abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31432689
Dit is leuk!

tvp
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:07:29 #27
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_31432723
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Het huisje staat in Gouda.
Helaas is een dakterras niet echt mogelijk. De schuur loopt schuin af naar beneden.
Qua kluswerk is er wel het een en ander te doen, maar dat is wel allemaal verfwerk. Gelukkig vind ik dat erg leuk om te doen, dus dat komt wel goed!
En we willen de kozijnen op de bovenverdieping nog laten vervangen.

Op dit moment is mijn moeder aan het schuren en is stinkie bezig de vloer uit de woonkamer te verwijderen.
Ik zit thuis te wachten op de aflevering van onze trouwkaarten.
Gaf me gelijk de kans om nog even wat puinhoop hier op te ruimen en alvast nog wat dozen in te pakken.

Nog even wat foto'tjes:

De schuur, met de laminaatvloer erin (er lagen nog 2 reserve pakken van de vorige bewoners! )
[afbeelding]

De troep na het leeghalen van de gang:
[afbeelding]

En de granieto vloer in de gang. Er lijkt een soort van vloerbedekkinglijm op te zitten dus dat moet er nog afgehaald worden en dan schrobben en polijsten.
[afbeelding]

Dude, kan er iets van lijmverwijderaar op die vloer, of verziek ik hem dan echt? Ik zou denken dat het wel kan, maar toch maar even vragen.
is dat schuurtje wel goed geisoleerd ? anders bevriest straks de wasmachine en werkt de koelkast waarschijnlijk niet
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:12:14 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31432846
De wanden van het schuurtje zijn geisoleerd, er zit pieps tussen die platen in, en stinkie gaat het dak nog isoleren met glaswol en gipsplaten. Verder nog het een en ander even extra dicht-purren en dan moet het te doen zijn. En dan gewoon dat verwarmings-element een stukje openzetten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:16:01 #29
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_31432945
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Brighteyes het volgende:

En de granieto vloer in de gang. Er lijkt een soort van vloerbedekkinglijm op te zitten dus dat moet er nog afgehaald worden en dan schrobben en polijsten.
[afbeelding]

Dude, kan er iets van lijmverwijderaar op die vloer, of verziek ik hem dan echt? Ik zou denken dat het wel kan, maar toch maar even vragen.
mijn ouders hebben een granieten vloer helemaal weer in orde gekregen door hem schoon te maken met zoutzuur

zag er daarna weer uit als nieuw
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_31433405
mooie klus

mogen we modjes ook nomineren voor de klus van het jaar?
pi_31433811

Zucht, zwijmel.... kreun....
Een granieten vloer...

Doe je goed BE!

Wat ga je in de woonkamer doen? Ik heb begrepen dat jullie het laminaat weghalen daar?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_31434455
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:16 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

mijn ouders hebben een granieten vloer helemaal weer in orde gekregen door hem schoon te maken met zoutzuur

zag er daarna weer uit als nieuw
Zoutzuur en daarna regelmatig met groene zeep boenen. Groene zeep zorgt weer voor een beschermlaagje en trekt in het graniet.
intuition will take you further than logics will ever do
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:15:45 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434466
Het laminaat dat er nu ligt gaat eruit en dan komt er ander laminaat in. Maar een stuk lichter. Dit vinden we allebei te donker en het is ook niet zo mooi meer.
En... het stinkt naar hond... heel erg hond. Overal die haren ook tussen de plintjes enzo.
Dus gewoon een lekker fris nieuw laminaatje en als we dan een keertje echt geld hebben een mooie echte vloer. Maar dat zien we dan wel weer.

Ben nu aan het nadenken over: Window-seat. Verwarming? Kunnen jullie met ons meedenken?

Ik zit nog steeds te wachten op die bezorging. Gisteren waren ze er om 11 uur, dus staat er op dat briefje 'morgen weer rond dezelfde tijd'. Dus ik was hier braaf om 10 uur, en het is nu kwart over 12 maar mooi geen pakketje. Ik heb net gebeld en het streven is idd dezelfde tijd maar ze kunnen daar weinig over zeggen.

Baal als een stekker want liever was ik lekker daar nu aan de slag geweest. Nu zit ik hier maar een beetje te zitten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:16:11 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434474
Misschien een domme vraag, maar waar haal je dan zoutzuur?
pi_31434746
Supermarkt, en drogisterijen... Is dan 10 %

pi_31434757
Ik zie dit topic nu pas
Superleuk... die vloer in de gang

Mooi een lichterlaminaatje
pi_31434843
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:15 schreef Brighteyes het volgende:

En... het stinkt naar hond... heel erg hond. Overal die haren ook tussen de plintjes enzo.

Bah...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:35:17 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31434936
Ja, dat is heel erg bah idd.
Het stukje muur waar zijn bench gestaan heeft is echt helemaal te goor voor woorden en uit de verwarmingen komt ook een naar luchtje, dus daar gaat de stoomreiniger nog even op.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:45:55 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31435208
Gave vloer BE!
Altijd leuk zulke verstopte verrassingen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_31435626
Wauw wat een leuk huisje zeg, leuk om de vorderingen te volgen!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_31435709
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is heel erg bah idd.
Het stukje muur waar zijn bench gestaan heeft is echt helemaal te goor voor woorden en uit de verwarmingen komt ook een naar luchtje, dus daar gaat de stoomreiniger nog even op.
Bij ons wordt de bench elke week van de muur gehaald, muur en vloer gesopt en bench gesopt.
Niks goorder dan de lucht van 'hond'. Ik hoop dat mensen ons ook waarschuwen zodra het bij ons zo gaat meuren. Straks nog even onder vriendjes aandacht brengen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:08:17 #42
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_31435717
Ik heb een bruiloft gemist

Gefeliciteerd BE en Stinkie En veel (klus)plezier in je nieuw huisje
pi_31435803
Dit wordt een mooie klus denk ik met veel verhalen en foto's. Veel succes!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:19:37 #44
26444 ezzi
mama van ilse
pi_31437336
Leuk! Dit ga ik zeer volgen. Heerlijk al die klusfoto's en verhalen. Zelf zijn we ook bezig met verbouwen sinds half augustus. Over twee weken gaan we er wonen. Van vorige verbouwingen heb ik ook altijd veel foto's gemaakt, da's zo leuk om later terug te zien.

Succes!
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:49:11 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31437983
TVP
Leuk joh!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31449060
Ik ben benieuwd hoe die granieten vloer gaat worden! Ziet er tof uit!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:31:03 #47
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31449195
Hee kewl, een klus-met-foto's-topic

Even 1 vraagje, waarom de afwasmachine in de schuur?? Of is er een duur rechtstreeks naar de keuken. Ik zie je al lopen met je vaat door de tuin elke dag nl
To infinity…and beyond!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:43:13 #48
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31449584
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:31 schreef ivetje het volgende:
Hee kewl, een klus-met-foto's-topic

Even 1 vraagje, waarom de afwasmachine in de schuur?? Of is er een duur rechtstreeks naar de keuken. Ik zie je al lopen met je vaat door de tuin elke dag nl
De schuur is aan de woning vastgebouwd. Al het witgoed komt daar in want de keuken is te klein daarvoor. Vandaar dat ik er een nieuwe houten ondervloer in heb gemikt en laminaat. Dan ziet het er wat minder 'schuurderig' uit
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:46:29 #49
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31449691
Gisteren dus de schuur gedaan. Vanochtend wat kleine dingetjes hier en daar, daarna aan het behang in de slaapkamers begonnen. Tegen de buitenmuur zat iets van geplastificeerd hoet. Eraf dus. Daaronder weer een zooitje van houten platen, ook maar eraf. Gipsplaten gehaald en die zitten er nu (voor de helft) tegen aan. Morgenochtend afronden. Verder nog wat gaten in muren weggewerkt en de kledingkast gesloopt. Kreng woog als dieplood en zat inelkaar als een kluis. Cirkelzaag en hamer. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Paar ritjes naar de vuilstort (met een schroef in mijn voorband ) en klaar.

De eerste keer van de trap aflazeren is ook achter de rug. BE heeft net de gaten in de trap die ik heb achtergelaten ermee opgevuld....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:47:41 #50
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31449729
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:43 schreef stinkie het volgende:

[..]

De schuur is aan de woning vastgebouwd. Al het witgoed komt daar in want de keuken is te klein daarvoor. Vandaar dat ik er een nieuwe houten ondervloer in heb gemikt en laminaat. Dan ziet het er wat minder 'schuurderig' uit
Ah ok, vond het al zo vreemd klinken...vaatwasser in de schuur
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')