In onderhuur.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
De vraag is: ben je inwonend of in onderhuur?
Onderhuur mag niet inderdaad, maar mag men mij wel gewoon op straat gooien? Ook kan ik aantonen dat ik alle kosten voor de woning de afgelopen jaren heb betaald.quote:Onderhuur is niet toegestaan, dus volgens mij verval je in optie 1. (de echte rechtenjongens kunnen dit verder uitleggen/verbeteren whatever)
Op zich is er waar ik wil wonen best wel keus en een aantal keer ben ik ook 30e geworden dus een kans maak ik wel, maar niet op heel korte termijn.quote:Daarnaast: je bent wel erg kritisch
Want volgens mij heb je gewoon niet zo heel veel keus, qua huurwoningen.
Als ze je zouden toestaan in de woning te blijven, zou dat een beloning zijn voor iets wat niet mag (onderhuren).quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:59 schreef Missy-B. het volgende:
[..]
Onderhuur mag niet inderdaad, maar mag men mij wel gewoon op straat gooien? Ook kan ik aantonen dat ik alle kosten voor de woning de afgelopen jaren heb betaald.
[..]
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:53 schreef vidivici het volgende:
De woningbouw heeft hierover wel zijn bedenkingen gehad daar het een 2 kamerwoning betreft, maar na de nodige correspondentie hebben we ze kunnen overtuigen dat ik inwonend ben.
Ja ok, maar men wist echt wel dat ik in onderhuur zat, maar bewijzen konden ze het niet.quote:Dan ben je gewoon onderhuurder als de woningbouw van de situatie op de hoogte is.
De enige die daar helderheid in kunnen verschaffen, is de woningstichting zelf. Maar je wilt natuurlijk geen slapende honden wakker maken :-) Zeker niet omdat de woningstichting je kan straffen voor onderhuur.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:59 schreef Missy-B. het volgende:
Onderhuur mag niet inderdaad, maar mag men mij wel gewoon op straat gooien?
Niet relevant.quote:Ook kan ik aantonen dat ik alle kosten voor de woning de afgelopen jaren heb betaald.
Je houdt jezelf een wortel voor. Het gaat er niet om wat de woningstichting wel of niet voor acties heeft ondernomen. Het gaat er om dat je hoogstwaarschijnlijk geen aanspraak kunt maken op die woning.quote:Ja ok, maar men wist echt wel dat ik in onderhuur zat, maar bewijzen konden ze het niet.
Ze hebben het dus in principe wel toegestaan al die jaren en weinig tot geen moeite gedaan om er een einde aan te maken.
In principe wil ik deze woning ook niet op mijn naam want dan ben ik ook mijn inschrijfduur kwijt aan een te kleine woning. Het is een 2 kamerwoning en ik heb een 3 kamerwoning nodig omdat ik niet eeuwig met mijn dochter op 1 kamer kan slapen. Het huis barst nu al uit z'n voegen.quote:Het gaat er om dat je hoogstwaarschijnlijk geen aanspraak kunt maken op die woning.
Dit kan, mits TS bij de verhuurder staat ingeschreven als medehuurder. Indien je voor twee jaar medehuurder bent, kun je de woning overnemen indien de (hoofd)verhuurder de woning verlaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Is het niet mogelijk dat de persoon die de huurder is de woning blijft "huren" en zelf in zijn nieuwe huis gaat wonen terwijl TS gewoon de huur betaald zoals ze dat nu doet?
Lang niet alle woningstichtingen doen daar aan (eigen ervaring).quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:13 schreef Devlinsect het volgende:
Dit kan, mits TS bij de verhuurder staat ingeschreven als medehuurder. Indien je voor twee jaar medehuurder bent, kun je de woning overnemen indien de (hoofd)verhuurder de woning verlaat.
Probeer het te overleggen met je verhuurder. Mocht hij/ zij dit niet willen, dan zul je de woning moeten verlaten...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:13 schreef Missy-B. het volgende:
[..]
In principe wil ik deze woning ook niet op mijn naam want dan ben ik ook mijn inschrijfduur kwijt aan een te kleine woning. Het is een 2 kamerwoning en ik heb een 3 kamerwoning nodig omdat ik niet eeuwig met mijn dochter op 1 kamer kan slapen. Het huis barst nu al uit z'n voegen.
Als ik moet kiezen tussen op straat staan en deze woning ga ik natuurlijk wel voor deze woning en probeer dan te ruilen ofzo.
Eigenlijk wil ik gewoon nog even in deze woning blijven zodat ik iets meer tijd heb om een andere woning te vinden. Of eventueel deze woning ruilen met een 3 kamerwoning via de woningbouw.
Nee is dus niet mogelijk omdat de hoofdhuurder zich nu ingeschreven heeft op het adres van zijn koopwoning en de woningbouw weet dat. Zij hebben een brief gestuurd dat de hoofdbewoner de huur dient op te zeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Dophertje het volgende:
Is het niet mogelijk dat de persoon die de huurder is de woning blijft "huren" en zelf in zijn nieuwe huis gaat wonen terwijl TS gewoon de huur betaald zoals ze dat nu doet?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik reageer ook wel eens in Hoofddorp en ben zelfs naar een nieuwbouw eensgezinswoning gaan kijken, maar helaas inwoners en economisch gebonden personen krijgen voorrang op mensen van buiten Hoofddorp. Ook weinig kans dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:23 schreef sanger het volgende:
Is kijken naar een woning/appartement in een randgemeente van Amsterdam of misschien Haarlem niets? Met goed zoeken moet er voor jouw budget best wat te vinden zijn.
Kan dus niet, zie eerdere reactie.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:27 schreef PankPinther het volgende:
misschien een gek idee maar als die huurder nu gewoon het huis blijft huren naast zijn koophuis?
op papier dan... jij blijft in het huurhuisje zitten en sluist netjes de maandelijkse kosten naar hem door
Ik heb nooit met degene samengewoond, ik huurde slechts zijn huis omdat hij bij zijn vriendin woonde.quote:kan je trouwens niet meeverhuizen naar zijn/haar koophuis totdat je wat gevonden hebt? jullie hebben het tenslotte al een hele tijd met elkaar uitgehouden, of speelt er meer?
En een appartement via onderhuur? Dan kun je namelijk verder kijken totdat je wat gevonden hebt wat je wel bevalt??quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:27 schreef Missy-B. het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Ik reageer ook wel eens in Hoofddorp en ben zelfs naar een nieuwbouw eensgezinswoning gaan kijken, maar helaas inwoners en economisch gebonden personen krijgen voorrang op mensen van buiten Hoofddorp. Ook weinig kans dus.
Feit is wel dat ik niet weer in onderhuur wil, maar gewoon een woning op naam, en dat wordt zelfs in de randgemeenten erg moeilijk via (vaak dure) particulieren.
Dat zou kunnen, maar ik wil gewoon af van dat onderhuren. Als ik een eigen woning zou hebben heb ik recht op huurtoeslag en kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, dat heb ik als onderhuurder niet. Komt er op neer dat ik teveel betaal aan huur ed in verhouding tot mijn inkomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:35 schreef sanger het volgende:
[..]
En een appartement via onderhuur? Dan kun je namelijk verder kijken totdat je wat gevonden hebt wat je wel bevalt??
Tja................quote:Of gewoon een vent zoeken met een mooi huis etc.![]()
quote:Als de huurovereenkomst tussen echte huurder en verhuurder is ontbonden, wordt (bij zelfstandige woningen) het contract tussen onderhuurder en echte huurder automatisch overgenomen door de verhuurder. De onderhuurder is nu dus echte huurder geworden, onder de afspraken uit het contract onderhuurder-echte huurder (ook bv. de huurprijs)
Uiteraard zal de verhuurder deze overeenkomst proberen te beeindigen, ze hebben tenslotte niet voor niets een wachtlijst. De verhuurder moet dan binnen een half jaar nadat de onderhuurder echte huurder is geworden, naar de kantonrechter stappen voor een uitzettingsprocedure.
Wat is de bron hiervan? Als dit opgaat, is het voor mij "goed" nieuws. Ik woon nu bij m'n oom in huis (sta hier ingeschreven) maar volgens de verhuurder kan ik alleen beroep doen op mede-huurderschap als ik b.v. een relatie zou hebben (met m'n oom dus)quote:Als de huurovereenkomst tussen echte huurder en verhuurder is ontbonden, wordt (bij zelfstandige woningen) het contract tussen onderhuurder en echte huurder automatisch overgenomen door de verhuurder. De onderhuurder is nu dus echte huurder geworden, onder de afspraken uit het contract onderhuurder-echte huurder (ook bv. de huurprijs)
Uiteraard zal de verhuurder deze overeenkomst proberen te beeindigen, ze hebben tenslotte niet voor niets een wachtlijst. De verhuurder moet dan binnen een half jaar nadat de onderhuurder echte huurder is geworden, naar de kantonrechter stappen voor een uitzettingsprocedure.
Bron?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:42 schreef Missy-B. het volgende:
Hmm lees net het volgende over onderhuur.
Wie weet heb ik op deze manier wat meer tijd om een andere woning te vinden??!!
[..]
Wanneer deze vermelding in het huurcontract c.q. huurovereenkomst staat, dan zou je dus nog zes maanden kunnen huren.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:42 schreef Missy-B. het volgende:
Hmm lees net het volgende over onderhuur.
Wie weet heb ik op deze manier wat meer tijd om een andere woning te vinden??!!
[..]
In de tekst staat niet dat het verplicht in de huurovereenkomst moet staan, maar dat het automatisch zo loopt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:09 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wanneer deze vermelding in het huurcontract c.q. huurovereenkomst staat, dan zou je dus nog zes maanden kunnen huren.
Denk echter dat de verhuurder / woningcoorperatie wel zo slim is om dit niet te vermelden
Ik wordt waarschijnlijk ook uit mijn huis gekicked (ook onderhuur).quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:59 schreef Missy-B. het volgende:
[..]
Onderhuur mag niet inderdaad, maar mag men mij wel gewoon op straat gooien? Ook kan ik aantonen dat ik alle kosten voor de woning de afgelopen jaren heb betaald.
Tot een jaar of 4 geleden kon je als je aantoonbaar maakte het huurbedrag en woonlasten betaalde vanaf je eigen rekening het huurcontract op eigen naam krijgen. Heb het weleens aan de hand gehad.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:22 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik wordt waarschijnlijk ook uit mijn huis gekicked (ook onderhuur).
1 ding: het is een wijdverbreide enorme fabel dat je aan het betalen van de huur en/of gaswaterlicht etc rechten kunt ontlenen. Dat zegt helemaal NIETS helaas. Was voor mij ook een zware tegenvaller toen ik dat hoorde.
Ja maar de vraag is of er een hypotheekverstrekker is die haar geld wilt lenen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:33 schreef Solitarias het volgende:
Voor 500 eur per maand kun je een aardige koopwoning finacieren......
500 per maand huur --> hypotheek van 170.000quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is of er een hypotheekverstrekker is die haar geld wilt lenen.
Zo en zo geeft Missy-B al aan dat die 500 toch echt de top is van wat ze kan missen. Dit houdt in dat ze boven een redelijke som zit voor de hypotheekverstrekker.
Huren is de beste optie (ivm kwijtschelden diverse lasten en huurtoeslag). Alleen een woning vinden is lastig.
Haha, jij denkt dat een geldverstrekker op basis van dat simpele feit een lening verstrekt? Wehehe, dream on man.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:03 schreef Solitarias het volgende:
[..]
500 per maand huur --> hypotheek van 170.000
Daar moetje best wat van kunnen kopen, ook in A'dam of omgeving
En er is altijd wel een hypo-verstrekker te vinden!
Wat maakt de kinderen in Noord of de Bijlmer zo abnormaal dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef Missy-B. het volgende:
Ik vind het dus zonde om mijn inschrijfduur op te geven voor een huis in een buurt waar ik me niet prettig voel en waar mijn dochter niet buiten kan spelen met 'normale' kinderen.
Er zijn schrijnender gevallen in A'damquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef Missy-B. het volgende:
...
Samen met mijn dochter van 6 woon ik in een huurhuis (Amsterdam) van een kennis. Ik ben dus eigenlijk in onderhuur.(Ik betaal gewoon alle kosten van de woning.) De woningbouw heeft hierover wel zijn bedenkingen gehad daar het een 2 kamerwoning betreft, maar na de nodige correspondentie hebben we ze kunnen overtuigen dat ik inwonend ben. Deze situatie duurt nu al ruim 6,5 jaar. Ik ben ook 6,5 jaar ingeschreven bij Woningnet en reageer altijd op woningen maar tot nu toe zonder resultaat.
