abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:46:58 #1
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31388102
Gisteren heb ik toen ik een koekje at op iets hards gebeten. Ik heb er verder niet bij nagedacht en de hap doorgeslikt. Toen ik m'n mond leeg had bleek ik een stukje van een kies te missen. Helaas is het bewijsmateriaal samen met de hap door m'n slokdarm verdwenen.

Ik ben kort geleden naar de tandarts geweest dus ik denk dat m'n gebit in orde was. De schade valt wel mee maar er moet wel wat aan gedaan. Ik ben niet echt boos ofzo maar ik wil gewoon zelf niet voor de schade opdraaien en daarom wil ik de winkelier aansprakelijk stellen. Het is niet de bedoeling er een dikke schadevergoeding uit te slaan maar geld er op toeleggen vind ik ook weer niet nodig.

Nu is de vraag: is dat eigenlijk wel mogelijk? Ik zie zelf ook wel dat ik nogal zwak sta omdat ik niets in handen heb. Ik ga in ieder geval een boze brief sturen maar ik twijfel nog een beetje wat ik daarin zet: alleen een klacht of ook een formele aansprakelijkstelling (dat laatste dus alleen indien nodig of indien nuttig). Wat is verstandig in dit geval?
Vampire Romance O+
pi_31388197
Dan zou ik niet naar de winkelier gaan die het je verkocht heeft, maar eerder naar de producent...
misschien sleep je er 'n paar pakken koekjes uit
  woensdag 12 oktober 2005 @ 18:24:55 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31389057
Ik kwam bij de winkelier uit omdat ze van buitenlands fabrikaat zijn en er geen importeur opstaat.
Vampire Romance O+
pi_31389616
Als het een fabrikant binnen de EU betreft dan kun je die aansprakelijk stellen op basis van de produktaansprakelijkheidsregels (art. 6:185 t/m 6:193 BW). Is het een fabrikant van buiten de EU dan kun je de EU-importeur op basis van dezelfde regels aansprakelijk stellen. Je zult dan moeten bewijzen dat (1) het produkt gebrekkig is, (2) je schade hebt geleden en (3) er een causaal verband is tussen het gebrekkige product en de schade. Punt 2 en 3 zijn geen probleem, punt 1 wel aangezien je het betreffende koekje niet meer hebt. Dus of een aansprakelijkstelling een kans van slagen heeft betwijfel ik eerlijk gezegd.
pi_31390321
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 17:46 schreef MouseOver het volgende:
Helaas is het bewijsmateriaal samen met de hap door m'n slokdarm verdwenen.
Dan zit er maar één ding op...
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31390381
probleem is alleen dat je niet weet of er een stukje kies afgebroken is door een har stukje in het koekje, of gewoon door het feit dat je aan het kauwen was.
ik heb wel eens een kies finaal gebroken toen ik op een boterham aan hat kauwen was.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31391471
Aansprakelijk stellen lukt niet. Stuur gewoon een beetje een boos briefje naar de fabrikant, en misschien stuurt-ie je nog ter compensatie een doos koekjes.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 20:19:45 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31391531
Boze brief dus maar
Vampire Romance O+
pi_31392397
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
probleem is alleen dat je niet weet of er een stukje kies afgebroken is door een har stukje in het koekje, of gewoon door het feit dat je aan het kauwen was.
ik heb wel eens een kies finaal gebroken toen ik op een boterham aan hat kauwen was.
Precies, ik heb ook een stukje van een voortand op een kaakje stukgebeten, kan de producent niet heel veel aandoen. Ik zou mijn moeite er niet aan verspillen en gewoon naar de tandarts gaan. Zelfs als er wel iets hards in zat, had je kies nog niet echt mogen breken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')