abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31453586
Brusselmans, uit Nog drie keer slapen en ik word wakker:

"Hij stak een sigaret op, en zei: 'Mijn haat voor mensen en dingen is bijkans grenzeloos. Ik heb daar geen enkel schaamtegevoel over. Alles is slecht en lelijk. Wat dan nog? Wat als alles goed en mooi was geweest? Dan had iemand als ik het nog steeds slecht en lelijk gevonden. Misschien is alles wel goed en mooi, ook een vrouw die geflankeerd door haar kind een granaatscherf in haar kanis heeft gekregen. Ook een andere vrouw, die zegt dat het gebruik van een zeker haarproduct je leven kan veranderen. Men gaat er immers van uit dat een leven veranderd moet worden, is het niet door een haarproduct, dan wel door een nieuwe relatie, een nieuwe auto, nieuwe kleren, nieuwe ervaringen, een andere kijk op de wereld of het aanbidden van een stelletje nieuwe goden, al dan niet met een hoedje op of met een baard. Ikzelf, ik wil niks veranderd zien. Ik zie dan ook nergens verandering. De ondeugdzaamheid van het blijvende is mijn troost. Ik ben een geengageerde, anarchistische conservator van het onveranderlijke. Daardoor ben ik een gevaar voor onze maatschappij. Niet dat ik het niet besef. Ik besef het wel degelijk, maar het laat me koud. Ik zie licht maar het is zo'n donker licht dat ik het niet zie. Ik zit hier in een kleine kamer die een grotere kamer had kunnen zijn indien sommige muren op een andere plaats hadden gestaan. Daar staan ze niet, dus wat is het probleem? Als ik met een mes mijn keel doorsnijd bloed ik alleen omdat de wand van een ader en mijn huid het bloed niet meer tegenhouden, en ik bloed niet omdat ik zelfmoord had willen plegen. Als ik door een bos wandel doe ik dat omdat er bomen zijn. Alles is vastgelegd door het wat is en iedere verandering is een schijnverandering en bestaat dus niet."

Het topic voor vannacht. over cynisme.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_31453782
Cynisme is ook al niets meer waard tegenwoordig.
pi_31453884
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:04 schreef DennisMoore het volgende:
Cynisme is ook al niets meer waard tegenwoordig.
Blijkbaar.

Valt nog niet mee om daar iets zinnigs over te zeggen; het lukt me zelf nog maar nauwelijks.
Maybe
pi_31453897
Nog moeilijker is het om er wat onzinnigs over te zeggen.
Maybe
pi_31453944
Hey, kijk nou

Cynisme is een onaangename manier om de waarheid te vertellen
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_31453980
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:10 schreef Brennie het volgende:
Hey, kijk nou

Cynisme is een onaangename manier om de waarheid te vertellen
Brennie kan het wel.

Hoi
Maybe
pi_31454041
Misschien moeten we het toch maar weer gewoon over de liefde hebben. Wat vind jij, Brennie?
Maybe
pi_31454050
Ik zal eens flink cynisch doen dan maar
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_31454064
Fuck de liefde.

Oh nee, wacht...
pi_31454070
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:14 schreef R_ON het volgende:
Misschien moeten we het toch maar weer gewoon over de liefde hebben. Wat vind jij, Brennie?
Zullen we het mixen?
pi_31454071
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:14 schreef Brennie het volgende:
Oh, doe eens.
Maybe
pi_31454089
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:15 schreef Brennie het volgende:

[..]

Zullen we het mixen?
Goed plan.

Nachtvluchten (2); over liefde & cynisme
Maybe
pi_31454116
Ergens hoort cynisme ook bij de liefde, ach wat... het is de ondertoon van zoveel dingen. Het is soms best lekker om cynisch te zijn.
pi_31454144
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:15 schreef R_ON het volgende:

[..]

Oh, doe eens.
Zoiets gaat spontaan, ik ben het volgens mij al vaak zat ( Was dat er 1? )
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:20:20 #15
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31454196
Cynisme is de wereld omarmen, om haar voorgoed tot pulp te knijpen...
...dass wir fliegen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:21:32 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_31454234
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:14 schreef Brennie het volgende:
Dat moet ik zien.

Wat ironisch genoeg al een cynische reactie is
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31454248
Doe niet zo sarcastisch.
pi_31454381
Uit 'nog drie keer slapen en ik word wakker':

"Nee, mensen kruipen liever achter een computer om nietszeggende berichten naar elkander te e-mailen in de trant van "ik zit aan mijn leuter te snokken, kan iemand mij horen?" Waarop per kerende post prompt het antwoord van een totale vreemde in de bus valt, meldende: "Nee, en ruiken ook niet. Zelf ben ik een vlindervanger. Ik zoek mensen die daarover met me willen praten. Contact me, please please please." Het is godgeklaagd hoe mensen vandaag de dag met elkaar converseren. Daar komt geen druppel speeksel meer aan te pas. Waar zijn de tijden dat men, in de zomer vooral, buiten op straat zat, niet gehinderd door overdadig autoverkeer, sadistische parkeerwachters, Chinese toeristen, selectieve vuilophalers of daklozen op zoek naar een dagelijkse dosis heroine? Men had het niet over de belastende opmars van het oosters fundamentalisme, de luxebelasting op couputergestuurde zijbalkverstevigingen in auto's van meer dan 2800 cc, de technische problemen van het nieuwste model GSM of de speculatieve creditcardmogelijkheden van de euro, welnee, men lulde maar raak over de dochter van de bakker die een zesde mongooltje had gekocht, het brandje in de pastorie omdat de onderpastoor weer eens met een stuk in z'n kloten z'n sigaar niet had gedoofd voor hij bij het instuderen van z'n preek van volgende zondag onder het altaar in slaap was gevallen, over het bericht in de krant dat men in Amerika iets had uitgevonden dat "dampkap" was genoemd, over de sigaretten die weer twee frank per pakje duurder waren geworden en nu zomaar eventjes zestien frank kostten en over de schone begrafenis van boer Wortel, die toch zo'n goei mens was geweest, vooral rond de Kerstmis. [..] Jongens toch, waarom zijn wij die mooie tijden ontgroeid? Wat is er van ons geworden? Niet veel. Het bier is nu wel van betere kwaliteit moet ik toegeven.' Hij nam een aanzienlijke slok.
Maybe
pi_31454465
Maar is cynisme ook een vlucht? Wat vinden jullie?
Maybe
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:33:04 #20
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31454495
Alles is een vlucht, R_ON... We rennen wat af met z'n allen...
...dass wir fliegen.
pi_31454526
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:31 schreef R_ON het volgende:
Maar is cynisme ook een vlucht? Wat vinden jullie?
Nee, het is juist een acceptatie van de werkelijkheid. Elk ander gedrag is vluchtgedrag.
nuff said.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:35:34 #22
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31454541
Ach ja, de werkelijkheid... Dat kan er ook nog wel bij...
...dass wir fliegen.
pi_31454548
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:34 schreef 0 het volgende:

[..]

Nee, het is juist een acceptatie van de werkelijkheid. Elk ander gedrag is vluchtgedrag.
Dus de werkelijkheid is altijd cynisch?
Maybe
pi_31454569
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:35 schreef R_ON het volgende:

[..]

Dus de werkelijkheid is altijd cynisch?
In feite wel.
nuff said.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:37:52 #25
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31454584
Ik ga maar weer eens op zoek naar een biertje...
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')