Inderdaad. En terecht. Jij bent immers niet de huurder(m/v).quote:Nu heeft die kennis een huis gekocht en moet hij de huurwoning opzeggen, dat betekendt dat ik dus met mijn dochter op straat sta!!
Wederom terecht. En niet liegen: Je kan immers zo naar Noord of Zuid-Oost.quote:De stedelijke woningdienst wil mij geen voorrang of urgentie verstrekken omdat ik met mijn inschrijfduur best een woning kan krijgen in Amsterdam Noord of De Bijlmer!! en mocht ik wel voorrang aan willen vragen zal ik eerst naar een opvanghuis oid moeten!!
De woningbouw wil ook niks voor mij doen.
Tsja. Dat is de gok. Overigens is 6 en een half jaar bij lange na geen 'aardige inschrijfduur'. Zelfs niet in Arnhem, Groningen of Nijmegen.quote:Aangezien ik al een aardige inschrijfduur heb opgebouwd wil ik niet zomaar een woning aannemen waar ik me niet goed bij voel omdat je in Amsterdam niet zomaar weer kan verhuizen. Ik vind het dus zonde om mijn inschrijfduur op te geven voor een huis in een buurt waar ik me niet prettig voel en waar mijn dochter niet buiten kan spelen met 'normale' kinderen.
Domme vraag. Je rechten zijn je duidelijk.quote:Via particuliere verhuurders maak ik ook weinig kans omdat ik maximaal een kale huur van ¤ 500,- kan betalen, met huursubsidie. Ik werk trouwens wel hoor.
Mijn vraag is wat ik dus nu moet doen en wat mijn eventuele rechten zijn?
Ja.quote:Kan de woningbouw mij zomaar met mijn kind op straat gooien????
Daar heb je blijkbaar het geld niet voor. Lijkt me geen alternatief voor jou.quote:Weet iemand hoe ik buiten Woningnet aan een (sociale) huurwoning kan komen?
Is het nodig om iemand die in de shit zit, nog eens na te trappen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:24 schreef sooty het volgende:
[...]
Dat is hier eigenlijk het grootste probleem. Men heeft het 'van horen zeggen'. Je moet eigenlijk bij de woningstichting zijn voor deze informatie. Maar:quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:42 schreef Christine het volgende:
Dat is hoe het mij een keer verteld is.
Toch is het zo dat je als onderhuurder dezelfde rechten hebt als een gewone huurder.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ze je zouden toestaan in de woning te blijven, zou dat een beloning zijn voor iets wat niet mag (onderhuren).
Eens binnenlopen bij de rechtswinkel?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:48 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Dat is hier eigenlijk het grootste probleem. Men heeft het 'van horen zeggen'. Je moet eigenlijk bij de woningstichting zijn voor deze informatie. Maar:
1) Je wilt geen slapende honden wakker maken.
2) De woningstichting heeft er baat bij om te bluffen.
Bron?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:50 schreef doemaardrie het volgende:
Toch is het zo dat je als onderhuurder dezelfde rechten hebt als een gewone huurder.
Geenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:46 schreef Missy-B. het volgende:
Mijn vraag is wat ik dus nu moet doen en wat mijn eventuele rechten zijn?
Jaquote:Kan de woningbouw mij zomaar met mijn kind op straat gooien????
Advertentie zetten, iedereen in je omgeving laten weten dat je een woning zoekt, minder hoge eisen stellen.quote:Weet iemand hoe ik buiten Woningnet aan een (sociale) huurwoning kan komen?
De onderhuurder heeft dezelfde rechten ten opzichte van de onderverhuurder als de huurder heeft ten opzichte van de verhuurder. Verhuurder en onderhuurder hebben vrijwel niets met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:50 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Toch is het zo dat je als onderhuurder dezelfde rechten hebt als een gewone huurder.
Maar ze is geen onderhuurder, omdat de woonstichting dit niet toestaat. Verder hebben ze er ook nooit toestemming voor gegeven, wat bij onderhuur wel verplicht is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:50 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Geheel mee eens...quote:Tot slot: ik snap je irritatie best, maar ik vind niet dat je zo moet afgeven op de woningbouw (tenminste niet in dit geval). Je kunt het a-sociaal vinden maar je moet je wel bedenken dat de woningbouw nog een paar duizend gevallen kent die minstens net zo vervelend zijn als jouw situatie en die mensen zijn wel blij met een woning in Noord of in de Bijlmer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |