En los daarvan heeft een verstrekker ook nog zoiets als zorgplicht. Je gaat als geldversterkker uiteraard geen hypothecaire lening verstrekken wanneer je weet dat de kans groot is dat je de persoon/gezin uit het huis moet kicken. Zelfs al zit je beneden de 100% executiewaarde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De meeste hypotheken die worden afgesloten (nieuw) zijn hypotheken van 125% van de executiewaarde. Dat is gewoon een risico.
hmmmm. jij snapt mijn verhaal niet geheel goed denk ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En los daarvan heeft een verstrekker ook nog zoiets als zorgplicht. Je gaat als geldversterkker uiteraard geen hypothecaire lening verstrekken wanneer je weet dat de kans groot is dat je de persoon/gezin uit het huis moet kicken. Zelfs al zit je beneden de 100% executiewaarde.
Dat zou wat zijn, krijg je naderhand weer gejank van mensen die klagen dat de geldverstrekkers te makkelijk hypotheciare leningen afsluiten en er daarna 'die arme slachtoffertjes' uit hun huizen kicken. Wat in zo'n geval ook terecht zou zijn.
Wel een grappenmaker die Keiichi. Echt zo'n klant waarvoor ik absoluut geen extra moeite zou doen![]()
Maar waar in het in mijn topic nu om ging eigenlijk, is wat kan ik het beste eigenlijk doen om een bank te overtuigen om net dat beetje boven op een hypotheek te krijgen die we zeer strikt genomen zouden kunnen hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wel een grappenmaker die Keiichi. Echt zo'n klant waarvoor ik absoluut geen extra moeite zou doen![]()
Dat eerste is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (een hoger inkomen kan een hoger percentage "verhypothekeren".quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:05 schreef fernando_redondo het volgende:
Misschien een beetje off-topic maar ik was benieuwd % van het netto inkomen ongeveer aan woonlasten mag opgaan? En wat is een gezonde financiele uitgangspositie?
De woonquote loopt uiteen van 20% (bij een inkomen tot 14:000) tot 40% (bij een inkomen van boven de 72.500)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat begrijp ik ook nog wel maar aan wat voor een percentage moet je denken bij benadering
Dit geldt dus voor de hypotheek lasten en bij 30.000 euro netto zal het dus ongeveer rond de 30% zijn?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De woonquote loopt uiteen van 20% (bij een inkomen tot 14:000) tot 40% (bij een inkomen van boven de 72.500)
Oftewel (wederom) afhankelijk van je inkomen......
Die inkomens zijn bruto, overigens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dit geldt dus voor de hypotheek lasten en bij 30.000 euro netto zal het dus ongeveer rond de 30% zijn?
Owquote:Lasten is overigens meer dan alleen een hypotheek en bijvoorbeeld ook alle vaste lasten zoals water, electriciteit, gas, verzekering, belasting en dergelijke.
Is het relevant om voor elk inkomen op te gaan noemen wat voor een woonquote we er aan hangenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik ben gewoon met wat voor een percentage je rekening moet houden als je
20.000 euro bruto verdient
30.000 euro bruto verdient
40.000 euro bruto verdient
70.000 euro bruto verdient
Want...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:04 schreef fernando_redondo het volgende:
ja vind ik wel
Dan reken je dat uit of open je je eigen topic.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:07 schreef fernando_redondo het volgende:
Omdat ik dat interessant vind
Eens!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 06:02 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dan reken je dat uit of open je je eigen topic.
Als ik het wist vroeg ik het nietquote:Dan reken je dat uit of open je je eigen topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |