abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31554482
is het niet mogelijk om met je broer een huurcontact aan te maken, en dat je daar een hoog bedrag op zet. ( die je natuurlijk niet hoeft te betalen, maar toch) en dan terug gaan naar de ambtenaar en meer vragen ?

( pls don't flame, als ik geen gelijk heb ben pas 17 en nog niet echt "into" deze problemen, maar probeer wel te helpen )
- Radboud - & - TU/e -
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:22:50 #152
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31554533
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:21 schreef MiloKusje het volgende:
is het niet mogelijk om met je broer een huurcontact aan te maken, en dat je daar een hoog bedrag op zet. ( die je natuurlijk niet hoeft te betalen, maar toch) en dan terug gaan naar de ambtenaar en meer vragen ?

( pls don't flame, als ik geen gelijk heb ben pas 17 en nog niet echt "into" deze problemen, maar probeer wel te helpen )
dan moet z'n broer weer een hoop belasting afstaan over die huur, die hij dus niet krijgt....
wordt aan gewerkt....ben net terug
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:51:59 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31556333
quote:

Is het niet mogelijk dat meneer gewoon een baantje aanneemt waarmee hij minimaal het wettelijk minimumloon verdient en dus het dubbele van ¤ 490,= binnenhaalt?!

Het lijkt me dat ie de afgelopen 9 jaar al voldoende staatssteun ontvangen heeft in de vorm van studiefinanciering.

Uitkeringen zijn voor mensen die (om wat voor reden dan ook) niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien... niet voor mensen die daar niet in willen voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:10:15 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_31561902
quote:
is het niet mogelijk...
Nee, dat is niet mogelijk, want zoiets heet fraude. Met je 17 jaar ben je toch echt wel oud genoeg om dat zelf ook te kunnen bedenken.
pi_31569183
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk dat meneer gewoon een baantje aanneemt waarmee hij minimaal het wettelijk minimumloon verdient en dus het dubbele van ¤ 490,= binnenhaalt?!

Het lijkt me dat ie de afgelopen 9 jaar al voldoende staatssteun ontvangen heeft in de vorm van studiefinanciering.
Uitkeringen zijn voor mensen die (om wat voor reden dan ook) niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien... niet voor mensen die daar niet in willen voorzien.
Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte van de regels mbt de studiefinanciering. Je krijgt maar 4 jaar (of 5/6 afhankelijk van de studie) een (lage!) beurs, waar je absoluut niet van kan rondkomen (ver onder bijstandsniveau); na die vier jaar kan je alleen nog maar lenen (en ja, dat moet je dus terugbetalen), overigens ook niet langer dan drie jaar.
pi_31574279
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mogelijk, want zoiets heet fraude. Met je 17 jaar ben je toch echt wel oud genoeg om dat zelf ook te kunnen bedenken.
naja, zo krijg je wel meer geld ^^ ... niet dat ik pro- fraude ben
- Radboud - & - TU/e -
  donderdag 20 oktober 2005 @ 13:46:50 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31579133
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij niet helemaal op de hoogte van de regels mbt de studiefinanciering. Je krijgt maar 4 jaar (of 5/6 afhankelijk van de studie) een (lage!) beurs, waar je absoluut niet van kan rondkomen (ver onder bijstandsniveau); na die vier jaar kan je alleen nog maar lenen (en ja, dat moet je dus terugbetalen), overigens ook niet langer dan drie jaar.
Dan is de duur van de stufi iig al veranderd, en ehm... studiefinanciering?! Het woord zegt het al, het is een financiering voor je studie... ik zou dus niet weten waarom die op bijstandsniveau zou moeten zijn, het is niet bedoeld als levensonderhoud, het is bedoeld om de studie te financieren... Als TS zijn hele studitijd al een bijbaantje had gehad, dan had ie die nu ook nog, en had hij iig basisinkomsten gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_31581281
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is de duur van de stufi iig al veranderd
Deze zin snap ik niet, wat bedoel je hier precies mee?
quote:
, en ehm... studiefinanciering?! Het woord zegt het al, het is een financiering voor je studie...
Dat is natuurlijk onzin. Het is een tegemoetkoming van de staat, die je in staat moet stellen een studie te kunnen volgen (en dat in ons aller belang, een goed opgeleide bevolking verhoogt het welvaartsniveau van iedereen).
quote:
ik zou dus niet weten waarom die op bijstandsniveau zou moeten zijn, het is niet bedoeld als levensonderhoud, het is bedoeld om de studie te financieren...
Als je niet in je levensonderhoud kan voorzien kan je ook niet studeren; dit wordt ook impliciet erkend door de IBG, in de normbedragen die zij stellen is een verplichte bijdrage van de ouders opgenomen van enige honderden euro's; als je ouders minvermogend zijn, krijg je overigens een veel hogere beurs. Verder is het natuurlijk enigszins merkwaardig dat de staat wel zo goed is om allerlei uitzuigers (die nooit gewerkt hebben of een studie hebben gevolgd; zie de te prijzen plannen van Aboutaleb in Amsterdam) te voorzien van een mooi inkomen, maar studenten (de toekomst van het land) moeten lenen om hun brood te kunnen kopen. Daar zouden wel lagere belastingafdrachten tegenover mogen staan.
quote:
Als TS zijn hele studitijd al een bijbaantje had gehad, dan had ie die nu ook nog, en had hij iig basisinkomsten gehad.
Wie zegt dat? Misschien heeft hij dit baantje wel aan de kant geschoven om zo snel mogelijk z'n scriptie af te ronden oid.
pi_31585763
Hmm quoten gaat me vandaag niet lukken om de een of andere reden. Om even terug te komen op een regel uit de post van Diederik_Duck .. ik citeer

'In de normbedragen die zij stellen is een verplichte bijdrage van de ouders opgenomen'

Laat ik dat fabeltje even uit de wereld helpen. Ouderbijdrage, hoe hoog deze ook is, is NIET verplicht.
Geloof me, ik heb de afgelopen jaren genoeg problemen hiermee gehad (gescheiden ouders).. je kunt hoogstens proberen om het inkomen van (een van je) ouders buiten beschouwing te laten, maar ook dat gaat niet makkelijk.

Heeft misschien verder niet veel te maken met het onderwerp van dit topic mara ik wou het toch even kwijt.
pi_31585980
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm quoten gaat me vandaag niet lukken om de een of andere reden. Om even terug te komen op een regel uit de post van Diederik_Duck .. ik citeer

'In de normbedragen die zij stellen is een verplichte bijdrage van de ouders opgenomen'

Laat ik dat fabeltje even uit de wereld helpen. Ouderbijdrage, hoe hoog deze ook is, is NIET verplicht.
Geloof me, ik heb de afgelopen jaren genoeg problemen hiermee gehad (gescheiden ouders).. je kunt hoogstens proberen om het inkomen van (een van je) ouders buiten beschouwing te laten, maar ook dat gaat niet makkelijk.

Heeft misschien verder niet veel te maken met het onderwerp van dit topic mara ik wou het toch even kwijt.
Artikel 395a boek 1 BW
1.
Ouders zijn verplicht te voorzien in de kosten van levensonderhoud en studie van hun meerderjarige kinderen die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt.
2.
Een stiefouder is gedurende zijn huwelijk of zijn geregistreerd partnerschap jegens de tot zijn gezin behorende meerderjarige kinderen van zijn echtgenoot of geregistreerde partner die de leeftijd van een en twintig jaren niet hebben bereikt, verplicht te voorzien in de bij het vorige lid bedoelde kosten.

Het is wel verplicht.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:00:10 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31586155
De studiefinanciering is 20 jaar geleden in het leven geroepen als vervanging voor de kinderbijslag van kinderen van 18 jaar en ouder.
Het recht op kinderbijslag hebben ouders overigens alleen als ze bijdragen aan de kosten van het levensonderhoud van het kind.
Op basis hiervan is destijds de studiefinanciering, die rechtstreeks aan de studerende wordt uitgekeerd, ontstaan. Men gaat er dus wel degelijk vanuit dat ouders een bijdrage leveren aan de kosten van het levensonderhoud van hun kinderen.

