abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31373188
Laat ik vandaag via een kennis die werkzaam is bij SozaWe het volgende te horen krijgen.

Komt er een antilliaanse vrouw heel zielig bij hem op spreekuur smeken om extra geld
omdat ze geen eten en drinken meer kan kopen aangezien haar sociale lasten zo
erg zijn gestegen en de prijzen in de Supermarkten zo hoog zijn dat ze gewoon
niet meer rondkomt.
De kennis zegt haar verzoek vandaag nog in behandeling te zullen nemen zodat ze
morgen danwel overmorgen een antwoordt heeft op het urgente verzoek.

Komt diezelfde kennis na zijn avondcursus even langs een avondwinkel om wat inkopen
te doen en wie ziet hij daar al druk pratend met klanten keurig de boodschappen op de band afrekenen?
Juist...diezelfde antilliaanse vrouw die diezelfde middag nog bij hem langskwam en om geld smeekte.
Zij schrok natuurlijk toen hij zich aan de Kassa melde en stamelde :
" ik help alleen even een vriendin van deze zaak hoor "

Einde van het verhaal?

Haar hele bijstandsuikering ligt nu bij de sociale recherche en is zowiezo stop gezet..
pi_31373290
En terecht, dat is gewoon de boel belazeren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31373502
haha top

Een vriendin van mij loopt nu stage bij zo'n bedrijf /instantie wat ook iets met uitkeringen doet (weet niet meer precies wat want ik zat niet echt op te letten). En omdat die meneer niet kan schrijven moest hij telefonisch solliciteren; hij kreeg een lijst met telefoonnummers/vacatures die hij moest afbellen (ter plekke, op een eigen kamer) en dan moest hij aangeven met markeerstiften wat de reden was (dus geel voor te oud, roze voor vacature al weg bijvoorbeeld)

Komt ze na een half uur weer binnen hoort ze die man opscheppen over de telefoon dat hij gewoon willekeurig wat kleurtjes heeft gegeven en dat hij zo naar huis komt die krijgt dus ook geen uitkering meer
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:49:43 #4
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31373575
geniaal, lijkt me fantastisch werk om te doen. Mensen die idd de boel belazeren en zichzelf te slim voor woorden vinden betrappen, onterechte uitkering te laten terugbetalen met rente en lekker aan het werk zetten. Grote mond? korting op uitkering, aggressief? helemaal geen recht meer op uitkering daaaaag meneer, u zoekt het maar lekker uit.
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:51:17 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31373601
Ze kon toch geld geleend hebben om inkopen te doen?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:54:40 #6
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31373667
Misschien wilde ze niet wachten op instanties en zelf proberen wat geld bij te verdienen om eten te kopen...je weet het niet he
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31373685
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
Ze werkte daar dus (zwart)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:56:03 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31373700
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
pi_31373719
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
Als je wit werkt wel
pi_31373733
quote:
Ja, maar ik krijg toch de indruk dat die vrouw niet inkopen aan het doen was maar inkopen aan het afrekenen was. Dus zitten bij de kassa, niet staan. Dat valt onder werken.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:59:14 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31373771
Gerechtigheid

Als de regels (en naleving) strakker worden gevolgd, dan is er méér voor zij die het echt nodig hebben.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:03:57 #12
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31373869
Kijk weer iemand die bijklust minder Nu moet ze er wel wit gaan werken. Als alle zwart werkers nu wit gaan werken dan is het meteen de helft minder
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:04:05 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31373874
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Als je wit werkt wel
Men, ik ben niet op mijn scherpst, he
Goed dat ze gepakt is, al is dit natuurlijk maar de druppel op de spreekwoordelijke plaat...

Er wordt zoveel gefraudeerd met uitkeringen en mensen geven het gewoon openlijk toe. Neem Tanja uit BB, die op TV vertelde hoe haar werkloze (lees: te beroerd om te werken) vriend elke week 3 willekeurige bedrijven en nummers uit het telefoonboek kiest en invult op het werkbriefje...

Hopelijk komt er een manier om dit soort praktijken beter aan te pakken.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:09:54 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31374007
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:04 schreef Aventura het volgende:
Men, ik ben niet op mijn scherpst, he
Het is ook al laat
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:31:08 #15
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31374424
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.

Het vrijgeven van de uitzendbureaus is echt een stomme zet geweest van de overheid.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:37:11 #16
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31374525
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:49 schreef Moitessier het volgende:
geniaal, lijkt me fantastisch werk om te doen. Mensen die idd de boel belazeren en zichzelf te slim voor woorden vinden betrappen, onterechte uitkering te laten terugbetalen met rente en lekker aan het werk zetten. Grote mond? korting op uitkering, aggressief? helemaal geen recht meer op uitkering daaaaag meneer, u zoekt het maar lekker uit.
Helaas ligt de praktijk wat lastiger. Het arbeidsbureau had vroeger korte lijntjes met de gemeente waardoor er snel gekort kon worden. (of konden misschien zelf wel korten?). Tegenwoordig komen al die fase 3 en 4 mensen bij allerlei commerciële reintegratiebureaus terecht die ze aan het werk moeten helpen. Die lijnen naar de gemeente zijn een stuk langer, omgaan met agressie is slecht geregeld en de groep die de zaak bedondert, ontspringt de dans door het gebrek aan professionaliteit (je krijgt echt zwaar weinig betaald), vakkennis en tijd van een hoop van dergelijke bedrijven.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:06:29 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31377017
quote:
Ze rekende de boodschappen van de klanten af, maw ze werkte daar!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:08:16 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31377035
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:31 schreef Tarak het volgende:

[..]

Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.

Het vrijgeven van de uitzendbureaus is echt een stomme zet geweest van de overheid.
En daar ondervinden de uitzendbureaus zonder kwade bedoelingen weer last van, bv mijn werkgever.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31382451
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:30 schreef i-spy24 het volgende:
Laat ik vandaag via een kennis die werkzaam is bij SozaWe het volgende te horen krijgen.
.......
Mooi! Eigen schuld, dikke bult! Juist door dit soort mensen wordt het voor de mensen die wel oprecht beroep doen op de bijstand steeds moeilijker om er een aan te vragen.
En dan ook nog denken dat je er mee weg kunt komen.... Dit soort dingen komen (meestal) wel uit...

Je had een poosje terug toch ook zo'n item in het nieuws dat de hele parkeerplaats van het CWI (ed.) vol stond met dikke mercedessen en B.M.W's, allemaal auto's van mensen die een uitkering aanvroegen of in de bijstand zaten .... echt te gek voor woorden! Verpats eerst die auto maar, heb je weer wat geld....
pi_31382505
Wat is SozaWe?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31382528
Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken...'t is natuurlijk niet goed te praten maar ga je alsjeblieft zorgen maken over Betuwelijnen en Bouwfraudes enzo..
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31382622
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is SozaWe?
sociale zaken en werkgelegenheid
pi_31382681
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken...'t is natuurlijk niet goed te praten maar ga je alsjeblieft zorgen maken over Betuwelijnen en Bouwfraudes enzo..
Uitkeringsfraude kost de overheid ook helemaal geen miljoenen per jaar
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31382690
Beetje jammer wel, want deze mensen gaan nu natuurlijk dealen/uit stelen, iets wat een nog zwaardere burden to society is dan bijstandstrekkers.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:31:06 #25
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31382738
Wel potverdriedubbels nog eens aan toe zeg! Dat scheelt je zo een sigaar of 2 op de countryclub als je niet oppast.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')