quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:59 schreef Stpan het volgende:De scheids gaf Rose rood op aanraden van de grens. Ik weet niet wat er op TV te zien was, maar ik zag eerst Bobson kijken naar de geblesseerde speler, toen naar Rose, en besloot toen maar verder te voetballen waardoor Rose op het verkeerde been stond.
Daarna zag ik Bobson een tikkie meekrijgen, een kopstoot uitdelen en Rose hem een hoek bovenop z'n muil geven. Terecht rood voor Rose dus, maar het is natuurlijk de grootste onzin dat wanneer er 2 vechten er 1 rood krijgt en de ander niks.
Zoals heel het gele kaarten beleid nergens op sloeg gisteravond, wat een prutscheids. Was het overigens nog een pingel voor Willem II in de 1e helft?
[Sparta verwacht seponeren rood Rose
17/10/2005 8 :25
De rode kaart voor Yuri Rose heeft geen gevolgen. Althans, dat is de mening van Sparta Rotterdam, dat rekent op vrijspraak van de spits.
'Op de televisiebeelden is te zien dat hij twee keeer een kopstoot krijgt en zich vervolgens alleen lichtjes verweert', vertelde Sparta-trainer Wiljan Vloet over de uitsluiting van Rose. De spits was in de slotfase van het duel met Willem II (0-0) in een opstootje met Kevin Bobson verwikkeld geraakt.
Over de andere rode kaart zat Vloet meer op de lijn van scheidsrechter Koopman, die middenvelder Jan Michels twintig minuten voor het einde van het veld stuurde. 'Jan is 35, maar misschien heeft hij weer wat geleerd. Het was dom zo te reageren.'