abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31415814
"Verdonk: aparte uitzettingsdienst

DEN HAAG Minister Verdonk wil dat er een nieuwe organisatie komt voor het uitzetten van vreemdelingen. Ze wil die taak weghalen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

De IND is verantwoordelijk voor zowel het toelaten als het uitzetten van vreemdelingen. Vorige maand concludeerde de Rekenkamer dat daarbij veel misgaat. De IND kan het werk niet aan, waardoor vreemdelingen te lang moeten wachten op een beslissing over hun status.

Verdonk wil de dienst ontlasten door het hele uitzetbeleid onder te brengen bij een nieuwe organisatie. Het kabinet spreekt daar morgen over."

Bron: www.nos.nl

Ik vraag mij af waarom Verdonk hiermee het wiel opnieuw wilt uitvinden en niet gewoon de vreemdelingenpolitie de taken teruggeeft die ze eerder, met dus dezastreuze gevolgen, heeft overgeheveld naar de IND?

Weer een nieuw ambtenarenapparaat opzetten klinkt mij nogal geldverspillend in de oren...
pi_31416086
Is het niet handiger om dan wat extra mensen in te huren bij de IND ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:55:30 #3
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31419317
In plaats van dat ze het werk doet wat ze moet doen: Op tijd papieren verstrekken aan de mensen die daar recht op hebben.

Maar Balkenende vind het tot zijn christlijke plicht behoren om allen die niet aan onze normen en waarden voldoen ofwel te beledigen of wel uit te zetten. Wat een benepen mannetje is die balkenende. Hij begrijpt niet eens dat er een wereld is buiten Nederland. Laat staan dat er daarboven ook nog iemand zou zijn die Alles ziet. Maar Ach, die heeft toch niet onze normen en waarden, nietwaar.
pi_31419431
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:55 schreef vanthof het volgende:
In plaats van dat ze het werk doet wat ze moet doen: Op tijd papieren verstrekken aan de mensen die daar recht op hebben.

Maar Balkenende vind het tot zijn christlijke plicht behoren om allen die niet aan onze normen en waarden voldoen ofwel te beledigen of wel uit te zetten. Wat een benepen mannetje is die balkenende. Hij begrijpt niet eens dat er een wereld is buiten Nederland. Laat staan dat er daarboven ook nog iemand zou zijn die Alles ziet. Maar Ach, die heeft toch niet onze normen en waarden, nietwaar.
Haal je vingers uit dat potje en doe dat dekseltje er weer eens op, dat zijn geen snoepjes

Hoe kom je van Verdonk naar Balkenende in vier regels

Op zich kan zoiets best naar de vreemdelingenpolitie alhoewel ik niet waarom het daar in eerste instantie is weggehaald.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_31420439
Al jaren is het uitzettingsbeleid de zwakste schakel van het immigratiebeleid, dus in die zin is het verstandig er een nieuwe dienst voor op te zetten. Natuurlijk heerlijk consistent met het idee om het aantal ambtenaren te verminderen...
half elf
pi_31429475
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:26 schreef staalltje het volgende:
Al jaren is het uitzettingsbeleid de zwakste schakel van het immigratiebeleid, dus in die zin is het verstandig er een nieuwe dienst voor op te zetten. Natuurlijk heerlijk consistent met het idee om het aantal ambtenaren te verminderen...
We hebben al de vreemdelingenpolitie, waarom dan NOG een instantie erbij? Pure geldverspilling lijkt mij. Dat Verdonk de taken niet terugbrengt naar de vreemdelingenpolitie zal wel zijn omdat ze anders impliciet aangeeft schuldig te zijn aan de toegenomen puinhopen bij de IND door ze eerder met die extra taken van de vreemdelingenpolitie op te zadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')