Ze werkte daar dus (zwart)quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
Ze kon toch geld geleend hebben om inkopen te doen?
Als je wit werkt welquote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
Ja, maar ik krijg toch de indruk dat die vrouw niet inkopen aan het doen was maar inkopen aan het afrekenen was. Dus zitten bij de kassa, niet staan. Dat valt onder werken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
Men, ik ben niet op mijn scherpst, hequote:
Het is ook al laatquote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:04 schreef Aventura het volgende:
Men, ik ben niet op mijn scherpst, he
Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:56 schreef Aventura het volgende:
Ow ze werkte daar? En ze kreeg toch een uitkering? Maar die bestanden worden toch gekoppeld? Ik bedoel dat zien ze toch aan je sofi-nummer, of je bijklust of niet?
Helaas ligt de praktijk wat lastiger. Het arbeidsbureau had vroeger korte lijntjes met de gemeente waardoor er snel gekort kon worden. (of konden misschien zelf wel korten?). Tegenwoordig komen al die fase 3 en 4 mensen bij allerlei commerciële reintegratiebureaus terecht die ze aan het werk moeten helpen. Die lijnen naar de gemeente zijn een stuk langer, omgaan met agressie is slecht geregeld en de groep die de zaak bedondert, ontspringt de dans door het gebrek aan professionaliteit (je krijgt echt zwaar weinig betaald), vakkennis en tijd van een hoop van dergelijke bedrijven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:49 schreef Moitessier het volgende:
geniaal, lijkt me fantastisch werk om te doen. Mensen die idd de boel belazeren en zichzelf te slim voor woorden vinden betrappen, onterechte uitkering te laten terugbetalen met rente en lekker aan het werk zetten. Grote mond? korting op uitkering, aggressief? helemaal geen recht meer op uitkering daaaaag meneer, u zoekt het maar lekker uit.![]()
Ze rekende de boodschappen van de klanten af, maw ze werkte daar!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:51 schreef Aventura het volgende:
En daar ondervinden de uitzendbureaus zonder kwade bedoelingen weer last van, bv mijn werkgever.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Niet bonafide uitzendbureaus frauderen nogal eens met die sofi-nummers. Er is een aardige handel in.
Het vrijgeven van de uitzendbureaus is echt een stomme zet geweest van de overheid.
Mooi! Eigen schuld, dikke bult! Juist door dit soort mensen wordt het voor de mensen die wel oprecht beroep doen op de bijstand steeds moeilijker om er een aan te vragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 00:30 schreef i-spy24 het volgende:
Laat ik vandaag via een kennis die werkzaam is bij SozaWe het volgende te horen krijgen.
.......
sociale zaken en werkgelegenheidquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is SozaWe?
Uitkeringsfraude kost de overheid ook helemaal geen miljoenen per jaarquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken...'t is natuurlijk niet goed te praten maar ga je alsjeblieft zorgen maken over Betuwelijnen en Bouwfraudes enzo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |