abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31377638
Woensdag 12 oktober 2005, 06:57 - De in Nederland gehoste site Newnova was, tot volle tevredenheid van Stichting Brein, bijna een volle dag offline. Brein wil een definitief verbod.

10 reacties Door Laurens Verhagen
Newnova, een site met zogenoemde torrent-links, is een voortzetting van de oude Suprnova-site. Slechts een paar dagen nadat Newnova online ging, leek deze week de bij het Nederlandse Leaseweb gehoste site alweer uit cyberspace te zijn verdwenen.

Directeur Tim Kuik van Stichting Brein is helder over Newnova. "Zo'n site is natuurlijk niet de bedoeling. Hier wordt internetters de mogelijkheid gegeven om massaal inbreuk te maken op auteursrechten." Kuik heeft naar eigen zeggen maandag 'instructies' gegeven om actie te ondernemen tegen de site.

Toch is het dinsdag offline gaan van Newnova geen rechtstreeks gevolg van de actie van Brein. Een mogelijkheid is dat bijvoorbeeld Amerikaanse instanties ook zijn opgetreden tegen Newnova, suggereert Kuik.

In Nederland is er nog geen jurisprudentie over sites met torrent-links, maar Brein creëert deze volgens Kuik met alle liefde. "Het is eigenlijk nog simpeler dan bij Kazaa destijds. Er is een centrale plek met linkjes en zijn er duidelijke verantwoordelijken voor de inhoud van de site. Als iets voor Kazaa geldt, geldt dat dubbel en dwars voor Newnova."

Maar liever nog dan een rechtszaak heeft Kuik gewoon dat sites als Newnova voor eens en voor altijd 'opsodemieteren'.

Leaseweb is onbereikbaar voor commentaar.

08:35 : Site is inmiddels weer online. Tijdelijke uitval was het gevolg van technische problemen

bron : webwereld.nl

-------

Daar komt meneer Kuik weer aan hoor, dat die man zich nog zo inzet voor iets wat zinloos tegen te gaan is.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:44:08 #2
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31377656
Paupers van Brein ook altijd met hun ideeen

Wordt toch nooit iets. Ze sluiten er 1 komen er 3 bij.
pi_31377664
Dit is natuurlijk wel de perfecte reclame voor die site.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:45:23 #4
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31377676
Inderdaad intx, ik had er nog niet van gehoord

vanmiddag ff checken.
pi_31377685
Je moet toch wel een verdomde kl*televen hebben als je directeur van Brein wil zijn.
pi_31377706

Hufters...
Uhm...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:48:41 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31377728
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:46 schreef xFriendx het volgende:
Je moet toch wel een verdomde kl*televen hebben als je directeur van Brein wil zijn.
Ach, het betaalt vast uitstekend, en misschien krijg je nog een gevarentoeslag.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_31377759
Maar liever nog dan een rechtszaak heeft Kuik NiTiN gewoon dat sites types als Newnova Kuik voor eens en voor altijd 'opsodemieteren'.

poepgasten daar bij BREIN. Met hun particuliere - zichzelfinstandhoudende - baggerclubje.
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:03:03 #9
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_31378024
Brein mag sterven, imho...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:11:25 #10
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_31378170
quote:
Paupers van Brein ook altijd met hun ideeen
Ook dat is vrijheid van meningsuiting...

Verder mag brein proberen, via de juridische weg, de sites weg te krijgen, het is alleen toch vechten tegen de bierkaai.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_31378234
quote:
Hier wordt internetters de mogelijkheid gegeven om massaal inbreuk te maken op auteursrechten.
Kijk en hier schort het dus. De mogelijkheid wordt geboden. Niemand die jou verplicht er gebruik van te maken, behalve de fabrikanten van CD's, DVD's en software die door alle beveiligingen niet meer werken op legale wijze.

Even de beredenering van meneer Kuijk doortrekken; alle auto's die harder dan 120 kunnen van de weg, want de mogelijkheid tot overtreding wordt geboden, alle video- en dvd-recorders vernietigen, want de mogelijkheid tot overtreding wordt geboden, alle cassettedecks verbieden, want de mogelijkheid tot overtreding wordt geboden, elke tram één centrale ingang, want de mogelijkheid tot overtreding wordt geboden.

Brein zou eens wat aan de oplichtingspraktijken van Stichting De Thuiskopie moeten doen. Of aan de bizarre beveiligingen op CD's waardoor ik 70% van mijn LEGALE CD-collectie niet in de auto af kan spelen. Of de idiote (non-skippable) infomercial voor mijn LEGALE DVD's dat piraterij diefstal is; NO SHIT SHERLOCK DAAROM KOOP IK HET OOK! Denk je dat de internetversies van deze DVDs die infomercial erop hebben staan?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31378295
Ik stel voor dat dat hele brein gewoon sterft aan terminale hartkanker ofzo. Jezus christus. Als ze de cd's,spellen,software en shit nou eens wat goedkoper maken,is niemand te beroerd om die zooi te kopen. Maar welke gek gaat nou 20,- euro (eruo!! 42 gulden) betalen voor een fucking cd'tje niemand.
pi_31378322
Newnova

Warez
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:22:51 #14
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_31378373
quote:
Brein zou eens wat aan de oplichtingspraktijken van Stichting De Thuiskopie moeten doen.
En waarom zou Brein daar wat aan moeten doen ? Brein doet wat ze doen moet. De belangen van hun leden behartigen.
Hoe raar denk je dat de leden van een vakbond kijken, als ze merken dat de FNV zich druk maakt om, pak-em-beet, dierproeven en daar tegen loopt te protesteren, terwijl ze de andere kant op kijken als er ergens 500 man worden ontslagen ?
quote:
. Of aan de bizarre beveiligingen op CD's waardoor ik 70% van mijn LEGALE CD-collectie niet in de auto af kan spelen.
Tja, klantvriendelijk is het niet van die platenmaatschappijen, maar, je hoeft die CDs niet te kopen.Sterker nog, door ze niet te kopen geef je juist een signaal af.
Het klinkt hard, maar veel bedrijven redeneren: Mijn product, mijn voorwaarden (beveiliging, infomercials)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:24:28 #15
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_31378413
quote:
k stel voor dat dat hele brein gewoon sterft aan terminale hartkanker ofzo.
Hm, ik hoop niet dat mensen JOU ooit in je werk eens dat gaan toewensen..

Oh oh oh, wat is het toch erg. Er zijn mensen die voor de broodwinning van hun leden opkomen. Die mensen moeten natuurlijk dood, want we kunnen anders niet meer aan onze illegale zooi komen..
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:26:07 #16
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_31378451
Uiteindelijk wil brein gewoon afschaffing van het hele internet, bied veel te veel mogelijkheden tot overtredingen.
Brein
pi_31378479
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:24 schreef Labtech het volgende:

Oh oh oh, wat is het toch erg. Er zijn mensen die voor de broodwinning van hun leden opkomen. Die mensen moeten natuurlijk dood, want we kunnen anders niet meer aan onze illegale zooi komen..
Downbloaden van de files is niet illegaal... het aanbieden wel...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:28:21 #18
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_31378500
yay warez

maar ff serieus, ze kunnen er niet veel aan doen, suprnova host alleen de meta-data en niet het bestand zelf. Ik weet niet hoe het met de nederlandse wet zit maar in Zweden bijvoorbeeld kon de piratebay zo ontsnappen aan vervolgingen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_31378515
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:22 schreef Labtech het volgende:

Tja, klantvriendelijk is het niet van die platenmaatschappijen, maar, je hoeft die CDs niet te kopen.Sterker nog, door ze niet te kopen geef je juist een signaal af.
Precies, daarom download je ze dus, zodat je ze wel overal kunt afspelen op je MP3...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:30:05 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31378535
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Of aan de bizarre beveiligingen op CD's waardoor ik 70% van mijn LEGALE CD-collectie niet in de auto af kan spelen.
Dat zijn ook eigenlijk geen CD's, als het goed si staat daar ook niet het "compact disc" logo op. Want die beveiliging hoort niet bij de CD standaard. Wel erg kut idd. Beetje suf dat je ze moet kopieeren om ze overal afspeelbaar te maken.
quote:
Of de idiote (non-skippable) infomercial voor mijn LEGALE DVD's dat piraterij diefstal is; NO SHIT SHERLOCK DAAROM KOOP IK HET OOK! Denk je dat de internetversies van deze DVDs die infomercial erop hebben staan?
Ben ik trouwens de enige die zich rotzoekt naar dat speciale zegel waar ze het dan steeds over hebben? Zo'n hologramding zit toch alleen op videobanden?
[KNE]-Mod
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:30:32 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31378546
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:43 schreef mregeling het volgende:

Maar liever nog dan een rechtszaak heeft Kuik gewoon dat sites als Newnova voor eens en voor altijd 'opsodemieteren'.
Ja, dat zal steek houden in een rechtszaak.
[KNE]-Mod
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:31:23 #22
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31378566
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:24 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ja, ik snap het ook niet. Kijk, ik ben ook niet altijd braaf bezig, maar ik heb niet de neiging om dat goed te praten. Die diepgewortelde haat van mensen tegen Brein, dat feitelijk helemaal geen bizarre dingen doet, kan ik absoluut niet begrijpen. Hoe blind ben je dan wel niet?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:31:36 #23
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31378572
Die Tim Kuik moet niet zo piepen en zelf opsodemieteren.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:33:36 #24
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_31378608
Straks ontdekt Brein nog dat je muziek kunt opnemen vanaf de radio.
Dat hebben bij RIAA ook ontdekt en meteen hebben ze 2 digitale radio stations aangeklaagt
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_31378612
Brein zwengelt juist het downloaden volgens mij aan. Sukkels. Pas als ze echt bij mensen thuis computers zouden mogen controleren worden ze serieus genomen.
it's better to burn out than to fade away...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')