Ik wil natuurlijk niet te veel speculeren, maar het is aannemelijk dat beiden geen overeenkomst zijn aangegaan dat partij a een som van 25.000 euro schuldig is bij verbreken van de relatie. (zoals je zegt dus) Waarschijnlijk is die 25.000 een gevolg van de aankoop van een huis + inboedel, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:02 schreef ElisaB het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die 25.000 alleen het gevolg is van het verbreken vanm de relatie. Wat staat er tegenover? Op welke gronden meent of meende de ex recht te hebben op geld??
nou het punt is zij hebben beide hun spaargeld in dat huis gestoken. Voor haar was dat iets van 15000 meen ik en voor hem 50000 dacht ik. zoiets was het verhaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:02 schreef ElisaB het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die 25.000 alleen het gevolg is van het verbreken vanm de relatie. Wat staat er tegenover? Op welke gronden meent of meende de ex recht te hebben op geld??
hoe onhandig dit ook is, volgens mij is dat wel het geval. die 25000 euro is in ieder geval wel een schadepost nav het investeren van spaargeld welke verloren is gegaan na verkoop van het huis en de scheiding van de boedelquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:06 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Ik wil natuurlijk niet te veel speculeren, maar het is aannemelijk dat beiden geen overeenkomst zijn aangegaan dat partij a een som van 25.000 euro schuldig is bij verbreken van de relatie. (zoals je zegt dus) Waarschijnlijk is die 25.000 een gevolg van de aankoop van een huis + inboedel, maar laat ik niet op de zaken vooruitlopen.
Is er dan helemaal geen winst uit dat huis gehaald?quote:en is dat huis dat ze gekocht hadden verkocht enzo.
Mjah maar het huis is inmiddels al lang en breed verkocht en winst is er niet op gemaakt. Volgens mij is dat ook het punt. Volgens mij is contractueel vastgelegd dat hij recht op 25k heeft bij verkoop van het huis.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:12 schreef dvr het volgende:
Dat betekent toch alleen maar dat zij uit de opbrengst van de verkoop van het huis 25K minder dan hij krijgt?
Als er al overwaarde is na zo korte tijdquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:12 schreef dvr het volgende:
Dat betekent toch alleen maar dat zij uit de opbrengst van de verkoop van het huis 25K minder dan hij krijgt?
Het is al bekend dat de notaris heeft gezegd dat dit bedrag door hem opeisbaar is. Vandaar dat ik de mogelijke scenarios na wil gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:19 schreef ElisaB het volgende:
Ze moet morgen die notaris maar eens even bellen
hoezo een kale kip????? huis auto loonquote:[b]Op vrijdag 14 oktober 2005 01:19 schreef Troy het volgende:[/
-kan de eiser(die gast dus) loonbeslag laten doen om aan zijn geld te komen (is dat wel mogelijk tussen 2 particulieren?
-in hakend op mijn vorige vraag is een beslaglegging op goederen mogelijk? (auto,huis, inboedel/goederen)
en als laatste: stel het komt tot een rechtzaak wat zijn dan ongeveer de mogelijke uitspraken die een rechter kan doen wanneer die kerel in hetgelijk word gesteld, van een kale kip kan je niet plukken natuurlijk en om iemand verder in de schulden te duwen lijkt me maatschappelijk gezien ook niet echt zinvol voor een rechter.
Tjsa, dan denk ik toch eigenlijk dat het een beetje is zo Wes zegt: het zal mede afhangen van hoe het precies in die overeenkomst staat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 02:25 schreef Troy het volgende:
Het gaat me er dus voor het gemak even niet om of dat bedrag uberhaupt juridisch gezien opeisbaar is maar meer om te zien hoever die vriendin in het dal komt te zitten op het moment dat dit ook echt hogerop gaat. Aangezien ik weet dat ze dat geld never nooit niet heeft en ook maandelijks niet kan missen vraag ik me af welke middelen die kerel aan kan wenden. Vandaar dat ik zaken als beslaglegging enzo noemde.
Volgens mij is er geen overwaarde. Dus is het spaargeld ws gebruikt voor de kk en de inrichtingquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:43 schreef Musketeer het volgende:
Koopbedrag huis is X, hun gezamenlijke schuld is X - Y - Z, waar Y en Z de bedragen zijn die zij uit hun spaargeld hebben geinvesteerd. Als het huis weer verkocht is voor X kunnen zij toch gewoon allebei hun spaargeld terug krijgen?
Beslag laten leggen als particulier zijnde is dus echt wel mogelijk. Dit gebeurt dan door een deurwaarder. En aangezien het notarieel vastgelegd staat kan volgens mij de ex-partner hiermee aankloppen bij een deurwaarder. Je vriendin moet zich gewoon goed laten informeren wat zij een beetje kan verwachten als haar ex inderdaad juridische mogelijkheden gaat aanwenden om het geld van haar te krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:02 schreef Troy het volgende:
er is idd geen overwaarde. dat huis is verkocht door net quite te spelen, of zelfs verlies als je de nieuwe keuken meerekend.
ik ben even kwijt wie dat zei maar loonbeslag en beslag op goederen e.d. lijkt me zo stug daar dit volgens mij alleen mogelijk is als de schuldeisende partije een bedrijf of instantie is.
Op dr werk zat in ieder geval een rechten student die al wel had gezegd dat beslagleggen op goederen niet mogelijk was. Aangezien ik hier ook nog wel wat rechtens studenten meen te hebben gezien op ik op verduidelijking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |