abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31380020
Precies, achterlijke idioterie.
Peuters en kleuters op zo'n manier opzadelen met het wereldleed. Walgelijk.
pi_31380581
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Ik denk ook niet dat het spotje exclusief voor kinderen bedoeld is. Daar is het te scherp voor. Het is bedoeld om volwassenen zich achter de oren te doen krabben. En dat lukt ook nog es.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:02:30 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31380624
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Goh, toen ik klein was, had je de vietnamoorlog.
Foto´s in de krant van napalm verbrande kinderen, opnames op tv van bommenwerpers boven hanoi waar de bommen maar uit bleven vallen.
Nu zijn er op het jeugdjournaal berichten over de oorlog in Irak, afganistan, verschrikkelijke natuurrampen en wat dies meer zei.
Maar jij wind je op over smurfen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:03:29 #29
45206 Pietverdriet
pi_31380655
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:37 schreef Tamagotchi het volgende:
Precies, achterlijke idioterie.
Peuters en kleuters op zo'n manier opzadelen met het wereldleed. Walgelijk.
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?
pi_31380715
Unicef Rot op! We komen godbetere 100miljoen tekort voor onze eigen mensen!
E.V.E.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31380806
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?
Tuurlijk wel Piet.
Ik weet alleen niet of het voor peuters en kleuters zo handy is te laten zien dat hun smurfendorpje wordt platgegooid. Maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_31380813
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:05 schreef JohnDope het volgende:
Unicef Rot op! We komen godbetere 100miljoen tekort voor onze eigen mensen!
E.V.E.
Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.
Tevens hebben we geen Mondriaan van 65 miljoen nodig.
Het geld voor de eigen mensen is er wel, maar het verdwijnt in nutteloze zaken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31380856
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.
Tevens hebben we geen Mondriaan van 65 miljoen nodig.
Het geld voor de eigen mensen is er wel, maar het verdwijnt in nutteloze zaken.
Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.
E.V.E.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:18:40 #34
45206 Pietverdriet
pi_31381082
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Tuurlijk wel Piet.
Ik weet alleen niet of het voor peuters en kleuters zo handy is te laten zien dat hun smurfendorpje wordt platgegooid. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
pi_31381144
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.
pi_31381155
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:23:28 #37
45206 Pietverdriet
pi_31381213
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.
In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?
Sukkel
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:24:05 #38
45206 Pietverdriet
pi_31381230
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.
pi_31381262
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?
Sukkel
Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp.
pi_31381275
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.
E.V.E.
Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?
pi_31381299
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?
Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.

En die achterlijk hoge subsidies voor achterlijk dure kunst wil ik ook meteen afschaffen.
pi_31381338
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.
Ja hoor, ze mogen best TV kijken.
Buiten dat vind ik het gewoon niet nodig jonge kinderen tot in detail kennis te laten nemen van het wereldleed. Daar is later nog tijd en gelegenheid genoeg voor. Bovendien is het ene kind het andere niet.
pi_31381359
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp noodhulp.
Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.
Plus dat het wenselijker is om een stabiel buitenland te hebben zodat mensen niet hierheen hoeven te komen.
pi_31381432
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.

En die achterlijk hoge subsidies voor achterlijk dure kunst wil ik ook meteen afschaffen.
Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.
Stof tot nadenken dunkt me.
pi_31381479
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.
Plus dat het wenselijker is om een stabiel buitenland te hebben zodat mensen niet hierheen hoeven te komen.
Om een stabiel buitenland te hebben moet je vooral noodhulp naar landen sturen waar corrupte regimes de dienst uitmaken en het volk dom houden.
pi_31381511
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.
Stof tot nadenken dunkt me.
Hoelang is men al bezig met ontwikkelings hulp? Ze hebben genoeg kansen gehad.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:37:48 #47
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381548
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.
[KNE]-Mod
pi_31381556
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.
Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:39:06 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381572
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:

[..]

die arme smurfen wie had dat ooit gedacht
Nou die Gargamel zag ik er wel voor aan hoor.
[KNE]-Mod
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:40:20 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381590
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.
Valt me al weer mee, ik dacht altijd dat die alleen Vader Abraham in een vlaag van verstandsverbijstering toestemming hadden gegeven en daarna nooit meer iets wilden doen met de smurfjes.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')