Dat vind ik niet, ik vind het recht van het kind om te weten wie de ouder is, groter dan het belang van de ouders.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef Yildiz het volgende:
wederom nog een argument om mensen gewoon anoniem sperma te laten doneren
jah of lesboos alleen zaad geven van homooosssssssquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:34 schreef Steijn het volgende:
Waarom zou je nog sperma doneren? Laat dat homogene gleufvolk het lekker zelf uitzoeken.
hoezo had je plannen dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, ik vind het recht van het kind om te weten wie de ouder is, groter dan het belang van de ouders.
Het geeft aan dat de wet niet meer voldoet. Dit moet beter geregeld worden zodat spermadonoren niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Vertrouwen in hetgeen je voor de zwangerschap onderling overeen komt kan misplaatst zijn.
Weet iemand hoe dit in Nederland geregeld is?
Wellicht, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar het vinden van een draagmoeder.quote:
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wellicht, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar het vinden van een draagmoeder.
Vraag je dit aan iedereen die zwanger is of "bezig is" om zwanger te worden of net een kind heeft gebaard?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.
Waarom moet een kind perse de genen hebben van een van de ouders als het op een normale manier niet lukt?
In de categorie stomzinnige opmerking.... - Dacht je soms dat een homoseksuele man in de genoemde situatie geen alimentatie hoeft te betalen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:29 schreef zhe-devilll het volgende:
jah of lesboos alleen zaad geven van homooosssssss![]()
Politiek correct denken? Vind niet dat het daar veel mee te maken heeft, integendeel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch geval van hoe weten regelgeving averechts werkt.
Geweldige voorbeeld van hoe politiek correct denken de moderne staten beinvloed.
Dan kan iedereen die kinderen geadopteerd heeft de biologische ouders voor de rechter slepen om alimentatie vast te krijgen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het heeft niets met willen te maken.
Het is geen al la Carte restaurant waar je iets terug kunt sturen als het je niet smaakt.
Dat kind heeft recht op zijn bilogische vader , en vooral op zijn steun. Dat dat in deze dagen alleen nog maar van financiele natuur kan zijn is erg genoeg.
Dat die twee dames een lesbische relatie zouden hebben gevoerd , is de-jure volstrekt onbelangrijk.
Helemaal ziek is het als je een kind uit Africa geadopteerd hebt en dan ook alimentatie gaat eisen bij de biologische ouders.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:34 schreef Doderok het volgende:
Dan kan iedereen die kinderen geadopteerd heeft de biologische ouders voor de rechter slepen om alimentatie vast te krijgen?
Er bestaat ook in Zweden genoeg jurisprudentie om de Zaad Donatie goed te regelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Met als gevolg, canaris, dat er dus niemand meer bereid is sperma te doneren.
Aha, als de normale procedure gevolgd was zou dit niet mogelijk geweest zijn bedoel je?quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:14 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Er bestaat ook in Zweden genoeg jurisprudentie om de Zaad Donatie goed te regelen.
wanneer iemand het Donor-cirquit doorloopt , doorloopt hij een van staten geregelde en beschermde omgeving. Het is DE uitzondering die een Staat maakt op het basis recht van een kind, namenlijk de ondersteuning door de biologische ouders.
Ga je in op een andere manier dit regelen , heb je geen recht meer op deze bescherming door de staat , maar ben je net als elke andere biologische vader aansprekelijk.
Nouw , ik denk dat daar waar de rechten van KInderen in gevaar is, de staat zich best wel breed mag maken. Moet zelfs.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom moet de staat zich daar zo mee bemoeien, Canaris?
ergens niet correct??quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind dit ergens niet correct!
Ik vind dat de vrouw waarvan ze gescheiden is alimentatie moet betalen en niet de spermadonor.
Als je in Nederland donor bent bij een instituut (spermabank) dan zijn zulke dingen hier niet mogelijk. Er zijn ook Nederlandse instituten die lesbische stellen helpen. Dat is de 'veiligste' weg voor en de donor en het lesbische stel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dit in Nederland geregeld is?
Bijkomend voordeel van adopteren is natuurlijk ook dat je altijd de biologische ouders alimentatie kan laten betalenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.
Waarom moet een kind perse de genen hebben van een van de ouders als het op een normale manier niet lukt?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:20 schreef zhe-devilll het volgende:
STOCKHOLM (ANP) - Een 39-jarige Zweed die als spermadonor een lesbisch stel hielp hun kinderwens te vervullen, moet voortaan alimentatie betalen voor de drie kinderen die daaruit zijn voortgekomen.
Vlak nadat hij die papieren had ondertekend, gingen de vrouwen uit elkaar. De biologische moeder eiste vervolgens dat de spermadonor alimentatie zou gaan betalen. Hij stapte naar de rechter maar verloor de zaak, ook in hoger beroep. Ook het hooggerechtshof oordeelde dat hij als de biologische vader moet meebetalen aan de opvoeding van zijn kinderen
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:09 schreef RiDo78 het volgende:
[..]Helemaal ziek is het als je een kind uit Africa geadopteerd hebt en dan ook alimentatie gaat eisen bij de biologische ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |