![]()
Angels!
![]()
En om Jeroenus nog even te beantwoorden uit het vorige topic:
Het is meestal zo dat 1 van de lokale affiliates van de grote netwerken de rechten opkoopt voor de lokale teams. Het lokale FOX station in Los Angeles heeft bijvoorbeeld de rechten van de Angels gekocht, dus ik zet em op kanaal 11 als er gespeeld wordt
![]()
De niet-lokale wedstrijden worden vaak uitgezonden op ESPN of Fox Sports. Beide kanalen opereren meerdere stations, en ik geloof dat ik in totaal iets van 6 of 7 sport stations heb.
Het zit nogal ingewikkeld in elkaar met sportrechten in Amerika, omdat elke agglomeratie eigen lokale stations van NBC, ABC, CBS, WB, FOX, UPN, etc heeft. In het voorzeizoen wordt baseball vaak door KCAL9, een puur lokaal station uitgezonden. Ik heb het ook wel eens op WB gezien en op FOX. Momenteel heeft FOX de rechten voor de World Series. Gisteren kon ik even flippen naar FX (ook een station van FOX) om de Astro's vs Cardinals in de gaten te houden bijvoorbeeld.
Met lokale rechten en sport stations kan ik je in ieder geval verzekeren dat er verdomdt veel sport op TV is. Tijdens de Olympische Spelen kon ik op iets van 5 of 6 kanalen kijken, en op elk kanaal een andere sport. Dus niet 5 keer hetzelfde alsof je tussen de BRT, BBC, ZDF en NED2 zit te flippen ofzo....
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin