abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:15:38 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31468145
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar voor velen geldt dit wel degelijk; en monidge werknemers zijn sowieso niet populair in bepaalde kringen, waaronder veel slecht betaalde baantjes.
Wat een blatante onzin zeg.
We leven in 2005 hoor, niet in 1874.
pi_31468262
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een blatante onzin zeg.
We leven in 2005 hoor, niet in 1874.
Dat jij denkt dat dit niet speelt zegt al genoeg over je armzalige opleidingsniveau; en het geeft eens te meer aan dat alle niet-universitairen niets meer zijn dan hersenloos functionerende robotjes; handig voor schoonmaken oid maar je wint er geen nobelprijs mee.
pi_31468377
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat dit niet speelt zegt al genoeg over je armzalige opleidingsniveau; en het geeft eens te meer aan dat alle niet-universitairen niets meer zijn dan hersenloos functionerende robotjes; handig voor schoonmaken oid maar je wint er geen nobelprijs mee.
Moeten we ons dan niet afvragen of het wel zin heeft om veel mensen in bepaalde richtingen op te leiden op kosten van de staat? We leiden die mensen op, maar weten dat ze een uitkering kunnen gaan trekken en zich te groot voelen voor werk wat niet binnen hun studie past.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:32:41 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31468656
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ik bepaal wie er op mijn afdeling aangenomen wordt en wie niet. En nu zitten die armzalige afgestudeerden voor krap 400 eurootjes hun hand op te houden bij de steun .
pi_31468760
Wat voor een studie heeft de TS afgerond?
pi_31468815
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ik bepaal wie er op mijn afdeling aangenomen wordt en wie niet. En nu zitten die armzalige afgestudeerden voor krap 400 eurootjes hun hand op te houden bij de steun .
Van jouw geld...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2005 19:39:04 ]
pi_31468825
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:36 schreef J_CDA het volgende:
Wat voor een studie heeft de TS afgerond?
Ja, daar begin ik onderhand ook wel nieuwsgierig naar te worden. Vrienden van me die zijn afgestudeerd in respectievelijk Sociologie en Planologie zijn nu ook tijdelijk aan het werk bij een groot studieboekenbedrijf, dom werk, maar het is niet in ze opgekomen om een uitkering aan te vragen.

Beetje aparte instelling heeft TS, ik snap dat het lastig is maar je komt niet echt gemotiveerd over.
En juist in Groningen moet toch genoeg te doen zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:39:59 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31468857
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Van jouw geld...
Ow ja .
pi_31482876
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:

Ow ja .
Ach, ik heb ook nog een vriendin die jouw geld op zit te maken hoor. Zonder studie, altijd zwart werkend (lees: paar duizend euro per maand) en klagend dat ze dan nog steeds te weinig heeft. Die 'extra' sociale dienstuitkering heeft ze gewoon nodig om te overleven (nagellak is uiteraard een eerste levensbehoefte).

Ik vind de emoties in dit topic een beetje over the top gaan. TS wil vast wel werken en er is gewoon niet direct werk voor iedere afgestudeerde. Hij zal vast zijn best doen zo snel mogelijk van die uitkering af te komen want dat is gewoon geen vetpot. Ik ben helemaal niet voor steuntrekkers die niets uitvreten en daar hebben we er duizenden van in Nederland, maar het is van de zotte om direct al tegen iemand te roepen dat hij lui is en een nietsnut als iemand net afgestudeerd is (hartstikke goed van je!! ) en niet direct werk heeft gevonden. Geef iemand even de kans om straks zelf al die premies op te mogen hoesten voor die vriendin van mij die minstens 2x zoveel verdient als hij straks.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31482911
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ach, ik heb ook nog een vriendin die jouw geld op zit te maken hoor. Zonder studie, altijd zwart werkend (lees: paar duizend euro per maand) en klagend dat ze dan nog steeds te weinig heeft. Die 'extra' sociale dienstuitkering heeft ze gewoon nodig om te overleven (nagellak is uiteraard een eerste levensbehoefte).

Ik vind de emoties in dit topic een beetje over the top gaan. TS wil vast wel werken en er is gewoon niet direct werk voor iedere afgestudeerde. Hij zal vast zijn best doen zo snel mogelijk van die uitkering af te komen want dat is gewoon geen vetpot. Ik ben helemaal niet voor steuntrekkers die niets uitvreten en daar hebben we er duizenden van in Nederland, maar het is van de zotte om direct al tegen iemand te roepen dat hij lui is en een nietsnut als iemand net afgestudeerd is (hartstikke goed van je!! ) en niet direct werk heeft gevonden. Geef iemand even de kans om straks zelf al die premies op te mogen hoesten voor die vriendin van mij die minstens 2x zoveel verdient als hij straks.
Je hebt wel gelijk, maar de toon die TS daarbij uitslaat staat mij een beetje tegen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31482920
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

