Op vrijdag 14 oktober 2005 05:20 schreef DIGGER het volgende:Zo, terug uit het Sophia en vader van een schitterende dochter
![]()
Alles verliep gesmeerd, was al om 1.20 uur in het ziekenhuis (don't ask), Anna was natuurlijk nerveus voor de operatie/baby maar wel erg blij dat aan de onzekerheid snel een end zou komen.
Denk dat de operatie zelf zo rond 2.05 begon en om 2.20 uur was die kleine er met de 1e kreetjes.
Overige stats: 31 weken, 1980 gram (Normaal is volgens de arts 1700 gram bij 32 weken), gezond, volle bos gitzwart haar, gezicht erg lijkend op dat van moeder.
Dit keer uiteraard geen navelstreng doorknippen en zo erbij, daarvoor was de boel te kritiek. Maar als snel kon ik naar de aparte kamer om haar goed te bekijken en aan te raken.
Ze ligt nu op de IC voor 24 uur, krijgt antibiotica via infuus, had alleen een ietsiepietsie laag suikerniveau en ademt dus zelfstandig maar om uitputting te voorkomen krijgt ze 30% zuurstof ondersteuning.
Anna werd ruim een uur na de geboorte ook met bed en al naar de IC gereden om de kleine te kunnen bekijken en aanraken. Schijnt dat ze straks naar de kaakchirurg moet omdat de grijns vast bleef staan
![]()
Als alles goed gaat, en er is voorlopig geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet zo zou lopen, kan de IC na 24 uur ingeruild worden voor de HC (High Care).
Verder is het nog even bekijken hoe lang Anna moet blijven en hoe lang die kleine.
Tot slot de naam van de nieuwe Mascotte. Da's (wederom) een Ierse (Gaellic) naam, nl.
Kady Máire (dat laatste spreek je uit als Morja). Máire is een Gaellic vorm van Mary (roepnaam mijn moeder) en de Italiaanse evenknie daarvan is Maria - de naam van Anna haar moeder.
Dank voor de steun allemaal, moeder en kind maken het, ook al liggen ze niet samen, goed, en ik ook, ook al ben ik wel bekaf (merk ik nu pas weer, daarstraks merkte ik daar uiteraard geen ruk van).
Maar nu is het eerst tijd voor een borrel
![]()