweede ronde of, als die er niet is, tot het arbeidsvoorwaardengesprek.

Trouwens, als het genoemde bedrag het al vaststaande aanvangsalaris is, zou je dus vooral moeten vragen naar hoe je vervolgens omhoog gaat/kunt gaan. Is dat met vaste periodieken of is het bijv. prestatiegebonden? Afhankelijk van hoe vlot je salaris omhoog gaat/kan kun je wel of niet akkoord gaan met dat startsalaris.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:39:24 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31457108
Hm, jullie hebben gelijk. Het is op zich een acceptabel bedrag. Was het dat niet, dan zou ik bij voorbaat al niet reageren, ik denk dat dit ook hun doel is.
pi_31457153
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:39 schreef Aventura het volgende:
Hm, jullie hebben gelijk. Het is op zich een acceptabel bedrag. Was het dat niet, dan zou ik bij voorbaat al niet reageren, ik denk dat dit ook hun doel is.
Maar zodra ze kenbaar hebben gemaakt dat ze je zien zitten, tegen het einde van de sollicitatie ronde, dan kan je heel goed aankaarten (mits onderbouwd) dat je één of twee treden hoger in de betrefende schaal wil beginnen.
En als dat niet mogelijk is, dan kan je een afspraak proberen te maken dat na je proefperiode ( als die er is) of na je eerste evaluatie gesprek mits tevreden je opgeschaald wordt.

Dat zijn zaken die je heel goed kan aangeven.
En in dat stadium pleit dat ook weer voor je, want het kan de indruk wekken dat je gemotiveerd en ambitieus en zelfverzekerd ( je weet wat je waard bent) bent.
(wat meestal gezien wordt als positief)
Sir Winston Churchill
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:44:05 #10
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31457160
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:39 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dat je wel meteen kunt vragen of er meer te halen valt, met enige discretie natuurlijk. Maar je kan altijd een balletje opgooien van "Mocht ik jullie keuze zijn, in hoeverre hebben jullie dan nog salarisruimte over?"

Daarmee stel je niet direct de vraag "Geef meer" maar je laat merken dat je serieus geïnteresseerd bent maar dat je een redelijke grond hebt om meer geld te verlangen. Succes
===
Blasphemy is bliss
===
pi_31457177
Nou, succes ermee
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31459463
Als er iets staat van 'Manager Onbelangrijke Zaken (60.000)' is dat bedrag volgens mij gewoon een indicatie.
pi_31459727
Het is een indicatie. Naar aanleiding van jouw kunde, ervaring, opleiding en eventuele eisen kan dat best naar boven of naar beneden worden bijgesteld. Iets eisen is in elk geval niet not done. Gewoon doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:00:50 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31459772
erover praten kan best wel ja

maar als je gaat zeggen: "IK WIL 5000 EURO PER MAAND MEER EN KLAAAR!'
dan kom je daar natuurlijk niet ver mee
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:02:36 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31459823
tevens is het denk ik wijs om er pas over te beginnen later in het traject, al zitten er wel goede opmerkingen hier over het vragen naar de salarisspeling enzo

al moet je natuurlijk gewoon voorzichtig zijn, en eerst aftasten
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:24:14 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31460395
Ik ben trouwens eens op gesprek gegaan via een uitzendbureau en het eerste wat de personeelsfunctionaris vroeg, was of ik wist wat ze me zouden gaan betalen. Want ik had dan wel universiteit, maar ze konden maar een MBO-salaris bieden. Als ik dat te weinig vond, ging het gesprek niet door.

Ik heb die baan wel geaccepteerd en prettig gewerkt met deze recht-door-zee personeelsfunctionaris. Na een paar maanden heeft de directeur me op een slechtlopend project gezet. Dat heb ik tot een goed einde gebracht. Met die ervaring gesolliciteerd naar mijn huidige baan, waar ik wel naar opleiding word gewaardeerd. Om maar even te illustreren hoe het kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')