abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:56:48 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31433951
Vraag ik mij zo af.

Ik bedoel, globaal gezien heeft een overgroot deel van de auto's gewoon 4 wielen en 1 motor.
Soms hybride (prius, etc)

verder zijn er wat sensoren ontwikkeld, lambda, parkeer, weer, bandendruk etc.
GPS zou je daar ook wel onder kunnen zetten

daarnaast is er wat aan veiligheid gesleuteld, meer en betere airbags, kreukelzone's (goed idee), etc. etc.


maar, zit er ook écht wat nieuws in de pijpleiding, of blijft het allemaal zo standaar 4 wielen, motortje, paar stoelen, wat sensoren en veiligheid?

ik wil het design er even helemaal buiten laten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31434336
hybride motoren
fuel cells
adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
Calm down, please!
pi_31434437
wat wil je dan? 2 motoren? 6 wielen? 3 wielen? de jaren 60/70 zijn voorbij maar de voertuigen die ze destijds verzonnen is ook niet echt een aanwinst.

hybride auto's hebben 2 motoren, electro en brandstof. Extra wielen levert enkel meer weerstand op, minder is al eens geprobeerd.

Vliegen????????
'The Less you know, The more you believe'
pi_31434580
quote:
At first glance it looks like it’s just somebody having a little fun with Photoshop, but this is for real: a new six-wheeled sports car from Italian automaker Covini Engineering called the C6W that they’re claiming is the first of its kind. Why the extra wheels? Besides the usual macho stuff of feeling superior to all the losers with four-wheeled cars, having four wheels in the front is supposed to improve traction by reducing lift and make it easier to take corners.
klik to google
Calm down, please!
pi_31434597
er zit genoeg ECHT nieuws in de pijpleiding, er is ook een hoop ECHT nieuws op de markt gekomen de laatste paar jaar.

Hoe innovatief moet innovatief zijn om ECHT innovatief te zijn
pi_31434601
pi_31434834
bekijk de optie lijst van de nieuwe S-klasse van mercedes eens. staat weer genoeg nieuw spul tussen.
V10
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:32:48 #8
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31434883
Waterstof, volledig op groene energie (zon) en de volledig zelf rijdende auto zitten nog in de pijpleiding. daarna wordt t eventueel vliegen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:49:36 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435284
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:10 schreef Googolplexian het volgende:
hybride motoren
fuel cells
dat zeg ik, motor
quote:
adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
dat zeg ik, sensors
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435416
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat zeg ik, motor
[..]

dat zeg ik, sensors
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten
pi_31435472
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat zeg ik, motor
[..]

dat zeg ik, sensors
in dat geval: nee.

er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.

Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.

En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:00:42 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435524
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

in dat geval: nee.

er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.

Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.
de motoren zijn wat zuiniger door wat nieuwe sensors, en met een hybride koppeling,
waterstofmotoren zijn idd een nieuwe ontwikkeling
quote:
En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
nou, een HUD laat zien wat ie van zijn sensors binnenkrijgt
een sensor 'ziet iets' een geeft dat door, anders heb je er niks aan
een HUD is in essentie dan niet veel meer dan een sensor

maar kom op, wat hebben we nog meer dan toegepaste waterstofmotoren?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:02:53 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435579
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:55 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript

HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel

nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435628
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript

HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel

nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.

en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
V10
pi_31435797
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd ) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
pi_31435827

maar het is nog steeds een wiel


maar het is nog steeds een sensor
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:13:12 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435830
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd ) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
precies, de basis is nog steeds (wel verbeterd) aanwezig, dat probeer ik te zeggen
en op die nieuwe waterstofmotor is er naast het toepassen van oude technieken uit andere sectoren niet veel nieuws aan....

vind ik dan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:13:49 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435846
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:04 schreef M5 het volgende:

[..]

HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.

en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
bijvoorbeeld ja, technisch gezien is het al wel redelijk mogelijk
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:15:25 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435880
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
maar het is nog steeds een wiel

[afbeelding]
maar het is nog steeds een sensor
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435903
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
dat hippe beeldschermpje laat distronics zien


edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:19:17 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435964
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

dat hippe beeldschermpje laat distronics zien
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
quote:
edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
je snapt het al
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436042
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
[..]

je snapt het al
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.

maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:10 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436131
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.

maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren

en dan ben ik degene die blind is
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436203
als je zegt "het is maar een sensor" dus niets nieuws, heb je imo een zeker gebrek aan respect voor techniek. Meeste mensen snappen niet hoe een adaptive cruise control werkt (ja, sensor meet afstand en past je snelheid er op aan ). Maar geef eens de werking van de sensor, hoe die gebouwd is, hoe de signalen verwerkt worden, welke materialen/techniek voor productie nodig zijn, hoe het betaalbaar blijft, software, etc.

Zo kun je alles afdoen met 'niets nieuws'
V10
pi_31436245
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren

en dan ben ik degene die blind is
Moet je ff je oog sensor opnieuw instellen.
Stelt nie veel voor allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')