cool!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:12 schreef NiTiN het volgende:
Burka's zijn kut
en binnenkort verboden!
heel goed heel goed.
quote:boer·ka (de ~, ~'s)
1 viltwollen kozakkenmantel
Euuuhhhquote:ko·zak (de ~ (m.), ~ken)
1 lid van een van de volksstammen in de zuidelijke streken van Rusland en het zuidoosten van Polen, vooral bekend als ruiters in het Russische leger
Jij bent dom!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Het is toch niet meer normaal
ik hoorde vandaag op TV dat Burka voortaan een officieel nederlands woord is.......
![]()
nog een paar jaar, dan heet het hier nederkije.......
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja duh, natuurlijk is het een woord. Zou lastig wezen als we alle dingen die ons niet aanstaan, geen naam geven...
Levert vooral in rechtszaken nogal wat praktische problemen op.quote:
Hoezo, moet ik dan echt gaan uitleggen dat het toekennen van woorden aan objecten niets met het cultuur of wat dan ook te maken heeft? TS is gewoon dom, dat mag ook wel gezegd worden...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:42 schreef PaRaR het volgende:
[..]
Met zo'n opmerking maak jij wel duidelijk dat je bij dat niveau past.
Sukkelquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik hoorde vandaag op TV dat Burka voortaan een officieel nederlands woord is.......
![]()
Sukkelquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
Dat jij de dingen niet bij naam (kunt) noemen, wil niet zeggen dat er geen naam voor mag zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik noem het Jurk. Of slaapzak. Of vliegend tapijt. Laken. Doek. Gordijn. Maar geen burka.
Idd. Dat we de woorden niet gewoon in het nederland zeggen heeft zo'n enorme inbreuk gemaakt op onze cultuur. Ik weet niet meer of het nou de Nederlandse, Franse, Duitse of welke cultuur dan ook isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:13 schreef HeyFreak het volgende:
Volledig met TS eens!!!! Zo zijn er meer woorden die wel Nederlands kunnen i.p.v. dat buitenlandse praat. Wat voorbeelden:
computer - berekenaar
garage - autohok
etc etc etc....enz enz enz...
Wat nu?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Idd. Dat we de woorden niet gewoon in het nederland zeggen heeft zo'n enorme inbreuk gemaakt op onze cultuur. Ik weet niet meer of het nou de Nederlandse, Franse, Duitse of welke cultuur dan ook is
ff zoekenn:quote:
quote:
ik mis ankara ... zoals almelo ook wel eens genoemd word , niet dat ik achter die stigmatisering sta natuurlijkquote:
Ik vind sommige plaatsnamen best grappig.quote:
En het woord piramide is niet Egyptisch, bastswaffelquote:
Dat dit k*tvoorwerp als officieel woord wordt erkentquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[bla bla]
Wat een domme usert ben jij. Ga je IQ eens trainen ofzo.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
ik geloof niet dat je leuter zooooo dik isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:45 schreef Rikoko het volgende:
Wat nou, als ik in mn blote reet door Amsterdam ga rennen, met een burka rond mn leuter en een bordje op mn reet: "Ophangen met die burka", zou het dan ook vrijheid van meningsuiting zijn?
De term pinguin mag ENKEL EN ALLEEN voor nonnen gebruikt worden!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Pinguinpak is mijn favoriete naam!
En voor mensen gaan roepen dat dat "discriminatie" is... Ik ben zwaaaaaaar Linux-fan, en dus gek op alles wat ook maar een beetje lijkt op een Tux! Verder maakt het niet uit wie er mee loopt, iedereen die zich zodanig inpakt dat-ie totaal verstopt is (bij voorkeur een dik persoon), heeft wat mij betreft een pinguinpak aan! .
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:45 schreef Sturmvogel het volgende:
Ik krijg altijd de neiging om over die 'moslima's' heen te rijden(nee, niet op die manier)
Het feit dat sommige mensen hun godsdienst boven de vrijheid van meningsuiting stellen wil niet zeggen dat dat gemeengoed is in NL. Volgens mij hebben beide bij de wet ongeveer dezelfde status, maar sommigen vergeten dat vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je alles kan zeggen, net zo min als je dat onder het mom van vrijheid van godsdienst kunt. De moorden op Van Gogh en Fortuyn zijn helaas voorbeelden waarbij iemand zich in zijn eer/godsdienst aangetast voelt en met een onmenselijke, onvergevelijke en onbegrijpelijke actie voor eigen rechter speelt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dat dit k*tvoorwerp als officieel woord wordt erkent![]()
Zolang hier in Nederland de vrijheid van meningsuiting aan de kant gezet wordt voor vrijheid van geloof (zie van Gogh), dienen zulke gereedschappen van onderdrukking verboden te worden!
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:42 schreef PaRaR het volgende:
[..]
Met zo'n opmerking maak jij wel duidelijk dat je bij dat niveau past.
Pff... anti-intellectuele proleet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom
topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom topicstarter is dom
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precies. Slotjequote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja duh, natuurlijk is het een woord. Zou lastig wezen als we alle dingen die ons niet aanstaan, geen naam geven...
Dat mag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:42 schreef Maikuuul het volgende:
Ja en ... ik noem het gewoon wandelend tafelkleed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |