abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:33 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31438116
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De meeste hypotheken die worden afgesloten (nieuw) zijn hypotheken van 125% van de executiewaarde. Dat is gewoon een risico.
En los daarvan heeft een verstrekker ook nog zoiets als zorgplicht. Je gaat als geldversterkker uiteraard geen hypothecaire lening verstrekken wanneer je weet dat de kans groot is dat je de persoon/gezin uit het huis moet kicken. Zelfs al zit je beneden de 100% executiewaarde.

Dat zou wat zijn, krijg je naderhand weer gejank van mensen die klagen dat de geldverstrekkers te makkelijk hypotheciare leningen afsluiten en er daarna 'die arme slachtoffertjes' uit hun huizen kicken. Wat in zo'n geval ook terecht zou zijn.

Wel een grappenmaker die Keiichi. Echt zo'n klant waarvoor ik absoluut geen extra moeite zou doen
Krekker is de bom!
pi_31439269
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En los daarvan heeft een verstrekker ook nog zoiets als zorgplicht. Je gaat als geldversterkker uiteraard geen hypothecaire lening verstrekken wanneer je weet dat de kans groot is dat je de persoon/gezin uit het huis moet kicken. Zelfs al zit je beneden de 100% executiewaarde.

Dat zou wat zijn, krijg je naderhand weer gejank van mensen die klagen dat de geldverstrekkers te makkelijk hypotheciare leningen afsluiten en er daarna 'die arme slachtoffertjes' uit hun huizen kicken. Wat in zo'n geval ook terecht zou zijn.

Wel een grappenmaker die Keiichi. Echt zo'n klant waarvoor ik absoluut geen extra moeite zou doen
hmmmm. jij snapt mijn verhaal niet geheel goed denk ik.

het is logisch dat ze geen hypotheek verstrekken aan iemand waarvan ze denken dat ze het toch niet aan kunnen. Maar ik krijg het idee dat ze op z'n minst 200% zekerheid willen als het ware. Op dit moment zouden ik en m'n vriendin een hypotheek van aanzienlijk grootte kunnen voldoen. Als we allebij werkloos worden opeens niet natuurlijk.

Maar waarom zou bij huren er niet zo erg naar gekeken worden? Als wij opeens ontslagen worden dan kunnen we de huur ook niet voldoen... dat houden we dan natuurlijk verzwegen voor de huisbaas tot ie er achterkomt ofzo Maar die heeft dan ook een kostenpost zitten.

Waarom zit er tussen die 2 zo'n groot verschil dan?
pi_31439340
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Maar waar in het in mijn topic nu om ging eigenlijk, is wat kan ik het beste eigenlijk doen om een bank te overtuigen om net dat beetje boven op een hypotheek te krijgen die we zeer strikt genomen zouden kunnen hebben.
pi_31439358
Misschien een beetje off-topic maar ik was benieuwd % van het netto inkomen ongeveer aan woonlasten mag opgaan? En wat is een gezonde financiele uitgangspositie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31440672
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:05 schreef fernando_redondo het volgende:
Misschien een beetje off-topic maar ik was benieuwd % van het netto inkomen ongeveer aan woonlasten mag opgaan? En wat is een gezonde financiele uitgangspositie?
Dat eerste is afhankelijk van de hoogte van het inkomen (een hoger inkomen kan een hoger percentage "verhypothekeren".

Het tweede is o.a. afhankelijk van jezelf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31441048
Dat begrijp ik ook nog wel maar aan wat voor een percentage moet je denken bij benadering
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31441313
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat begrijp ik ook nog wel maar aan wat voor een percentage moet je denken bij benadering
De woonquote loopt uiteen van 20% (bij een inkomen tot 14:000) tot 40% (bij een inkomen van boven de 72.500)

Oftewel (wederom) afhankelijk van je inkomen......
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:07:44 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31441788
- edit-

Ja daag...

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 14-10-2005 19:23:58 (blijf lekker in dat topic) ]
pi_31448899
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De woonquote loopt uiteen van 20% (bij een inkomen tot 14:000) tot 40% (bij een inkomen van boven de 72.500)

Oftewel (wederom) afhankelijk van je inkomen......
Dit geldt dus voor de hypotheek lasten en bij 30.000 euro netto zal het dus ongeveer rond de 30% zijn?

Lasten is overigens meer dan alleen een hypotheek en bijvoorbeeld ook alle vaste lasten zoals water, electriciteit, gas, verzekering, belasting en dergelijke.
pi_31449405
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Dit geldt dus voor de hypotheek lasten en bij 30.000 euro netto zal het dus ongeveer rond de 30% zijn?
Die inkomens zijn bruto, overigens.
quote:
Lasten is overigens meer dan alleen een hypotheek en bijvoorbeeld ook alle vaste lasten zoals water, electriciteit, gas, verzekering, belasting en dergelijke.
Ow sorry

De woonquote gaat uit van je hypotheeklasten...
pi_31449651
Ik ben gewoon met wat voor een percentage je rekening moet houden als je

20.000 euro bruto verdient
30.000 euro bruto verdient
40.000 euro bruto verdient
70.000 euro bruto verdient
pi_31450079
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik ben gewoon met wat voor een percentage je rekening moet houden als je

20.000 euro bruto verdient
30.000 euro bruto verdient
40.000 euro bruto verdient
70.000 euro bruto verdient
Is het relevant om voor elk inkomen op te gaan noemen wat voor een woonquote we er aan hangen
pi_31450259
ja vind ik wel
pi_31450303
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:04 schreef fernando_redondo het volgende:
ja vind ik wel
Want...
pi_31453879
Omdat ik dat interessant vind
pi_31456276
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:07 schreef fernando_redondo het volgende:
Omdat ik dat interessant vind
Dan reken je dat uit of open je je eigen topic.
pi_31456365
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 06:02 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Eens!

En nu kunnen we weer on topic.....
pi_31456697
quote:
Als ik het wist vroeg ik het niet
pi_31456783
Electriciteit, gas en verzekeringen zijn overigens ook nogal verschillend per huishouden. Daar is geen standaard voor. Er is een x-percentage wat je zonder problemen kunt besteden aan de maandelijkse nota inzake je hypothecaire geldlening. Als je dat percentage uitgeeft aan je hypothecaire geldlening dan heb je daarnaast nog genoeg geld te besteden voor overige zaken, waar vaste lasten als gas, water en licht onder vallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')