Mocht TS een eventueel bijbaantje aan de kant geschoven hebben om zijn scriptie zsm af te ronden dan weet ik niet wat hij in de jaren daarvoor gedaan heeft, maar TS is 27... ervan uitgaande dat hij rond zijn 18de het VWO afgerond heeft wil dat dus zeggen dat hij de afgelopen 9 jaar met een studie bezig geweest is.

Het gaat me in dit verhaal vooral om de arrogantie van TS: hij heeft (zoals zoveel studenten) absoluut geen idee hoe de echte wereld van hardwerkende mensen er uitziet en hij denkt kennelijk dat alles maar cadeau gedaan moet worden en is verontwaardigd over het feit dat hij van de sociale dienst een bedrag gaat krijgen dat gewoon de norm is voor iemand in zijn situatie.

Natuurlijk is dat bedrag niet voldoende om van te leven... what else is new, het is al jaren bekend dat je van de bijstandsnorm niet op een fatsoenlijke manier kunt leven, maar shit happens, en als het er om gaat dat het moeilijk is om van de bijstandsnorm rond te komen dan heb ik toch wat meer feeling voor een alleenstaande ouder die (door het alleenstaand ouderschap) vrijwel niet in staat is om fulltime te gaan werken dan met een student die vers uit de collegebanken gelijk zit te blaten over zijn universitaire opleiding en op grond daarvan meent beledigend te mogen doen over andere mensen terwijl hij niet eens weet hoe hij het werkwoord "worden" moet vervoegen.
Sorry hoor, maar als ik al die jaren belasting heb betaald voor een blaaskaak die op zijn 27ste nog niets gepresteerd heeft, maar wel kan lopen blaten en fout na fout maakt (wordt ik, toendertijd) dan ben ik daar gewoon klaar mee... Wake up and smell the coffee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 20-10-2005 20:09:04 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_31586455
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:00 schreef Leandra het volgende:
De studiefinanciering is 20 jaar geleden in het leven geroepen als vervanging voor de kinderbijslag van kinderen van 18 jaar en ouder.
Het recht op kinderbijslag hebben ouders overigens alleen als ze bijdragen aan de kosten van het levensonderhoud van het kind.
Op basis hiervan is destijds de studifinanciering, die rechtstreeks aan de studerende wordt uitgekeerd, ontstaan. Men gaat er dus wel degelijk vanuit dat ouders een bijdrage leveren aan de kosten van het levensonderhoud van hun kinderen.

Mocht TS een eventueel bijbaantje aan de kant geschoven hebben om zijn scriptie zsm af te ronden dan weet ik niet wat hij in de jaren daarvoor gedaan heeft, maar TS is 27... ervanuitgaande dat hij rond zijn 18de het VWO afgerond heeft wil dat dus zeggen dat hij de afgelopen 9 jaar met een studie bezig geweest is.
Misschien wel meer dan een? Verkeerd gekozen oid?
quote:
Het gaat me in dit verhaal vooral om de arrogantie van TS: hij heeft (zoals zoveel studenten) absoluut geen idee hoe de echte wereld van hardwerkende mensen er uitziet en hij denkt kennelijk dat alles maar cadeau gedaan moet worden en is verontwaardigd over het feit dat hij van de sociale dienst een bedrag gaat krijgen dat gewoon de norm is voor iemand in zijn situatie.
Wat ik lees is dat hij verontwaardigd is dat hij minder krijgt dan de standaardbijstandnorm. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
quote:
Natuurlijk is dat bedrag niet voldoende om van te leven... what else is new, het is al jaren bekend dat je van de bijstandsnorm niet op een fatsoenlijke manier kunt leven, maar shit happens, en als het er om gaat dat het moeilijk is om van de bijstandsnorm rond te komen dan heb ik toch wat meer feeling voor een alleenstaande ouder die (door het alleenstaand ouderschap)
Hoezo? Dat is toch een eigen keuze? Als je geen inkomsten hebt, moet je ook geen kinderen krijgen. Bij zulke mensen is zo'n uitkering vaak zo goed als voor de eeuwigheid; ik ga er vanuit dat dat voor afgestudeerde studenten maar voor een korte overbruggingsperiode is, waar de bijstand ook voor bedoeld is.
quote:
vrijwel niet in staat is om fulltime te gaan werken
Dat is dan toch ook shit happens?
quote:
dan met een student die vers uit de collegebanken gelijk zit te blaten over zijn universitaire opleiding en op grond daarvan meent beledigend te mogen doen over andere mensen terwijl hij niet eens weet hoe hij het werkwoord "worden" moet vervoegen.
Dat is wel ernstig ja.
quote:
Sorry hoor, maar als ik al die jargen belasting heb betaald voor een blaaskaak die op zijn 27ste nog niets gepresteerd heeft, maar wel kan lopen blaten en fout na fout maakt (wordt ik, toendertijd) dan ben ik daar gewoon klaar mee... Wake up and smell the coffee.
Je hebt niet veel belasting betaald voor zo iemand hoor; dat kost niet zo heel veel. Grootste verlies zit in het feit dat hij over zijn hele leven gezien minder belasting zal betalen.
pi_31586531
quote:

Dan moet zijn broer belasting betalen over een bedrag wat hij nooit zal ontvangen en het is fraude. Dat had je met je 17 jaar vast wel zelf kunnen bedenken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:46:24 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31587189
quote:
Misschien wel meer dan een? Verkeerd gekozen oid?
Dan is het wel heel triest... meerdere studies gedaan en niet één waarmee je wel een kans hebt op de arbeidsmarkt?!
quote:
Hoezo? Dat is toch een eigen keuze? Als je geen inkomsten hebt, moet je ook geen kinderen krijgen. Bij zulke mensen is zo'n uitkering vaak zo goed als voor de eeuwigheid; ik ga er vanuit dat dat voor afgestudeerde studenten maar voor een korte overbruggingsperiode is, waar de bijstand ook voor bedoeld is.
Met de huidige wetgeving op het gebied van WW en WAO is het niet ondenkbaar dat een heleboel mensen nog op de bijstand moeten terugvallen, dus het is wel erg makkelijk gesteld dat je maar geen kinderen had moeten krijgen als je er geen geld voor had, en idd, dat valt voor mij ook onder de noemer "shit happens"
Je kunt echter niet iedereen die in de bijstand zit verwijten dat ze daar inzitten of dan dingen maar anders hadden moeten doen. Er zitten mensen in de bijstand die daar idd nooit meer uit zullen komen, en daar zijn een aantal mensen bij waarbij het niet verwijtbaar of te voorspellen is/was.
quote:
Wat ik lees is dat hij verontwaardigd is dat hij minder krijgt dan de standaardbijstandnorm. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Hij is verontwaardigd dat hij niet de toeslag voor zelfstandig wonenden krijgt die anderen wel krijgen. Hij woont toch ook niet zelfstandig?!
Als hij die toeslag wel wil hebben dan moet ie lekker zelfstandig gaan wonen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_31601479
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is het wel heel triest... meerdere studies gedaan en niet één waarmee je wel een kans hebt op de arbeidsmarkt?!
Niet direct een baan na je afstuderen zegt natuurlijk niet dat je geen kans hebt op de arbeidsmarkt.
quote:
[..]

Met de huidige wetgeving op het gebied van WW en WAO is het niet ondenkbaar dat een heleboel mensen nog op de bijstand moeten terugvallen, dus het is wel erg makkelijk gesteld dat je maar geen kinderen had moeten krijgen als je er geen geld voor had, en idd, dat valt voor mij ook onder de noemer "shit happens"
Je kunt echter niet iedereen die in de bijstand zit verwijten dat ze daar inzitten of dan dingen maar anders hadden moeten doen. Er zitten mensen in de bijstand die daar idd nooit meer uit zullen komen, en daar zijn een aantal mensen bij waarbij het niet verwijtbaar of te voorspellen is/was.
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet altijd redelijk is dit aan mensen te verwijten; maar aan de andere kant kost het je geen enkele moeite TS te verwijten dat hij niet meteen een baan heeft, dat bevreemdt me enigszins; stomme pech kan toch ook gelden voor universitair geschoolden?
quote:
Hij is verontwaardigd dat hij niet de toeslag voor zelfstandig wonenden krijgt die anderen wel krijgen. Hij woont toch ook niet zelfstandig?!
Als hij die toeslag wel wil hebben dan moet ie lekker zelfstandig gaan wonen...
Hij woont inderdaad niet zelfstandig, en volgens de regels is het dan terecht dat hij minder krijgt; echter weten wij niet voldoende van de situatie om te kunnen beoordelen of hij daar ook woont als te doen gebruikelijk onder samenwonenden. Wie weet woont hij daar wel gewoon als gewone (kamer)huurder, met bijbehorende kosten? Dan kan ik me zijn verontwaardiging wel enigszins voorstellen namelijk.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:28:08 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31603316
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik ben het met je eens dat het niet altijd redelijk is dit aan mensen te verwijten; maar aan de andere kant kost het je geen enkele moeite TS te verwijten dat hij niet meteen een baan heeft, dat bevreemdt me enigszins; stomme pech kan toch ook gelden voor universitair geschoolden?
Uiteraard kan iedereen dat overkomen, Ik verwijt TS niet zozeer dat hij geen baan heeft, ik verwijt hem vooral de grote bek die hij daarbij heeft.
Hij vindt zichzelf op basis van het feit dat hij een universitaire opleiding heeft afgerond kennelijk beter dan de "koffieleutende" ambtenaar, beter dan een "boer" en hij heeft de betekenis het woord "schoolverlater" niet opgezocht en begrijpt hem kennelijk ook niet.
Natuurlijk mogen universitair opgeleiden ook domme pech hebben en zonder werk komen te zitten, maar op het moment dat ze werkeloos zijn dan zijn ze werkeloos, en dus staan ze gelijk aan andere werkelozen, of zouden ze basis van het feit dat ze een universitaire opleiding afgerond hebben recht op een upgrade moeten hebben??
quote:
Hij woont inderdaad niet zelfstandig, en volgens de regels is het dan terecht dat hij minder krijgt; echter weten wij niet voldoende van de situatie om te kunnen beoordelen of hij daar ook woont als te doen gebruikelijk onder samenwonenden. Wie weet woont hij daar wel gewoon als gewone (kamer)huurder, met bijbehorende kosten? Dan kan ik me zijn verontwaardiging wel enigszins voorstellen namelijk.
Volgens TS betaalt hij ¤ 345,= per maand aan kostgeld voor inwoning en "vreten" (als hij bij mij inwoonde dan kreeg hij op basis van die omschrijving al geen eten meer)
Voor dat bedrag kan hij met geen mogelijkheid zelfstandig wonen en eten, en zo wel dan wil ik direct weten hoe en waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_31611981
Topic Starter:

Ter informatie ik ben afgestudeerd als arts dat betekent dat ik een 6-jarige opleiding erop heb zitten
waarvan de laatste 2 jaar in het ziekenhuis (zogenaamde co-schappen 10-12 uren per dag) onbetaald, terwijl een leerlingverpleegkundige bijvoorbeeld wel betaald kreeg.
Ik heb ook altijd bijbaantjes gehad in de weekenden en s'avonds: productie-werk, schoonmaakwerk e.d. dus dat ben ik wel gewend. Ook nu ben ik op zoek naar al (nadruk op al) het werk dat beschikbaar is, lui ben ik dus niet.