Je hebt wel gelijk, maar de toon die TS daarbij uitslaat staat mij een beetje tegen.
Ja, dat zet misschien wel de toon in het hele topic....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31482929
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat zet misschien wel de toon in het hele topic....
Precies, dan is het toch niet zo gek dat mensen zo reageren ?
pi_31483140
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Precies, dan is het toch niet zo gek dat mensen zo reageren ?
Nope, ben ik het helemaal mee eens. De TS heeft tot zijn 27e gestudeerd op kosten van de maatschappij, nu moet hij de arbeidsmarkt op, vertikt hij het om te werken en klaagt hij al meteen dat de uitkering te laag zal zijn. Terwijl hij nog niet één seconde productief is geweest voor de maatschappij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483160
Er staat toch nergens dat hij het vertikt om te werken?

ik ken trouwens ook een pas afgestudeerde die het vertikt om een uitkering aan te vragen
pi_31483165
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nope, ben ik het helemaal mee eens. De TS heeft tot zijn 27e gestudeerd op kosten van de maatschappij, nu moet hij de arbeidsmarkt op, vertikt hij het om te werken en klaagt hij al meteen dat de uitkering te laag zal zijn. Terwijl hij nog niet één seconde productief is geweest voor de maatschappij.
Plus - en dat weegt voor mij ook vrij zwaar - de denigrerende manier waarop hij praat over de ambtenaar van de bijstand.
pi_31483169
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef Isabeau het volgende:
Er staat toch nergens dat hij het vertikt om te werken?

ik ken trouwens ook een pas afgestudeerde die het vertikt om een uitkering aan te vragen
Hij heeft geen werk terwijl er genoeg vacatures zijn, maar zeikt wel over de hoogte van de uitkering. Plus dat hij enorm raar doet over dingen die de sociale dienst wil weten.
pi_31483176
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je draaft door. Misschien heeft ie wel z'n hele studie vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardenhuis.
pi_31483187
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Je draaft door. Misschien heeft ie wel z'n hele studie vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardenhuis.
Geloof je het zelf
pi_31483190
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Plus - en dat weegt voor mij ook vrij zwaar - de denigrerende manier waarop hij praat over de ambtenaar van de bijstand.
Ik heb ook geen hoge pet op van ambtenaren (het systeem in het algemeen dan), maar die ambtenaar doet tenminste gewoon zijn werk, terwijl de TS denkt dat hij God is, maar intussen wel een uitkering van ¤ 490,00 euro gaat trekken.
pi_31483195
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van.
pi_31483201
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb ook geen hoge pet op van ambtenaren (het systeem in het algemeen dan), maar die ambtenaar doet tenminste gewoon zijn werk, terwijl de TS denkt dat hij God is, maar intussen wel een uitkering van ¤ 490,00 euro gaat trekken.
Je moet mensen in hun waarde laten.
pi_31483203
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Geloof je het zelf
Het is gechargeerd, zoals de meeste reacties hier. Punt is dat nergens uit valt op te maken dattie nog nooit gewerkt heeft.

Waarmee ik z'n houding niet wil goedpraten hoor.
pi_31483204
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij heeft geen werk terwijl er genoeg vacatures zijn, maar zeikt wel over de hoogte van de uitkering. Plus dat hij enorm raar doet over dingen die de sociale dienst wil weten.
Er zijn misschien wel voldoende vacatures, maar voor de meesten zal hij niet in aanmerking komen (niet de juiste opleiding of niet voldoende werkervaring). Daarbij is het geen fabeltje dat veel bedrijven mensen met een hoge opleiding niet zullen aannemen voor laag geschoold werk. Ten eerste zal je er snel weer vandoor zijn (je zoekt toch verder) en ten tweede ben je in hun ogen al snel vervelend (te mondig, en nee, ik weet dat het 2005 is maar dit gaat gewoon nog steeds op). Daarbij zijn er zat mensen die zo'n baan wčl langere tijd en naar behoren zullen vervullen.

En volgens mij staat het ook niet zo goed op je CV dat je t/m je 27ste nog nooit gewerkt hebt....of je nu een studie hebt afgerond of niet. Voor veel hoogopgeleiden is werk zoeken niet zo heel eenvoudig.
pi_31483208
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is gechargeerd, zoals de meeste reacties hier. Punt is dat nergens uit valt op te maken dattie nog nooit gewerkt heeft.

Waarmee ik z'n houding niet wil goedpraten hoor.
Er valt ook nergens op te maken dat hij wel ooit gewerkt heeft.
pi_31483219
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er valt ook nergens op te maken dat hij wel ooit gewerkt heeft.
Dat zeg ik. Het is allemaal speculeren. Dus om nu TS af te schilderen als iemand die tot nu toe alleen maar geprofiteerd heeft is een beetje te kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')