abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31504198
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:31 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mp3man.com verkoopt ze...
[..]

In bijna alle voorbeelden die je noemt is de iRiver goedkoper... 'k vraag me dan ook 'n beetje af waarom je die voorbeelden plaatst (ze werken in je nadeel)...

De shuffle heeft (naast de door jou genoemde functies van de iRiver) niet eens een beeldscherm. Dat dit als een feature gebracht wordt, neemt natuurlijk niet weg dat het ding daardoor goedkoper geproduceerd kan worden.

Pod Nano is niet echt vergelijkbaar met de iRiver U10. De U10 komt met een scherm wat bijna net zo groot is als de speler zelf (2,2" diagonaal, in tegenstelling tot de 1,5" diagonaal van de ipod)en deze kan wèl video afspelen... Ook is de opgegeven speelduur 20 uur (die van de ipod is 14 uur).
En toch is de prijs maar dertig euro hoger dan de Nano.

De iRiver H10 20GB is redelijk goed vergelijkbaar met de iPod Photo 20GB... prijzen zijn respectievelijk ¤269 en ¤309... de iRiver kan naast de extra functies die je al noemt ook out-of-the box dienen als imagebank (dus dat je je digitale camera direct op je iriver kan aansluiten en zo de foto's over kan zetten), iets waarvoor je bij de iPod Photo nog 'n aparte connector à ¤39 nodig hebt.

De PMP is inderdaad niet te vergelijken... Naast het grotere scherm (8,8 cm ipv de 6,5 cm van de ipod) en het design van een multimediaspeler, kan hij ook divx en xvid afspelen.
Dit overzichtje had ik puur even gemaakt om zelf te kijken wat die verschillen nou precies inhouden...
Wat blijkt: iriver is inderdaad meestal (iets) goedkoper, maar echt voordelig vind ik ze ook niet. De iPod photo 20Gb is inderdaad goed te vergelijken met de H10 20Gb en is op de tweakers.net pricewatch voor zo'n 280 euro te krijgen. Voor 329 euro echter heb je 10Gb meer en videoafspeelmogelijkheden.

Die iRiver U10 is trouwens niet echt een directe concurrent van de iPod nano, ik had hem er alleen even bij gepakt vanwege de 2Gb flash die er in zit. De iPod nano is een stuk kleiner, de iRiver heeft een stuk meer functies.

anyway: je kan er lang of kort over praten, feit blijft dat Apple de populairste MP3 speler op de markt heeft gezet. Dat wil absoluut niet zeggen dat ze de beste hebben. Zelf vind ik bijvoorbeeld een Olympus M:robe M100 errug mooi
pi_31504221
Ik heb net voor 270 euro een 20 gyg ipod aangeschaft omdat ie maar 20 euro duurder was dan de 5 gyg versie hoor ik nu opeens dat voor 250 euro een 30 gyg versie komt die niet alleen (kleuren) plaatjes maar ook video kan weergeven.
Zo word je gewoon genaaid met elke vorm van techniek tegenwoordig maar vooral door apple heb ik het idee omdat ipod het enige is waardoor dat bedrijf nog kan bestaan.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_31504265
Het is waarschijnlijk al gezegd maar dan toch nog maar een keer:

Je had ook gewoon een iRiver kunnen kopen, die hebben al een hele tijd kleurenscherm met veel geheugen en lekker filmpjes kijken. Maar ach je bent naif en gaat voor een iPod, dan zou ik me ook genaaid voelen

En ga nu niet huilen want je hebt waarschijnlijk nog nooit een iRiver in action gezien en ze zijn minstens net zo goed als een iPod. Maar eigenlijk is daar een ander topic voor maar eigenlijk ook weer niet want ik zou me ook genaaid voelen met een iPod nano.

pi_31504270
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 04:41 schreef Mr.G het volgende:
Het is waarschijnlijk al gezegd maar dan toch nog maar een keer:

Je had ook gewoon een iRiver kunnen kopen, die hebben al een hele tijd kleurenscherm met veel geheugen en lekker filmpjes kijken. Maar ach je bent naif en gaat voor een iPod, dan zou ik me ook genaaid voelen

En ga nu niet huilen want je hebt waarschijnlijk nog nooit een iRiver in action gezien en ze zijn minstens net zo goed als een iPod. Maar eigenlijk is daar een ander topic voor maar eigenlijk ook weer niet want ik zou me ook genaaid voelen met een iPod nano.

Ja ik geloof best dat andere fabrikanten een beter product op de markt hebben dan Apple met hun Ipod alleen zijn die duurder en daarom begrijp ik het calimero complex van de, niet Ipod eigenaren, niet maar de reden dat ik toch de Ipod moest hebben was dat die (aangekondigd) op de Xbox 360 aangesloten kan worden en de anderen niet.
pi_31507624
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 04:18 schreef piet_pelle het volgende:
Ik heb net voor 270 euro een 20 gyg ipod aangeschaft omdat ie maar 20 euro duurder was dan de 5 gyg versie hoor ik nu opeens dat voor 250 euro een 30 gyg versie komt die niet alleen (kleuren) plaatjes maar ook video kan weergeven.
Zo word je gewoon genaaid met elke vorm van techniek tegenwoordig maar vooral door apple heb ik het idee omdat ipod het enige is waardoor dat bedrijf nog kan bestaan.
flauwekul, die 30 gig video gaat 329 euro kosten
pi_31507666
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:55 schreef FlowDesign het volgende:
Sterker nog, de iPod Video was al eerder aangekondigd dan de Nano.
Grapjas .
pi_31507686
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef tonks het volgende:

[..]

Grapjas .
qua geruchten wel, de officiele aankondiging was natuurlijk wel later
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:22:09 #108
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_31511498
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef tonks het volgende:

[..]

Grapjas .
Zoals Threepio ook al zei, qua geruchten idd.

Ik had al eerder plaatjes gezien van de iPod Video dan van de Nano. Dus doe maar niet zo bijdehand lieverd
Age of fruity enlightenment!
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:26:47 #109
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_31511598
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:22 schreef FlowDesign het volgende:
Ik had al eerder plaatjes gezien van de iPod Video dan van de Nano. Dus doe maar niet zo bijdehand lieverd
Ja, dag. Plaatjes van de nieuwe iPod voor de Nano? Dat kan niet.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:22:43 #110
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31515205
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hmmm... Als ik zo kijk naar de tweakertjes zijn ze best te spreken over de internetwinkels die ze verkopen... Als ik kijk naar mp3man.com, is er maar één iemand die gebruik heeft moeten maken van RMA (En die kon uiteindelijk een vervangende mp3-speler uitzoeken voor de dagwaarde van de speler). Het wordt overigens via MP3man.com opgestuurd, volgens mij.

maar leveringsvoorwaarden en rma doen natuurlijk niet af van de kwaliteit van 'n mp3-speler.
ik kan je verklappen dat de uitval redelijk hoog is van Iriver. Daar bij komt dat je die shit naar hong kong moet sturen en pas na een paar maanden de kosten voor het versturen retour krijgt plus een kredit a dagwaarde van je speler.

Niemand in nederland inporteert die zooi meer. Alleen de aantallen die je als distri moet inkopen zijn mega hoog. Je moet dat wel omdat je de verzendkosten zo laag wilt houden Je deeld de verzendkosten door het aantal producten van Iriver om op die manier goedkoop je spelers te kunnen aanbieden en de verzendkosten in de prijs kan verrekenen.

De service van Iriver zelf is om te huilen. De papierwerk van de douane is 1 en al drama. Dat is de reden dat niemand in Nederland Irvier inporteert. Dat laten we lekker aan een andere janlul over.

En ik kan het weten want ik heb vroeger niks anders gedaan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_31590838
Koop dan ook geen iPod, pauper!
pi_31603329
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:46 schreef _Yapser_ het volgende:
Koop dan ook geen iPod, pauper!
Daar heb ik nou wat aan
pi_31603509
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:28 schreef Wiwi101 het volgende:

[..]

Daar heb ik nou wat aan
Het is digijasper, dat is sowieso een pauper met een blokker mp3 speler.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:39:42 #114
18653 crew  D.
pi_31603542
ik heb uit betrouwbare bron dat over 2 jaar de iPod der iPods uitkomt, als ik jullie was zou ik dus nog ff wachten met een aanschaf.
pi_31603687
Hoe meer verschillende ipods hoe beter wat mij betreft
pi_31604311
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Mijn broer heeft hem vorige week zaterdag gekocht bij MM voor 209 euro hoor...je bent dus ZEKER genaaid
Misschien heeft je broer wel een kleinere versie gekocht..
Nu met transparante user-icon!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:55:27 #117
51748 H4ze
wait...what?
pi_31605005

Cowon iAudio X5 all the way baby
*BURP*
pi_31605061
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:55 schreef H4ze het volgende:

Cowon iAudio X5 all the way baby
Waarom zou je meer betalen voor minder ruimte en een kutter ding.
pi_31605409
iPod's zijn gay man
pi_31605600
-edit nvm-
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:42:17 #121
51748 H4ze
wait...what?
pi_31605888
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:58 schreef tonks het volgende:

[..]

Waarom zou je meer betalen voor minder ruimte en een kutter ding.
Wat de video functie betreft is die van die i-pod video zeker beter. Hogere resolutie en hogere framerate. Maar voor de videofunctie heb ik sowieso geen X5 gekocht. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de specs van de Ipod video, maar hij mist sowieso al wat (voor mij) essentiele functies die de X5 wel heeft.

Geluidskwaliteit moet ik nog ff zien...de geluidskwaliteit van de X5 owned op 't moment iig de geluidskwaliteit van de i-pod (Zelf een vergelijking gedaan met een Mini en normale I-pod + gelezen in reviews enzo ). Sowieso is de geluidskwaliteit van i-pods echt minders hoor... Hoop dus voor Apple dat ze naast die videofunctie ook nog wat gesleuteld hebben aan 't geluid. Verder released Cowon (fabrikant X5) regelmatig nieuwe firmware updates en luistert goed naar de gebruikers (via forums etc).

Ach...en nog zoveel meer redenen waarom de X5 duidelijk geen "kutter" ding is dan de i-pod (video)

Bij mp3man.nl is de X5 trouwens duur. Hij is al voor 299 te krijgen.
*BURP*
pi_31605993
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:42 schreef H4ze het volgende:

[..]

Wat de video functie betreft is die van die i-pod video zeker beter. Hogere resolutie en hogere framerate. Maar voor de videofunctie heb ik sowieso geen X5 gekocht. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de specs van de Ipod video, maar hij mist sowieso al wat (voor mij) essentiele functies die de X5 wel heeft.
Wat zijn die functies zoal dan? en ik doelde meer op dat de nieuwe iPod 30gig is en deze (maar) 20 gig.
quote:
Geluidskwaliteit moet ik nog ff zien...de geluidskwaliteit van de X5 owned op 't moment iig de geluidskwaliteit van de i-pod (Zelf een vergelijking gedaan met een Mini en normale I-pod + gelezen in reviews enzo ). Sowieso is de geluidskwaliteit van i-pods echt minders hoor... Hoop dus voor Apple dat ze naast die videofunctie ook nog wat gesleuteld hebben aan 't geluid. Verder released Cowon (fabrikant X5) regelmatig nieuwe firmware updates en luistert goed naar de gebruikers (via forums etc).
Ik vind de geluidskwaliteit van mijn iPod niet slecht, en naar apple/iPod users word ook geluisterd op het apple forum.
En firmware updates krijgen wij ook, maar als je product gewoon goed werkt heb je die niet zo vaak nodig
quote:
Ach...en nog zoveel meer redenen waarom de X5 duidelijk geen "kutter" ding is dan de i-pod (video)
Laat die redenen dan ook ff horen.
quote:
Bij mp3man.nl is de X5 trouwens duur. Hij is al voor 299 te krijgen.
Maar dan nog, een iPod 5g 30gig kost 329 ofzo.
pi_31607203
ieuw, die X5 dat is me toch een lelijk ding met dat uitstulpende scherm. Op zijn dunste punt nog altijd dikker dan een 30gig iPod 5G
pi_31607924
collega van me heeft er een gekocht toen ze op vakantie was in New York. Daar kosttie die 180 dollar. Met de huidige koers is dat.... heel goedkoop vergeleken met hier Maar kvond het wel een mooi ding
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:31:04 #125
51748 H4ze
wait...what?
pi_31608085
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:47 schreef tonks het volgende:

[..]

Wat zijn die functies zoal dan? en ik doelde meer op dat de nieuwe iPod 30gig is en deze (maar) 20 gig.
[..]
Aangezien ik graag m'n DJ setjes wil opnemen, is een essentiele functie voor mij het opnemen via line-in. En dan direct encoding naar mp3. Wanneer ik buiten huis moet draaien moet 't sowieso (desktop meeslepen lijkt me niet zo handig he...), maar ook thuis opnemen met m'n mp3speler is handig (als ik na thuis te hebben gedraaid weg moet, neem ik m'n speler mee en kan ik de boel direct terugluisteren). Een i-pod heeft dit niet en daarom hoef ik 'm sowieso al niet.

Verder is 20gb voor mij genoeg. Ik prefereer dan het kunnen opnemen via line-in boven de 10gb extra. Simple as that
quote:
Ik vind de geluidskwaliteit van mijn iPod niet slecht, en naar apple/iPod users word ook geluisterd op het apple forum.
En firmware updates krijgen wij ook, maar als je product gewoon goed werkt heb je die niet zo vaak nodig
Mwa, ik bedoelde met "minders" ook niet dat het geluid van een i-pod slecht is ofzo, maar subliem is de geluidskwaliteit ook zeker niet, van de X5 wel. Voor veel mensen zal de geluidskwali van een i-pod voldoende zijn, maar voor mij is geluidskwaliteit gewoon echt heel belangrijk. Daarom de X5 dus, omdat 't net wat beter klinkt.

Wat die firmware updates betreft, het gebruiksgemak kan ALTIJD verbeterd worden. En dat wordt dus ook gedaan door de firmware programmeurs van Cowon. En tis gewoon zwaar relaxt dat medewerkers van Cowon iAudio op een userforum zitten, en naar die users luisteren. Als dat bij apple ook zo is, mooi zo
quote:
Laat die redenen dan ook ff horen.
Opnemen via line-in dus. De uitgebreide user EQ is super (je kan er alle kanten mee op om 't geluid zo aan te passen totdat 't voor jou echt lekker klinkt). De X5 kan veel meer formaten aan dan de ipod. Radio. Direct opnemen vanaf de radio. Zowat alles op dat ding is customizable. Verder hoor ik ook verdomd veel klachten van ipod gebruikers over de batterij...dat ie de 14 uur bij lange na niet haalt (dus hopelijk hebben ze daar bij de 5e generatie ook wat aan gedaan).

Hell ik moet nog zoveel ontdekken aan die X5 (heb 'm pas een paar dagen in bezit).
quote:
Maar dan nog, een iPod 5g 30gig kost 329 ofzo.
Tis maar waar je meer waarde aan hecht, die 10gb extra of de functies. En check deze shop is?. iAudio X5 30 GB voor ¤344 euro. Das 15 euro meer dan die 30gb ipod waar je 't over hebt, maar dan ook voor 30gb + alle functies die een ipod niet heeft.

--------------------------------------------------------------------------

Maar goed, tis gewoon persoonlijke keuze. Het zijn beide geen slechte mp3spelers, maar waar hecht je meer waarde aan? Als het design en het hele "sfeertje" wat om i-pods heen ligt je aantrekt , dan moet je er zeker eentje aanschaffen imho. Geef je meer om bepaalde functies en geluidskwaliteit, dan moet je voor de X5 gaan. Deze is in het laatste geval ook een goeie keus trouwens.