Werk krijgen in de productie/schoonmaken is bijvoorbeeld erg moelijk ondanks dat ik erg gemotiveerd ben omdat de baas weet/ziet aankomen dat je wanneer je passend werk hebt gevonden je gauw weg bent

Het enige dat ik opmerk is dat ik mij afvroeg is:
of het bedrag klopt, ik eis absoluut niks, ik vraag of dat bedrag klopt, klopt het dan zul je mij uiteraard niet horen.
een ander irritatie-punt is: "waarom wil de sociale dienst weten welke vakken ik gehaald heb?"
dit is absoluut irrelevant, aangezien zij geen werk voor mij op basis van die vakken gaan zoeken, als er al werk voor mij gezocht zal worden is dit door mij zelf en door arbeidsburea's of het CWI, maar niet door de sociale dienst, DUS WAAROM DIE NUTTELOZE interesse in welke vakken ik heb gehaald?? absoluut niet terzake doend, en dan nog wat al had ik geen enkel vak gehaald, maakt dit nog iets uit voor mijn aanvrag voor een uitkering?
pi_31612440
als arts is het al helemaal te gek voor woorden om uitkering aan te vragen, de banen als poortarts liggen voor het oprapen. dat jij niet in een afgelegen perifeer ziekenhuis wil werken is jouw zaak. werk zelf in een ziekenhuis dus weet enigszins waar ik het over heb (het grootste ziekenhuis van .nl nog wel).
Jesus saves but death prevails.
pi_31622811
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan heb je ook nog mensen die in een vorig regime vallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31623749
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:59 schreef Shivo het volgende:
als arts is het al helemaal te gek voor woorden om uitkering aan te vragen, de banen als poortarts liggen voor het oprapen. dat jij niet in een afgelegen perifeer ziekenhuis wil werken is jouw zaak.
Kun je me dan eens uitleggen waarom het als 'ongewenst' wordt gezien als een aantal duizend afrikanen hier economisch asiel zoekt?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:28:46 #171
61288 Duna
Still Going Strong
pi_31633814
Hoe minder hoe beter want ik betaal dr voor om jou op je reet te laten zitten met je hoog van de toren-blaas gedrag. Ga werken en zeik niet. Handje ophouden kan iedereen. Wees blij dat je uberhaupt wat krijgt terwijl je nog geen ene moer gewerkt hebt!!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_31649871
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:54 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Kun je me dan eens uitleggen waarom het als 'ongewenst' wordt gezien als een aantal duizend afrikanen hier economisch asiel zoekt?
Que:?
pi_31650457
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:28 schreef Shivo het volgende:

[..]

Que:?
Net zoals er volgens jou zat banen zijn voor poortartsen in de periferie van nederland, zijn er ook zat banen in de tuinbouw, de bouw en de schoonmaakindustrie. Maar daar kun je geen nederlanders voor vinden. Wel kenianen en somaliers, om maar eens wat te noemen. Als je nederlanders wilt verplichten om te gaan verhuizen naar een of ander kutgat voor een baan, waarom zou je dan iemand weigeren die uit vrije wil z'n bestaan op een ander continent opgeeft?
  zondag 23 oktober 2005 @ 13:06:53 #174
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31650861
Nja, het is natuurlijk een beetje zuur maar je zult gewoon even moeten doorbijten net als de rest van nederland.

En verder: regel een huurcontract met je broer. Er zijn gunstige regelingen om een enkele kamer in je huis te verhuren. Pas bij meer dan 1 kamer krijg je met de gemeente en de belastingdienst te maken.
Vampire Romance O+
pi_31652951
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:50 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Net zoals er volgens jou zat banen zijn voor poortartsen in de periferie van nederland, zijn er ook zat banen in de tuinbouw, de bouw en de schoonmaakindustrie. Maar daar kun je geen nederlanders voor vinden. Wel kenianen en somaliers, om maar eens wat te noemen. Als je nederlanders wilt verplichten om te gaan verhuizen naar een of ander kutgat voor een baan, waarom zou je dan iemand weigeren die uit vrije wil z'n bestaan op een ander continent opgeeft?
Dit lijkt me een beetje ver oftopic, maar wat mij betreft is de hele wereld hier welkom. Ik vind het wel gezellig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')