Ja, alle staartploegen hebben we al 5 keer 0-0 zien spelen dus het werd eens tijd voor een wedstrijd waar je voor kunt gaan zitten en waar ook wat vanaf hangt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is in ieder geval aansprekend.
Ik ook niet helaas. Verder boeit het me niet of het een goede wedstrijd wordt, als we de 3 punten maar pakken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[afbeelding]
VS
[afbeelding]
Eindelijk een echt leuke pot om naar te kijken, kan ik het niet zien morgen.
Schizofreenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:45 schreef tong80 het volgende:
Ik sta vanavond achter mezelf.
Dat moet nog blijken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:06 schreef DeTolk het volgende:
Beste wedstrijd tot nu toe.
quote:Voorbeschouwing Ajax - SC Heerenveen
--------------------------------------------------------------------------------
28 oktober 2005
Ajax is vrijdag in De Arena tegen SC Heerenveen uit op eerherstel. De Amsterdammers verloren vorig seizoen zowel uit als thuis van de Friezen en dat steekt. Bovendien is Ajax momenteel al twee opeenvolgende wedstrijden zonder doelpunt. Drie Eredivisiewedstrijden op rij zonder treffer zou de evenaring van een negatief Amsterdams record betekenen.
Het gebrek aan doelpunten stelt Ajax-trainer Danny Blind voor grote problemen. De oefenmeester liet zich er nog niet over uit wie er tegen Heerenveen in de spits staat. Ryan Babel gaf donderdagavond op Talpa aan dat hij na zijn basisplaats in de topper tegen PSV verwacht dat hij voor een langere periode zal blijven staan. Naast de problemen op het veld heeft Ajax met de opgestapte bestuursleden Klaas Nuninga en Hein Blocks ook problemen buiten het veld. Daarnaast wordt voorzitter John Jaakke hevig bekritiseerd en is de Amsterdamse aanhang allerminst tevreden over de gang van zaken. Een klinkende thuiszege is hard nodig voor de interne rust, zeker ook met het oog op het cruciale Champions League-duel uit bij FC Thun van komende woensdag.
SC Heerenveen heeft minder problemen. De ploeg van trainer Gert-Jan Verbeek heeft met Klaas Jan Huntelaar een spits in blakende vorm, die aan de lopende band zijn doelpunten meepikt. De aanvaller van Jong Oranje, die in de belangstelling zou staan van Ajax, is nog één doelpunt verwijderd van zijn vijftigste competitiegoal in het betaalde voetbal. Bovendien is de Griek Georgios Samaras hersteld van een blessure. De spits begint in De Arena op de bank.
Verbeek kan tegen Ajax geen beroep doen op Jeroen Drost. De linksback heeft al enige tijd last van een liesblessure en wordt vervangen door Fernando Derveld. Marcel Seip keert terug van een schorsing en dat heeft tot gevolg dat Said Bakkati weer op de bank moet plaatsnemen.
Ajax won dit seizoen slechts één thuiswedstrijd, speelde tweemaal gelijk en verloor één keer. Alleen RBC, FC Twente, Heracles en Willem II doen het thuis slechter dan Ajax. "Ik vind het absoluut nog leuk om trainer van Ajax te zijn", stelt Blind echter tegenover Novum. "De resultaten kunnen beter, dat houdt je bezig. Maar het antwoord op de vraag of ik het leuk vind is gebaseerd op het vak, het pure vak van trainer. Dat blijft leuk."
Als Ajax niet naar verwachting presteert, begint de achterban al snel te morren. De trainer moet het dan vaak ontgelden. Blind heeft echter geen last van deze druk van buitenaf. "Totaal niet. Maar dat komt ook omdat ik daar voor mijn gevoel geheel onafhankelijk insta. Ik concentreer me op het werk, ik concentreer me dus op Ajax. En of ik nou over vijf jaar Juventus train of Ajax C1, dat interesseert me echt niks."
Om zijn elftal aan de praat te krijgen overweegt Blind om kleine aanpassingen te doen aan het traditionele Ajax-systeem. "Misschien moet je hier en daar heel licht afwijken om er toch maar voor te zorgen dat je in het spoor blijft. De dag van morgen wordt door mij misschien nu wat actueler bekeken dan in een eerder stadium."
