Ze werkte daar dus (zwart)quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
Ze kon toch geld geleend hebben om inkopen te doen?
Als je wit werkt welquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
Ja, maar ik krijg toch de indruk dat die vrouw niet inkopen aan het doen was maar inkopen aan het afrekenen was. Dus zitten bij de kassa, niet staan. Dat valt onder werken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
Men, ik ben niet op mijn scherpst, hequote:
Het is ook al laatquote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:04 schreef Aventura het volgende:
Men, ik ben niet op mijn scherpst, he
Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
Helaas ligt de praktijk wat lastiger. Het arbeidsbureau had vroeger korte lijntjes met de gemeente waardoor er snel gekort kon worden. (of konden misschien zelf wel korten?). Tegenwoordig komen al die fase 3 en 4 mensen bij allerlei commerciële reintegratiebureaus terecht die ze aan het werk moeten helpen. Die lijnen naar de gemeente zijn een stuk langer, omgaan met agressie is slecht geregeld en de groep die de zaak bedondert, ontspringt de dans door het gebrek aan professionaliteit (je krijgt echt zwaar weinig betaald), vakkennis en tijd van een hoop van dergelijke bedrijven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:49 schreef Moitessier het volgende:
geniaal, lijkt me fantastisch werk om te doen. Mensen die idd de boel belazeren en zichzelf te slim voor woorden vinden betrappen, onterechte uitkering te laten terugbetalen met rente en lekker aan het werk zetten. Grote mond? korting op uitkering, aggressief? helemaal geen recht meer op uitkering daaaaag meneer, u zoekt het maar lekker uit.![]()
Ze rekende de boodschappen van de klanten af, maw ze werkte daar!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
En daar ondervinden de uitzendbureaus zonder kwade bedoelingen weer last van, bv mijn werkgever.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.
Het vrijgeven van de uitzendbureaus is echt een stomme zet geweest van de overheid.
Mooi! Eigen schuld, dikke bult! Juist door dit soort mensen wordt het voor de mensen die wel oprecht beroep doen op de bijstand steeds moeilijker om er een aan te vragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:30 schreef i-spy24 het volgende:
Laat ik vandaag via een kennis die werkzaam is bij SozaWe het volgende te horen krijgen.
.......
sociale zaken en werkgelegenheidquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is SozaWe?
Uitkeringsfraude kost de overheid ook helemaal geen miljoenen per jaarquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken...'t is natuurlijk niet goed te praten maar ga je alsjeblieft zorgen maken over Betuwelijnen en Bouwfraudes enzo..
Ja, hehe, als je je boodschappen alleen in de avondwinkel doet..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:30 schreef i-spy24 het volgende:
Komt er een antilliaanse vrouw heel zielig bij hem op spreekuur smeken om extra geld
omdat ze geen eten en drinken meer kan kopen aangezien haar sociale lasten zo
erg zijn gestegen en de prijzen in de Supermarkten zo hoog zijn dat ze gewoon
niet meer rondkomt.
Uitkering komt maandelijks op je bankrekeningquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:22 schreef SadKingBilly het volgende:
Vanmorgen reed ik er toevallig langs bij ons in Zwolle, stopt er een dikke BMW 5 serie (en echt niet ouder dan een paar maanden) voor de deur, stapt zo'n kamper uit - je kent ze wel, gore broek, hempie van de hema, half pond goud om de nek, oorbellen, tatoos - even zijn wekelijkse uitkerinkie opstrijken. Walgelijke lui, laat er eens wat meer controle komen op die rottige kampen.
Dat tuig ken ik ja. Je zou bijna preventief gaan steriliseren onder die hap. Bijna he.quote:Overigens woon ik in een wijk waar nogal wat armoedzaaiers, kozen kansloos en andere stukken verdriet wonen (hey, de huren zijn laag, mijn portiek is netjes en zo kan ik mooi snel mijn studielening afbetalen!); rond 9 uur gaan ze met het eerste kratje bier naar huis, tegen de middag het tweede kratje en na het avondeten het derde kratje (achterop de fiets omdat lopen bijna niet meer gaat)
Maar wel een uitkering trekken en maar klagen in het plantsoen tegen hun kansloze vriendjes dat die ww zo laag is en ze zo weinig geld overhouden 'voor leuke dingen'. Ja mongoloďde trol, zuip dan eens wat minder, trek een schone onderbroek aan en meld je bij de Friki om kippen te slachten, kun je voor de verandering eens ZELF iets verdienen..
Een vriendin helpen voor geld=werken. En een vriendin kúnnen helpen, betekent dat je kán werken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens zou het knap lullig zijn als de Antilliaanse dame uit de OP echt een vriendin aan het helpen was. Maar gezien haar schrikreactie....
Als je het erg bont maakt qua schulden enzo krijg je je uitkering wel degelijk contant in het handje... ...nadat een groot deel naar schuldeisers is gegaanquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Uitkering komt maandelijks op je bankrekening![]()
Ohquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:55 schreef Adagio het volgende:
[..]
Als je het erg bont maakt qua schulden enzo krijg je je uitkering wel degelijk contant in het handje... ...nadat een groot deel naar schuldeisers is gegaan
Dat was idd het ergste eraanquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:29 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook tijdelijk een uitkering gehad (op mijn werk verdiende ik zo weinig dat de bijstand nog meer was, dus die vulde het gat op) Maar het is echt een ramp om dat te doen naast je werk, vooral als je dus al werk hebt maar de uitkeringsinstantie je maar blijft lastig vallen met sollicitatieplicht. Ze stuurden zelfs vacatures op van bedrijven van 30+ km verderop, terwijl ik toen nog geen rijbewijs had. Dan ben ik dus daar aan het werk om de OV-reis er naar toe te betalen.
En dan nog elke maand opnieuw een heel formulier invullen en terugsturen anders krijg je nog niks.
En toen ik ging studeren heb ik de uitkering stopgezet, maar ik bleef maar die formulieren krijgen met dreigbrieven en alles. Wat bleek: ik had me te vroeg laten uitschrijven, dat kon namelijk alleen in de laatste maand waarin je uitkering krijgt. Na een half jaar bellen en schrijven, (waarin ik overigens geen geld meer kreeg, dat hadden ze dan weer wel op tijd gestopt) kreeg ik een brief waarin stond dat ik die laatste maand 200 euro teveel had gekregen en dat ik dat binnen 14 dagen moest terugstortenVolgens mij was ik dat bedrag al kwijt aan bellen, ze hielden me rustig meer dan een half uur aan de lijn per keer.
Het wordt je echt lastig gemaakt als je je wel netjes aan de regels houdt. De mensen met wie ik te maken kreeg gingen er bij voorbaat al vanuit dat ik ging sjoemelen en zwartwerken.
Mooi, men kan niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort zaken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:29 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook tijdelijk een uitkering gehad (op mijn werk verdiende ik zo weinig dat de bijstand nog meer was, dus die vulde het gat op) Maar het is echt een ramp om dat te doen naast je werk, vooral als je dus al werk hebt maar de uitkeringsinstantie je maar blijft lastig vallen met sollicitatieplicht. Ze stuurden zelfs vacatures op van bedrijven van 30+ km verderop, terwijl ik toen nog geen rijbewijs had. Dan ben ik dus daar aan het werk om de OV-reis er naar toe te betalen.
En dan nog elke maand opnieuw een heel formulier invullen en terugsturen anders krijg je nog niks.
En toen ik ging studeren heb ik de uitkering stopgezet, maar ik bleef maar die formulieren krijgen met dreigbrieven en alles. Wat bleek: ik had me te vroeg laten uitschrijven, dat kon namelijk alleen in de laatste maand waarin je uitkering krijgt. Na een half jaar bellen en schrijven, (waarin ik overigens geen geld meer kreeg, dat hadden ze dan weer wel op tijd gestopt) kreeg ik een brief waarin stond dat ik die laatste maand 200 euro teveel had gekregen en dat ik dat binnen 14 dagen moest terugstortenVolgens mij was ik dat bedrag al kwijt aan bellen, ze hielden me rustig meer dan een half uur aan de lijn per keer.
Het wordt je echt lastig gemaakt als je je wel netjes aan de regels houdt. De mensen met wie ik te maken kreeg gingen er bij voorbaat al vanuit dat ik ging sjoemelen en zwartwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |