Even een oud topic afstoffen.
Ik heb een week lang mogen spelen met een E70 en helaas is mijn enthousiasme dusdanig getemperd dat ik hem niet meer wil hebben. Eerst een paar pluspunten:
- Camera is zeer OK
- Draadloos netwerk is werelds, zeker i.c.m. e-mail
- UMTS is mooi meegenomen, ik zou dat nu nog willen (duur) maar in de toekomst misschien wel
- Accu-levensduur, ook met draadloos netwerk ingeschakeld en de halve dag er mee spelen, is best OK
- Scherm is heel mooi, hoge resolutie
- Toetsenbord werkt lekker, is iets groter dan van mijn 6820.
Maar ook een paar minpunten waar ik echt over viel:
- Het toestel is
TRAAG!! Het was mijn eerste kennismaking met een Symbian-toestel en het ding is echt bloed-onder-de-nagels-vandaan traag. Dit is voor mij een deal-breaker
![]()
- Zaken die ik op mijn 6820 met één of hooguit twee toetsindrukken kan bereiken zitten bij de E70 diep in menu's verborgen. Daar kan ik niet mee leven.
- Geen automatische toetsblokkering
- Hij is redelijk groot (maar als hij niet zo traag zou zijn zou ik er mee kunnen leven)
- Software is op dit moment (1.xxx) nog redelijk buggy. Browser liep wel eens vast met een foutmelding, etc. Maar ik neem aan dat dat met toekomstige firmware-versies allemaal wel opgelost wordt.
Ik hou het voorlopig mooi bij mijn Nokia 6820, die heeft wel geen draadloos netwerk etc. maar die is ten minste wel snel! Ik hoef met het maken van een notitie of een agendapunt ten minste geen eeuwigheid te wachten tot het toestel ook zover is. Kort daarna heb ik met de N70 mogen spelen, die is ook al zo sloom. Wat is het toch met dat Symbian?
Helaas, ik had er veel van verwacht.