Ja en? wat heeft dat te maken met het punt dat het ontstaat omdat iemand een oplossing zoekt voor die machteloosheid?quote:
Voel jij je soms machteloos?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:20 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ja en? wat heeft dat te maken met het punt dat het ontstaat omdat iemand een oplossing zoekt voor die machteloosheid?
Dat gebeurt weleens. Jij nooit?quote:
Iemand met een bepaalde dispositie zou een bepaalde omstandigheid eerder als 'machteloos' ervaren en wellicht eerder psychisch in de war raken...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:20 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ja en? wat heeft dat te maken met het punt dat het ontstaat omdat iemand een oplossing zoekt voor die machteloosheid?
Jawel, maar ik vroeg het me af omdat je zo hevig reageerde.quote:
er staat nog net niet: "want je kunt er toch niks aan doen"quote:Of het nou aanleg is of omstandigheden, dat maakt toch geen kut uit.
Ja, maar alle ziektebeelden zijn toch eigenlijk een "oplossing" die iemand bedenkt om de problemen aan te pakken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Iemand met een bepaalde dispositie zou een bepaalde omstandigheid eerder als 'machteloos' ervaren en wellicht eerder psychisch in de war raken...
Dat interpreteer je dan verkeerd; ik bedoel het zoals het er staat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:26 schreef 0 het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vroeg het me af omdat je zo hevig reageerde.
[..]
er staat nog net niet: "want je kunt er toch niks aan doen"
Nee R_ON, je doet net alsof het een keuze is. Dat is het zeker niet. Het is een zeer geleidelijk proces.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:27 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ja, maar alle ziektebeelden zijn toch eigenlijk een "oplossing" die iemand bedenkt om de problemen aan te pakken.
Zoals een borderliner grenzen opzoekt, zo bedenkt een ander een fantasiewereld.
Ironisch genoeg maakt het alles misschien alleen maar erger.
Ja, daar geloof ik dus geen fuck van.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:29 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Nee R_ON, je doet net alsof het een keuze is. Dat is het zeker niet. Het is een zeer geleidelijk proces.
Borderline is ook iets totaal anders... ik geloof de meeste die claimen dat ze er aan lijden ook niet. Maar als je weg wil komen met schizofrenie, dan moet je wel een erg fuckin' goeie acteur zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:32 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ja, daar geloof ik dus geen fuck van.
Wat een borderliner doet of een schizofreen iemand dat is juist heel herkenbaar gedrag. Alleen doe jij of ik het minder vaak, minder lang en minder extreem.
Oh, ik wel. Je zou mij wellicht ook een borderliner kunnen noemen; ik zoek ook weleens iemand zijn grenzen op - of ga er overheen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:34 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Borderline is ook iets totaal anders... ik geloof de meeste die claimen dat ze er aan lijden ook niet.
Ach, je grenzen opzoeken betekent nog niet dat je borderliner bent.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:36 schreef R_ON het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Je zou mij wellicht ook een borderliner kunnen noemen; ik zoek ook weleens iemand zijn grenzen op - of ga er overheen.
En, naar ik van jou gezien heb, ben jij daar ook niet vies van.
Wat weet je daarna van iemand? Je kunt in ieder geval betekenissen toekennen aan het gedrag van de ander.
Fantasierijk?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:38 schreef R_ON het volgende:
En wat dacht je van kinderen die een denkbeeldig vriendje kiezen om verhalen tegen te vertellen?
Wat doen borderliners dan? Precies, grenzen opzoeken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:40 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ach, je grenzen opzoeken betekent nog niet dat je borderliner bent.![]()
Ik ben geen borderliner; ik ben gewoon een lul die graag mensen uittest.
Bovendien ben ik geen behaviourist.![]()
Volgens jou zijn psychische aandoeningen extreme uitingen van normaal gedrag?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:34 schreef R_ON het volgende:
Ik zeg dat het normaal is dat mensen naar oplossingen zoeken voor hun problemen. Daarin verschilt niemand van elkaar.
Nee.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:42 schreef 0 het volgende:
[..]
Volgens jou zijn psychische aandoeningen extreme uitingen van normaal gedrag?
En vind jij posten op fok een borderline reactie?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:42 schreef R_ON het volgende:
[..]
Wat doen borderliners dan? Precies, grenzen opzoeken.
Waarom doen ze dat? Omdat ze onzeker zijn, een gevoel van machteloosheid ervaren, willen weten waar ze aan toe zijn, voordeel willen halen uit de situatie.
Wil je daarmee zeggen dat iedereen gek is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:45 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nee.
Ik zeg dat iedereen zich weleens gedraagt als een borderliner, schizofreen of gek.
Nee, maar het verbaast me niet dat zoveel mensen zich herkennen in het gedrag van een borderliner.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
En vind jij posten op fok een borderline reactie?![]()
Omdat het voor 90% bullshit is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:47 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nee, maar het verbaast me niet dat zoveel mensen zich herkennen in het gedrag van een borderliner.
Ja, maar vind je niet dat je op een "borderliner" hetzelfde zou moeten reageren als op een willekeurig ander persoon, of moet je dan opeens de begripvolle jongen uithangen? Ik geloof daar dus niet in; iemand die vraagt om een grens zal net zolang doorgaan totdat hij zekerheid heeft waar die ligt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:49 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Omdat het voor 90% bullshit is.
Tuurlijk, alleen zal een echte borderliner je mening niet accepteren no matter wat je zegt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:53 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ja, maar vind je niet dat je op een "borderliner" hetzelfde zou moeten reageren als op een willekeurig ander persoon, of moet je dan opeens de begripvolle jongen uithangen? Ik geloof daar dus niet in; iemand die vraagt om een grens zal net zolang doorgaan totdat hij zekerheid heeft waar die ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |