abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31387098
Man die moeder vermoorde en vilde krijgt tbs
12 oktober 2005, 15:46:18

ROTTERDAM (ANP) - De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag tbs met dwangverpleging opgelegd aan een 43-jarige man uit Vlaardingen, die begin dit jaar zijn moeder vermoordde en vilde. De man was ten tijde van de moord volledig ontoerekeningsvatbaar en kreeg daarom geen celstraf.

De politie trof R.Z. op 4 februari aan toen hij op een kruispunt in Vlaardingen het verkeer stond te regelen. Hij prevelde bijbelteksten en was, naar later bleek, psychotisch(sneu toch?) . Op het politiebureau ontdekten de agenten dat Z. een jas droeg, gemaakt van de huid van zijn moeder. Later trof de politie in een woning in Vlaardingen-West het stoffelijk overschot van de vrouw aan.

Z. verklaarde twee weken geleden voor de rechtbank in Rotterdam dat hij veel van zijn moeder hield, maar wel moest gehoorzamen aan wat hij beschouwde als de opdracht van God om een offer te brengen. Hij koos zijn moeder, juist omdat hij veel van haar hield. ,,In deze psychose was liefde voor zijn moeder van groot belang.

J. van Riet, advocaat van de verdachte, wees erop dat Z. het heel zwaar heeft,
*huillie*
nu hij door medicijnen uit zijn waan is en beseft wat hij heeft gedaan .

Op het moment zelf voelde Z. ook al weerstand tegen de opdracht van God. (ook al?)
,,Ik heb haar zo snel mogelijk gedood, zodat ze niet zou lijden.
(ja dat is dan wel weer erg lief van hem )
Ik hou van mijn moeder en ik wilde haar niet doden, maar ik moest.'' In het laatste woord bood Z. zijn excuses aan aan zijn zus en andere nabestaanden van zijn moeder.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31407550
Tja, duidelijk een geval van iemand die niet helemaal bij zijn hoofd is. Oke, helmaal niet bij zijn hoofd. Zo iemand hoort niet in de cel, maar in een gesticht. Laat hem daar maar blijven, totdat hij genezen is. Iets dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren.
pi_31407857
De manier waarop die advocaat die man nog verdedigd alsof die man zielig is ofzo?
Sorry maar dit is toch wel het toppunt van gestoordheid, en die man mogen ze van mij afschieten oid..
En als die man er zo verdrietig over is dat hij dit gedaan heeft (inzicht dankzij inname medicatie), dan kan hij er toch ook zelf een eind aan maken?
Kijk dan is ie nog wat geloofwaardiger dan dit.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31407948
Ach, ik maak me pas zorgen als die kerel ooit nog uit de kliniek komt. Tot dan kan ik me er niet druk over maken, als hij maar van de straat is.
pi_31408155
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:19 schreef zhe-devilll het volgende:
De manier waarop die advocaat die man nog verdedigd alsof die man zielig is ofzo?
Sorry maar dit is toch wel het toppunt van gestoordheid, en die man mogen ze van mij afschieten oid..
En als die man er zo verdrietig over is dat hij dit gedaan heeft (inzicht dankzij inname medicatie), dan kan hij er toch ook zelf een eind aan maken?
Kijk dan is ie nog wat geloofwaardiger dan dit.
Dat is toch ook heel zielig. Wat je nu et doet is hetzelfde als tegen een blinde gaan schreeuwen dat 'ie beter uit z'n doppen moet kijken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31408447
Ik ben een vervent voorstander van een veel zwaarder strafbeleid. ook de doodstraf is bij mij absoluut een bespreekbaar thema, maar hier kan ik niet anders oordelen , als dat men gerecht heeft gehandeld.

1 van de eerste TBS veroordeeling waarvan ik dacht dat het op zijn plaats was. Deze man heeft een psychose en dat is dus een toestand waarin je onschuldig terecht komt en werkelijk geen controle over je daden hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door CANARIS op 13-10-2005 14:06:09 ]
pi_31411495
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:42 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben een vervent voorstander van een veel zwaarder strafbeleid. ook de doodstraf is bij mij absoluut een bespreekbaar thema, maar hier kan ik niet anders oordelen , als dat men gerecht heeft gehandeld.

1 van de eerste TBS veroordeeling waarvan ik dacht dat het op zijn plaats was. Deze man heeft een psychose en dat is dus een toestand waarin je onschuldig terecht komt en werkelijk geen controle over je daden hebt.
Idd. Als er iemand beroep kan doen op "ik wist niet wat ik deed" dan is het deze pief wel.
Lijkt me gruwelijk, als hij medicatie krijgt en langzaam moet beseffen wat hij gedaan heeft...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')