En nu heb ik geen zin meer in "I-Pod versus Andere MP3spelerts" discussies
*BURP*
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:34:05 #126
51748 H4ze
wait...what?
pi_31608155
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:47 schreef Threepio het volgende:
ieuw, die X5 dat is me toch een lelijk ding met dat uitstulpende scherm. Op zijn dunste punt nog altijd dikker dan een 30gig iPod 5G
Dat is wat ik bedoel met design. Als je de dikte zo belangrijk vindt, dan moet je zeker voor een I-Pod gaan. maar een X5 is alsnog niet dik hoor...
*BURP*
pi_31608392
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:15 schreef Threepio het volgende:

[..]

flauwekul, die 30 gig video gaat 329 euro kosten
Oh in dat geval heb ik er geen problemen mee.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:08:51 #128
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_31610104
Ipod suckers.

Creative Zen
Nie sloan mo schuppe!
pi_31610195
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:08 schreef Sas22 het volgende:
Ipod suckers.

Creative Zen
Heb jij een Zen .
pi_31622255
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:08 schreef Sas22 het volgende:
Creative Zen
pi_31622285
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:25 schreef _Yapser_ het volgende:

[..]

En gister had je nog een iPod 60gig
pi_31622483
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:27 schreef tonks het volgende:

[..]

En gister had je nog een iPod 60gig
Ja

Een persoon met de mening 'ipod is tof dus ik blijf hem gebruik haha en jullie zuigen allemaal' kan je sowieso geen discussie mee voeren als er wel degelijk -betere- spelers geprezen worden die bijvoorbeeld OGG ondersteunen, wat ik een iPod nog niet zie doen en OGG wel degelijk de toekomst is van de bestandsformaten. I rest in my case.
pi_31622561
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:43 schreef _Yapser_ het volgende:

[..]

Ja

Een persoon met de mening 'ipod is tof dus ik blijf hem gebruik haha en jullie zuigen allemaal' kan je sowieso geen discussie mee voeren als er wel degelijk -betere- spelers geprezen worden die bijvoorbeeld OGG ondersteunen, wat ik een iPod nog niet zie doen en OGG wel degelijk de toekomst is van de bestandsformaten. I rest in my case.
Best wel kansloos eigenlijk, net doen alsof je een iPod hebt om iemand stil te praten .
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:32:39 #134
67983 Hidden_Horror
TM: [Fok!] Earyk
pi_31623341
IPOD Mini 6GB owner.

Ipod

Apple is qualiteit en design en wat boeit bijv. 30,- op 200,- nou?
pi_31624751
15%
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:15:00 #136
51748 H4ze
wait...what?
pi_31626588
quote:

[..]

Ja

Precies
*BURP*
pi_31626709
quote:

[..]

Ja

Over OGG hoor ik anders nogal gemengde verhalen. Dat de geluidskwaliteit toch niet je-dat zou zijn. AAC schijnt trouwens wel dik okay te zijn
pi_31631813
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:20 schreef Threepio het volgende:

[..]

Over OGG hoor ik anders nogal gemengde verhalen. Dat de geluidskwaliteit toch niet je-dat zou zijn. AAC schijnt trouwens wel dik okay te zijn
OGG is perfect, alleen voor alleen spraak wat minder. FLAC is ook wel leuk
pi_31631894
Ipod Nano is echt een chille ipod maar het is inderdaad een naaistreek dat ze daarna die andere met meer ruimte voor maar ietsje duurder uit laten komen...maar ja, zo zal het altijd zijn bij dat soort dingen.
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_31632709
Moeten ze de dan al te dure iPod nog duurder maken?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:56:33 #141
51748 H4ze
wait...what?
pi_31634407
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:47 schreef _Yapser_ het volgende:

[..]

OGG is perfect, alleen voor alleen spraak wat minder. FLAC is ook wel leuk
Ja, ik heb ook al wel goeie verhalen over FLAC gehoord. Zal me binnenkort is verdiepen in hoe die encoding werkt. M'n X5 ondersteunt btw ook FLAC
*BURP*
pi_31634435
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:29 schreef _Yapser_ het volgende:
Moeten ze de dan al te dure iPod nog duurder maken?
ja zodat het zeker is dat lollerpaupers als jij er geen kunnen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')