abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31414248
Momenteel moet ik een Praktische Opdracht maken voor het vak AK, ik heb daar als onderwerp gekozen "huidige beschavingen die niet of nauwelijks aangetast zijn door de moderde cultuur" (ja erg interessant.. ).

Zelf had ik wel eens gehoord over de Sentinelese die leven op North Sentinel Island, geloof dat zij de enige zijn die nog nooit zijn aangetast door de moderne cultuur. Het probleem is dat er niet al te veel over deze beschaving is te vinden op internet, dus zeker niet genoeg om mijn PO te vullen.

Weten jullie nog interessant beschavingen die nauwelijks contact hebben met de moderne wereld? En weten jullie misschien nog sites waar meer vertelt wordt over de Sentinelese beschaving

alvast mijn dank.
pi_31420310
Er zit een verschil tussen contact hebben met de moderne wereld, en er door aangetast te worden..

Me dunkt dat er nog zat volkeren te vinden zijn die niet meegaan met de huidige moderne tijd.. Neem de Aboriginals, bepaalde Indianenstammen, stammen in Afrika, het binnenland van Mongolië, China en India en ga zo nog maar ff door..
dat dus.
pi_31421790
Er zijn er een boel in de buurt van Australie, maar ik weet niet meer hoe ze heten
Er is ook een heel boeiende stam in Brazilie, waar men zo'n waarde aan taal hecht dat alles wat niet praat minderwaardig is, dus ook kleine kinderen, en daar praten ze dan maar niet tegen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:45:24 #4
35237 Nuongirl
pi_31435192
The Sentinelese are well built, tall, Negrito tribe inhabiting the North Sentinel Island situated on the west of Port Blair. The Sentinelese are perhaps the only successful people on the earth to retain and defend their pristine life-style and territory till date against the waves of modern civilizations and for the same reason, little is known about their life style and culture. Interior huts of Sentinelese have never been visited. The coastal huts are mere wind breaks of temporary nature. The Sentinelese make and use outrigger parallel canoes driven with long poles. They also possess bows and arrows.

bron

Kijk ook eens hier , daar staan ook wat eilanden tussen waar nog beschavingen heersen die nauwelijks contact hebben met de moderne wereld
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:09:33 #5
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_31534044
http://www.andaman.org De website van de andaman associaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')