Blind wil zijn opstelling nog niet prijsgeven, maar laat wel weten de komende wedstrijden aan dezelfde basis vast te houden. "Naar aanleiding van hoe een tegenstander in elkaar steekt kunnen er altijd omstandigheden zijn die tot afwijken nopen. Toevalligerwijs heb ik dat de afgelopen twee, drie wedstrijden wat frequenter gedaan dan men wellicht van mij gewend is. Maar dat doet niets af aan hoe ik daarover blijf denken. Ik denk dat ik dat hiermee ook uitspreek. Tegen Heerenveen, FC Thun en NEC wil ik het liefst spelen met hetzelfde team. Maar op vrijdag missen we Sneijder en ik verwacht ook een schorsing voor Steven Pienaar na zijn actie tegen PSV. Dus het is niet gemakkelijk om steeds met dezelfde jongens te spelen."
Vorig seizoen verloor Ajax in eigen stadion met 1-3 van Heerenveen. Yannis Anastasiou bracht de thuisploeg destijds fraai op voorsprong. Vervolgens zorgden Ugur Yildirim, Mika Väyrynen en Stefan Selakovic alsnog voor de eerste Friese zege in de hoofdstad. Bij Ajax ontbreken vrijdagavond Edgar Manucharyan, Nicolae Mitea, Maxwell en Angelos Charisteas wegens blessures. Wesley Sneijder en Juanfran zitten een schorsing uit.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Trabelsi, Grygera, Maduro, Emanuelson; De Jong, Galásek, Lindenbergh; Rosales, Babel, Pienaar.
Vermoedelijke opstelling SC Heerenveen: Waterman; Seip, Hansson, Breuer, Derveld; Bosvelt, Kissi, Pranjic; Yildirim, Huntelaar, Nilsson.
Ajaxonline.org
Snap hier niet echt het nut van. We zullen toch een keer iets anders moeten proberen dat wél meer dan een paar wedstrijden blijft staan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:17 schreef Dos37 het volgende:
Babel dus in de spits en pienaar van links
Wat zegt zo'n wedstrijd tegen FC Bal op 't Dak 7 nou?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef HeatWave het volgende:
Als ik Anastaciou was had ik Blind in zijn bek gespuugd en was ik opgestapt...
Belachelijk dat hij geen kans krijgt na die wedstrijd tegen Thun.
Dat er iemand kan scoren. Of was thun de zwakste tegenstander van dit seizoen ofzo?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:25 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat zegt zo'n wedstrijd tegen FC Bal op 't Dak 7 nou?
Anastasiou is een gentleman.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef HeatWave het volgende:
Als ik Anastaciou was had ik Blind in zijn bek gespuugd en was ik opgestapt...
Belachelijk dat hij geen kans krijgt na die wedstrijd tegen Thun.
Antwoord op je eerste vraag: Op RBC na wel ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat er iemand kan scoren. Of was thun de zwakste tegenstander van dit seizoen ofzo?
Rosenberg/Harry/Babel hebben het in geen 1 wedstrijd laten zien, Ananas krijgt 1 kans en grijpt die met beide handen aan....
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
Babel gaat zich vandaag bewijzen met een goal. Maar Huntelaar maakt er 3, en bezegelt zijn transfer naar A'dam.
Maxwell en Trabelsi zien elkaar dagelijksquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:20 schreef MaxPower het volgende:
Vanavond even op Samaras en Ananastiou letten, ze zien elkaar wekelijks.
Idd...en net deze vrijdag kan ik niet kijkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:26 schreef Yeahinho het volgende:
Eindelijk een mooie wedstrijd (op papier dan) live op de vrijdagavond.
Met daar tegenover programma's als Oberon, de Mike en Tomasshow en de nieuwe serie programma's van Freek de Jonge.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:26 schreef Yeahinho het volgende:
Eindelijk een mooie wedstrijd (op papier dan) live op de vrijdagavond.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Met daar tegenover programma's als Oberon, de Mike en Tomasshow en de nieuwe serie programma's van Freek de Jonge.
Dat wordt dus schipperen en onderhandelingen voeren in huize Bluezz en golfer.
Ik ben normaal elke vrijdagavond (drie)dubbel geboekt, maar vanavond een keer nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:30 schreef Noca het volgende:
[..]
Idd...en net deze vrijdag kan ik niet kijken
Ik heb het uit onderhandeld met Bluezz en ik mag voetballen kijken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Voetbal gaat natuurlijk altijd voor.
Ik denk dat het 1-0 voor Ajax wordt.
Mieter die blauwhelm in de prullenbak en zet je bivakmuts op joh, voetbal gaat altijd voor!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Met daar tegenover programma's als Oberon, de Mike en Tomasshow en de nieuwe serie programma's van Freek de Jonge.
Dat wordt dus schipperen en onderhandelingen voeren in huize Bluezz en golfer.
Ga dan in het stadion zitten, teletekstsupporterquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:31 schreef StarGazer het volgende:
Toch altijd weer een gloeiende trots, bij het horen van het clublied. Dit ondanks al die malaise. De liefde voor Ajax blijft altijd even groot![]()
Come on AJAX!!!
ik zit in Groningen moet leren voor tentamens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:33 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ga dan in het stadion zitten, teletekstsupporter.
Ben benieuwd of dit keer de vrijdagavond wedstrijd wel van enig niveau gaat zijn.
kijk ook even naar zijn PIquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:35 schreef StarGazer het volgende:
[..]
ik zit in Groningen moet leren voor tentamens.
Waarom ga ik mij eigenlijk nog verdedigen
[inkoppertje]quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:38 schreef H.Flick het volgende:
Het was ook een grapje... Ik vind het alleen opvallend dat hier tijdens thuiswedstrijden van Ajax zoveel mensen zitten die voor Ajax zijn. Ik zit bij thuiswedstrijden van Sparta namelijk altijd in het stadion.
Ik zit hier al 3 jaar. En ik probeer echt wel naar Ajax te gaan. Wedstrijden uit tegen Heerenveen en Groningen mis ik sowieso al nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:38 schreef H.Flick het volgende:
Het was ook een grapje... Ik vind het alleen opvallend dat hier tijdens thuiswedstrijden van Ajax zoveel mensen zitten die voor Ajax zijn. Ik zit bij thuiswedstrijden van Sparta namelijk altijd in het stadion.
Bij FCDB loopt nog een scorende spits rond die er al 17 in heeft liggen,kom ik gratis en voor niets afleverenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:44 schreef MrDoegewoon het volgende:
En weer spelen we een ploeg helemaal zoek, maar ja scoren he......
waarom als ik mag vragenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Bij FCDB loopt nog een scorende spits rond die er al 17 in heeft liggen,kom ik gratis en voor niets afleveren
Binnekort ga ik den Bosch weer is in het echt aanschouwen (tenminste dat riep die vriend van me die voor den Bosch is)quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Bij FCDB loopt nog een scorende spits rond die er al 17 in heeft liggen,kom ik gratis en voor niets afleveren
Schele,zou ik toch mij AT eens doornemen,is wat anders dan associatiespelletje e.d.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:46 schreef tong80 het volgende:
DG post als mod alleen in FC den Bosch topics of opmerkingen die met FC den Bosh te maken hebben.
Je trapt er elke keer weer in, hè.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:35 schreef StarGazer het volgende:
[..]
ik zit in Groningen moet leren voor tentamens.
Waarom ga ik mij eigenlijk nog verdedigen
Oh ja ik was Arsenal vergeten. Schele.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Schele,zou ik toch mij AT eens doornemen,is wat anders dan asociatiespelletje e.d.
Zeg het eens Tong,wat zit je dwars?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oh ja ik was Arsenal vergeten. Schele.
Sorry hequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:48 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Je trapt er elke keer weer in, hè.
* Cart_man een beetje jaloers is op de manier waarop ajax aanvallen opzet.
Feestavond?? Is je sterretje gebleekt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:48 schreef SCH het volgende:
Gaat toch niet zo'n kansloos dik modje mijn feestavond verprutsen?
Deal!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:49 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ruilen jullie die aanval incl spitsen wij de spitsen van jullie?
Dat doen 11 joden al vanavondquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:48 schreef SCH het volgende:
Gaat toch niet zo'n kansloos dik modje mijn feestavond verprutsen?
Ik bedoel die van Feyenoord........quote:
Net gedaan ik word er niet vrolijker van.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Schele,zou ik toch mij AT eens doornemen,is wat anders dan associatiespelletje e.d.
joden vieren sjabbat vanavond, en de "joden" weten niet hoe ze het net moeten vindenquote:
Leuke opmerking. Ik herinner me Golfer om users voor dit soort opmerkinmgen terecht te wijzen.quote:
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:51 schreef Cart_man het volgende:
Vanwaar die hekel voor Powel? Schold die je uit voor vetzak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |