Een maat van mij zit momenteen ook op Bonaire, en houd daar een soort weblog over bij. De meest spannende dingen gaan over z'n fiets (nu autoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:25 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb nét een brief van een vriendin van mij gekregen die als eind-opdracht een compleet wasserette-systeem (of zoiets) moet opzetten voor een duikresort op Bonaire. Ze schrijft dat het eiland prachtig is, de mensen heel relaxed maar dat er verder geen jota te beleven is.
Als je dus (mede) voor het stappen gaat moet je niet naar Bonaire.
Toch niet een Toyota uit 1970 toevallig? Die had die vriendin van mij met dr huisgenoten gekocht namelijkquote:De meest spannende dingen gaan over z'n fiets (nu auto)...
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:03 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, jammer! Je bent voor dit: http://www.instituut-thomas.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=1
Net te laat
quote:Sorry u heeft geen toegang tot dit gedeelte. Om bv te kunnen downloaden moet u inloggen-aanmelden als member, dit hoeft maar één keer voor alle documenten.
U dient in te loggen.
Inloggen is inderdaad vereist.. Maar dat Thomas instituut is een volledige mbo-opeiding, met contacten met Werelstage voor de stagequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:03 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, jammer! Je bent voor dit: http://www.instituut-thomas.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=1
Net te laat
Nope, een gare rode Opel Kroketquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:53 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Toch niet een Toyota uit 1970 toevallig? Die had die vriendin van mij met dr huisgenoten gekocht namelijk
Staat gewoon in de Google Cachequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:36 schreef Renesite het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wereldstage+.com&btnG=Zoeken&meta=
4e linkje
Oi!
Ik ga even voor je kijken
Het was iets met de voorlichtings dagen, 8 oktober ofzo![]()
Tof manquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:01 schreef boebiedoe het volgende:
Op het moment zit ik op Curacao via wereldstage.com en geloof me, je kunt het beter zelf regelen. Mbt je ticket ben je via klm.nl met het studententarief al veel goedkoper uit dan dat je bij wereldstage betaald en 600 euro voor een stageplek is echt belachelijk omdat je met een willekeurig telefoontje al een stageplek hebt. De bedrijven hier op de ABC eilanden staan namelijk te springen om stagaires, het leeft erop. Huisvestiging is al helemaal niet moeilijk, veel Nederlanders zijn hier gevestigd om de boel op te kopen om vervolgens te verhuren aan studenten, wereldstage pleegt gewoon één telefoontje naar een huisbaas en huisvestiging is geregeld, wat zelf ook te doen is dus. Mocht je naar Curacao gaan dan moet je (mocht je het niet via ws.com doen) maar even mailen.
Achteraf had ik het liever zelf geregeld, alle studenten die bij mij in het huis zitten trouwens (120 studenten). Wereldstage naait je gewoon..
Er zijn geloof ik wel meerdere sites met stageplekken, google is your man. Maar zoals ik al zei, veel bedrijven staan om studenten te springen. Schrijf gewoon een bekender bedrijf aan (scarlet e.d) en je hebt bijna gegarandeerd een stageplek. Of verdiep je in een wat iets minder bekend bedrijf, zolang ze maar goed aangeschreven staan is het goed. Je kunt van tevoren toch bellen of e-mailen met je bedrijf en over je afstudeerproject babbelen, of dat goed aansluit bij het bedrijf blabla.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef McMarco het volgende:
[..]
Tof man
Klinkt allemaal wel goedHad her en der ook al wel gelezen dat wereldstage.com een afzetter was, dit bevestigt het maar weer. Maar is het verder allemaal zo makkelijk, wat betreft het regelen van woonruimte en een afstudeerplek? Op http://www.willemstad.net/ staan bijvoorbeeld wel een lijst met IT-bedrijven, maar weet je toevallig ook een site met stageplaatsen? Normaal gesproken kan je dat wel zien op een site van school, maar daar staan uitsluitend Nederlandse vacatures.
Als je het buiten wereldstage.com om regelt, wat moet je dan allemaal regelen?
- Vliegticket (geen punt, www.klm.com bij Studententickets of via de Air Miles)
- Werkvergunning. Dit even invullen enzo lijkt me. Visum is voor < 6 maanden niet nodig.
- Onderdak, iets in een studentenhuis zal het wel worden jaHeb je hierbij nog tips? Op Google is er ook wel het een en ander over te vinden
De huur via wereldstage.com zou trouwens zeker ook meer zijn dan als je het zelf regelt?
- Afstudeerplaats. Dit lijkt me voor nu even het grootste probleem. Ik kan wel een aantal IT-bedrijven aanschrijven, maar een IT-gerelateerde opdracht bij een niet-IT-bedrijf is net zo leuk. Hoe kom ik hiermee in contact, weet je een soort vacaturebank speciaal voor stagiares? Wereldstage.com heeft een leuke vacaturebank, maar die lijkt me niet openbaar
Ben ik nog iets vergeten wat ik zou moeten regelen?
Alvast heel erg bedankt
Ik neig steeds meer naar Curacao, zit denk ik wel goed daarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:17 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Er zijn geloof ik wel meerdere sites met stageplekken, google is your man. Maar zoals ik al zei, veel bedrijven staan om studenten te springen. Schrijf gewoon een bekender bedrijf aan (scarlet e.d) en je hebt bijna gegarandeerd een stageplek. Of verdiep je in een wat iets minder bekend bedrijf, zolang ze maar goed aangeschreven staan is het goed. Je kunt van tevoren toch bellen of e-mailen met je bedrijf en over je afstudeerproject babbelen, of dat goed aansluit bij het bedrijf blabla..
Wbt de huur maakt het niks uit of je het via wereldstage regelt, je betaald alleen meer voor het regelen - de hoeren - het maandelijkse bedrag zal hetzelfde zijn. Huisvestiging mag geen probleem zijn om te zoeken, mocht je naar Curacao gaan dan doe je maar een mailtje mijn kant op.
Heb je al enig voorkeur waar je naartoe wilt?
Voor de rest, vergeet geen zonnebrandcreme mee te nemen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |