Ik weet niet of je nu nog kan kiezen voorheen was dat wel zo, ach een beetje baas geeft je toch wel vrijquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kun je kiezen?? ook als Hollander?? misschien wel een interessante ervaring, al wil ik niet dat het me vakantiedagen kost natuurlijk. Ik weet niet of de baas me daar buitengewoon verlof voor zou geven..
Tis wel in Belgie he.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:17 schreef Jump het volgende:
Het bord is niet leesbaar van de openbare weg, protest indienen
Tenzij ze nu al die bomen gesnoeid hebbe
Wat bedoel je daar nu mee?quote:
Ik zou net doen alsof ik wat kleingeld op de grond zou laten vallenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik begreep dat je de rechter vaak onderhands nog wel wat geld kan geven om het vonnis wat gunstiger uit te laten pakken bij een lokale rechtbank (je wordt dan vooraf op het kamertje geroepen van de rechter) Dat vertelde een collega van mij althans.
Ach, als je straks niet meer je boetes kan betalen, heb je ook geen problemen meer dat de brandstof niet meer te betalen is!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je moet voorkomen (en dat is al snel in belgie) ben je afhankelijk van de grillen van de rechter en dan kom je al snel aan 1000 euro. een collega van mij moest dus 1000 euro betalen toen hij te hard reed. Ook hij deed dat onbewust, gewoon een 30 bordje over het hoofd gezien op een rijksweg.
Die 30 borden staan nl ook op 70 en 90 wegen. als jij lekker 90 rijdt op een rijksweg midden in de nacht en ineens staat er een 30 bord en je kijkt net ff niet in de berm en blijft gewoon 90 rijden rij je meteen 60 te hard, kassa! Je wordt geflitst, maar je begrijpt niet waarom, je reed immers netjes 90.... even later kom je erachter dat je maar 30 mocht omdat ze een paar bordjes in de grond hebben geplempt.
Het zal me niet verbazen als er binnenkort ook op de autosnelweg zo af en toe een paar 30 bordjes verschijnen met een flitser erachter. Het gaat er immers om dat er een school in de buurt is, niet of die kinderen ook daarwerkelijk gevaar lopen.
Resultaat van de berekening:quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nog niks binnenmisschien komt het niet.. ik hoop dat er iets misgaat! :nailbite:
Ik heb in Belgie moeten voorkomen. Een ontzettend gedoe is dat, heel wat papierwerk en dus kan het allemaal best een tijdje duren. Zeker omdat die kantoren die die papierhandel moeten verwerken zwaar onderbezet zijn naar gelang de hoeveelheid papierwerk die ze door moeten spitten.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je moet voorkomen (en dat is al snel in belgie) ben je afhankelijk van de grillen van de rechter en dan kom je al snel aan 1000 euro. een collega van mij moest dus 1000 euro betalen toen hij te hard reed. Ook hij deed dat onbewust, gewoon een 30 bordje over het hoofd gezien op een rijksweg.
Die 30 borden staan nl ook op 70 en 90 wegen. als jij lekker 90 rijdt op een rijksweg midden in de nacht en ineens staat er een 30 bord en je kijkt net ff niet in de berm en blijft gewoon 90 rijden rij je meteen 60 te hard, kassa! Je wordt geflitst, maar je begrijpt niet waarom, je reed immers netjes 90.... even later kom je erachter dat je maar 30 mocht omdat ze een paar bordjes in de grond hebben geplempt.
Het zal me niet verbazen als er binnenkort ook op de autosnelweg zo af en toe een paar 30 bordjes verschijnen met een flitser erachter. Het gaat er immers om dat er een school in de buurt is, niet of die kinderen ook daarwerkelijk gevaar lopen.
Dus je reed al te hard. Prutser, ik hoop dat ze je rijbewijs afpakken. (maar dit topic zal wel weer gewoon een zoveelste trol van je zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat wordt dus een dure grap. ik reed volgens mij 55 op de teller,
In Nederland hebben ze niet eens tijd om aangiftes aan te nemen, laat staan dit soort gedoe.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap eigenlijk niet dat ze het willen afschaffen. Ik vind het best een goed systeem, beter als zon anonieme acceptgiro. Je moet aardig wat moeite doen en ook nog naar de post en het politiebureau (en de pinautomaat omdat je de zegels alleen contant kan betalen) Zegels plakken, knippen. Oom agent die je toespreekt.
Het werkt veel beter, want ik kijk nu wel beter uit nog ergens te hard te rijden na al die moeite. In Nederland moeten ze dit ook invoeren!
Tegen mij zeiden ze niets toen ik het geld ging storten.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De vrouw van de staats-Post was trouwens ook al nogal bits tegen mij inderdaad... Ze vond het ook nodig mij vermanend toe te spreken dat ik wel een gevaar op de weg moest geweest zijn met zoveel zegels...en het hele postkantoor moest weten dat ik voor 150 euro aan boetezegels moest plakken..Ik werd dus eerst ook nog weggestuurd omdat je dus boetezegels alleen cash kan betalen (en niet met pin) omdat de politie het boetezegelgeld elke dag ophaalt in een speciaal "zakske".
als je dus met je rijwiel 90 rijdt ipv de toegestane 70 km/h op de snelweg (waar zonder aanduiding max 120 km/h geldt) dan moetje bij de onmiddelijke inning 150 euro dokken, bij de minnelijke schikking 160 euro en bij de rechtbank 275-1375 euro.quote:
Moet je in het geval van BHFH, "twee dagen" werken voor de staat omdat je je houdt aan de eerder geldende maximum snelheid?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Af en toe lijkt het bezit van een geel nummerbord met zwarte letters überhaupt al strafbaar.
jij ging geld op een rekening zetten, ik ging boetezegels kopen. Geld voor boetezegels wordt hier blijkbaar contant opgehaal d door de wijkagent.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tegen mij zeiden ze niets toen ik het geld ging storten.
Ik heb dat mijn Belgische bon gedaan. Na enkele telefoontjes is die geseponeerd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ga het aanvechten! Als je geluk hebt tellen ze je échte overtreding en ben je helemaal failliet!
Wat loop je nou te zeveren? De ene minuut krijg je bijna een orgasme omdat de benzine richting 3 euro gaat, en even later loop je te janken dat je je snelheidsboete niet kunt betalen. Wist je wel dat je auto ook op benzine rijdt? En een paar topics terug liep je nog luidkeels te verkondigen dat successierecht zo fantastisch is omdat de overheid geld nodig heeft . Nou, dat geld halen ze dus ook uit jouw verkeersboete. Sorry hoor, ik probeer altijd om je topics te lachen, maar je bent eigenlijk best kansloos.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nou lach maar, wil je soms mijn boete betalen? een collega van mij moest laatst 1000 euro betalen (bij de rechter, wat hier nogal snel gebeurt ook, aangezien je hier in elk dorp nog een rechtbank hebt) toen hij was geflitst met 110 op een 70 weg. De boetes zijn hier vele malen hoger dan in nederland ook nog..![]()
In wat voor gat woon jij?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jij ging geld op een rekening zetten, ik ging boetezegels kopen. Geld voor boetezegels wordt hier blijkbaar contant opgehaal d door de wijkagent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |