Zolang je niet zoekt op 'Franz Léhar' is googlen gewoon toegestaan hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:16 schreef Mark-A het volgende:
[..]
Zoals men in de Middel-Eeuwen reeds pleegde te zeggen:
"Eenen tusschenplaet, kan geen kwaed"..
Terug naar de hoofdplaat. Duitse muziek-heer (componist?). Aan de foto te zien zo begin 20e eeuw.
is Googlen toegestaan?, in het andere RJP draadje nl niet
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:16 schreef Parabola het volgende:
van een FOTograaf verwacht ik eigenlijk wel dat ie wat fraaiere plaatjes neerzet. Ze is zo mooiimmers.
Ja, daar was ik mee bezigquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:23 schreef Gellius het volgende:
plaatje van Richard Strauss
Hmm , is het Franz Léhar?quote:Franz Léhar
da's de tussenplaat..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:49 schreef Z het volgende:
Richard Strauss dan?
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:56 schreef Gellius het volgende:
De tussenplaat bedoel ik, niet Richard Strauss.
Weer? Net als Richard Strauss?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:44 schreef NoSigar het volgende:
Het lijkt me zelfs weer een zangers.
Weer.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:08 schreef NoSigar het volgende:
is het weer een Canadese?
Schijn kan lelijk bedriegen, LoodNap, het enige dat wij zeker weten is dat zijn gezamenlijke vrouwen in totaal ten minste acht maal de Daad hebben verricht.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Waarde Gellius, u kon er niet méér naastzitten. (Al geef ik toe dat het vasstaat dat de beste man minstens acht keer de Daad gepleegd moet hebben)
Strikt genomen moet ik u daar mee in het gelijk stellen, met de kanttekening dat:quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:23 schreef Vliegvrager het volgende:
Schijn kan lelijk bedriegen, LoodNap, het enige dat wij zeker weten is dat zijn gezamenlijke vrouwen in totaal ten minste acht maal de Daad hebben verricht.
Niet uit te sluiten valt dat dhr. enige dichtsels aan het papier heeft toevertrouwd, op zijn CV zult u het waarschijnlijk niet terug vinden. De beste man heeft zich overigens nooit zorgen hoeven te maken over zijn positie op de arbeidsmarkt; dhr. was vóórbestemd. En gesloten was 'ie, zeker op het eind van zijn leven sprak 'ie geen woord meer.quote:Enfin, baardmans was niet zo open: hij was dichter.
Neuh, al zal hij er vast van overtuigd geweest zijn dat 'God met hem' was, zoals wel meer van zijn ambstgenoten dat op hun beurt vonden..quote:
Geachte heer Pyl, het eerste gedeelte is zeker waar, het tweede slechts half en wat betreft zijn naam, daar is weinig Oost-Europees aan.quote:Op maandag 24 oktober 2005 13:36 schreef pyl het volgende:
Lijkt me zo'n monarch uit het Oost-Europa van Kuifje, een Ottokar, of een Mihail.
Neen heer Z, geen van drieen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:38 schreef Z het volgende:
Nee, ik denk dat het een Engelsman is, wellicht Schot, en om het één en ander uit te sluiten zou het ook een Ier kunnen zijn.
Ja, net als zijn vader en zijn eigen oudste. Nietsnut? Dhr. heeft zeker van zich doen spreken, behalve toen hij het Hoogste had bereikt, toen niet meer nee, maar ik durf met zekerheid te stellen dat hij daar zelf niet echt schuldig aan is...quote:En een 'zoon van' lijkt me ook duidelijk, zo'n nietsnut met een rijke paps ofzo.
Nee, dat was eerder, vergelijk maar:quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:11 schreef OllieA het volgende:
Is dat nou George 1?
Helemaal correct! Ook wel de keizer van 100 dagen genoemd, hier is hij nog een keer, maar dan in vol ornaat:quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:43 schreef OllieA het volgende:
Ach, nu zie ik waar ie op lijkt.![]()
Het is Friedrich III, papaatje van Wilhelm II.
(Denk ik)
quote:Frederik Willem Nicolaas Karel (Potsdam 18 oktober 1831 - aldaar 15 juni 1888) was van 9 maart tot 15 juni 1888 als Frederik III keizer van het Duitse Rijk en koning van Pruisen.
Hij trad in 1858 in het huwelijk met prinses Victoria van Saksen-Coburg-Gotha, een dochter van koningin Victoria. Op 9 maart 1888 werd hij als opvolger van zijn vader Wilhelm I keizer en koning. Daar hij echter aan keelkanker leed stierf hij nog datzelfde jaar. Hij werd opgevolgd door zijn zoon Wilhelm II.
Zijn nummering de derde is gebaseerd op zijn Pruisische koningschap. Frederik I en Frederik de Grote (II) gingen hem voor.
Als kroonprins had Frederik het slecht kunnen vinden met Bismarck. Hij had, net als zijn vrouw Victoria, de reputatie liberale opvattingen te koesteren. Deze reputatie was waarschijnlijk overdreven.
Bismarck, die door het vooruitzicht van Frederiks opvolging toch wel met zorg vervuld werd, bleek echter niets te hoeven vrezen. Toen Frederik eindelijk keizer werd, was zijn gezondheid al zodanig aangetast dat het duidelijk was dat er van hem geen politieke koerswijziging te verwachten viel. Frederik staat wel bekend als de "Keizer van 100 dagen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |