Ik bedoel natuurlijk uitkering vlgs WWB (Wet Werk en Bijstand)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:47 schreef QyRoZ het volgende:
WW krijg je niet zo snel hoor. Eerder bijstand.
Misschien komt dat wel doordat je ook een schoolverlater bént.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
...Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater...
nou, 345quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens: of het eerlijk is? Ja!
Jij woont bij je broer, waar anderen een woning van moeten onderhouden.(en ik neem niet aan dat je ¤ 400,-- aan kostgeld betaalt.....)
Al je vaste lasten zijn daar dus van betaald en nu heb je per maand nog ¤ 150,-- over. Wat is je probleem, eigenlijk? (het is niet veel, maar je werkt dan ook niet)quote:
Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met het feit dat ze inwoont.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind 'schoolverlater' wel een beetje krom in deze...en wat voor vakken je hebt gehaald al helemaal niet relevant. Welke studie je hebt gedaan: okay, dat zou ik nog begrijpen.
En ik vind het dus niet eerlijk dat je minder krijgt dan een ander (iemand zonder diploma's?) in de bijstand.
het gaat erom dat anderen 700-800 euro krijgenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Al je vaste lasten zijn daar dus van betaald en nu heb je per maand nog ¤ 150,-- over. Wat is je probleem, eigenlijk? (het is niet veel, maar je werkt dan ook niet)
Die niet inwonen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:59 schreef babybox het volgende:
[..]
het gaat erom dat anderen 700-800 euro krijgen
Welnee, ik heb een inwonende vriendin gehad die gewoon het volle pond kreeg.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met het feit dat ze inwoont.
Wat ik er op zich van vindt is eigenlijk niet relevant, dus:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welnee, ik heb een inwonende vriendin gehad die gewoon het volle pond kreeg.
Zoals eerder gezegd, schoolverlater = afgestudeerd, van school weggelopen, HAVO diploma gehaald etc. allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
Hallo, sinds kort ben ik afgestudeerd ben 27 jaar en heb op het moment logischerwijs geen werk. ben druk op zoek en wil alles aanpakken. In de tussentijd heb ik een WWB-aanvraag gedaan.
Nu heb ik te horen gekregen dat als ik er recht op heb ik waarschijnlijk 490 euro zal gaan krijgen.
Ik heb toendertijd samen met mijn broer een woning aangenomen sta dus als medebewoner geregistreerd, hij is inmiddels getrouwd en heeft een kindje enzo.
Ik betaal mijn broer dus kostgeld (voor inwoning en vreten)
Ik betaal hem in de hand (geen huurbewijzen waar die eikels naar vragen, want het is mijn broer)
Maar nu willen die boeren van de soc. dienst weten welke vakkenik gehaald heb, wat hebben zij daar in godsnaam mee te maken, Ik heb een universitaire opleiding afgerond (iets waar die koffieleutende ambtenaar nog een punt aan kan zuigen)
![]()
Maar goed als zodanig wordt ik beschouwd als een schoolverlater![]()
Universiteitverlater zo u wilt maar dan nog ik heb het AFGEROND, niks verlaten dus
![]()
Verder wordt ik dus beschouwd als medebewoner en schoolverlater daarom krijg ik maar 490 euro
ipv 700-800 wat anderen krijgen Is mijn vraag is dit eerlijk??
ps. wordt een junk ook naar zijn behaalde vakken gevraagd als die een uitkering komt aanvragen![]()
![]()
Dat klopt wel maar heeft in dit geval er niets mee te maken. TS heeft een bijstandsuitkering aangevraagd en die is niet afhankelijk van enige werksituatie.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:37 schreef Megumi het volgende:
Je WW wordt mede bepaald door het aantal jaren dat je gewerkt hebt.
Dit is echt te triest voor woorden zeg!! En dan ook nog eens de mensen van de Sociale Dienst,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef babybox het volgende:
....... Ik heb een universitaire opleiding afgerond......
......wordt ik........
.......wordt ik.......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |