hoe had jij het gedaan en geen verder kosten ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef Rnej het volgende:
mja ik heb wel ns wat via primeline gedaan, wat ze zeggen klopt wel idd...
maar idd zieke rente zodra je t niet redt...
je kan gewoon aangeven in hoeveel per termijn je wil betalen en dat wordt netjes automatisch afgeschreven..... en nja ik had t nog wat langer erover gedaan dus dan is het dus gestoorde rente.. weet niet meer precies hoeveel t was, maar lees gewoon de voorwaarden door en dan weet je hetquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:47 schreef zenith_ust het volgende:
[..]
hoe had jij het gedaan en geen verder kosten ?
Doorlopend krediet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:42 schreef vertelmeer het volgende:
Een gratis krediet bij een instelling als primeline, comfort card en dergelijke bestaat niet...
Op de één of andere manier moet je ervoor betalen.
Let op, betaal je niet op tijd dan 'naaien' ze je ook nog eens door de overeenkomst om te zetten naar een, damn hoe noemen ze dat ook al weer, een soort van lening waar ze wel vette rente op zetten!
Dan zou ik gewoon een jaartje gaan sparenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:05 schreef zenith_ust het volgende:
ik dacht aan laptop van 700 euro delen door 10 is 70 per maand nou dat ik echt wel missen .
berekening gemaakt met excel dat ik gewoon dan nog goed rond kan komen
snel typen, sorry ga er op letten.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/765540/1/50#31384388]woensdag 12 oktober 2005 14:39[/url
en verder.. damn joh.. doe wat aan je grammar
Als we het gaan hebben over taal dan mag je even naar je eigen reply gaan kijken. Dubbele punten in een zin waar dat geen nut dient, en juist geen punt aan het einde van de zin. Daarnaast is het gebruiken van een hoofdletter je ook niet bekend.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:39 schreef avotar het volgende:
er zullen ook vooraf admin kosten gerekend worden .. trust me..
en verder.. ja idd een BKR check..
Die brief wil wel eens kwijtraken bij TPG post heb ik wel eens gehoordquote:Op het moment dat de datum van uw Uitgesteld Betalen in zicht komt, ontvangt u van PrimeLine een herinneringsbrief met diverse mogelijkheden. U kunt nu echter ook al kiezen uit een van onderstaande betalingswijzen:...
He, maar ik had een TV gekocht van 1299 + 8 euro verwijderingsbijdrage = 1307 euro.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:39 schreef avotar het volgende:
er zullen ook vooraf admin kosten gerekend worden .. trust me..
en verder.. ja idd een BKR check..
Nou, wie denk je dat die laptop gaat voorschietenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:22 schreef zenith_ust het volgende:
KICKJE..
uiteindelijk lijkt dat primeline gedeeldte zelf me helemaal geen goed idee.
nu kwam ik op dynabite site dit tegen
GRATIS Uitgesteld betalen
Wilt u nu alvast de computer van uw dromen inclusief printer en scanner mee naar huis nemen en pas later zonder extra kosten betalen? Ook dit kan bij Dynabyte.
Uitgestelde periode Rente en administratiekosten
6 maanden gratis
12 maanden ¤ 25,-
18 maanden ¤ 50,-
Via PrimeLine.
Toetsing en registratie BKR te Tiel.
maar inhoevere gaat dit via primeline omdat het er bij staat/
ik wil een laptop hebben ook nodig voor school etc.
maar ja heb nu het geld er niet voor.
maar ja als ik het bedrag na 12 mnd mag betalen voor 25 euro extra is dat het wel waard.
kennen jullie deze procedure van dynabite
jij:Pquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, wie denk je dat die laptop gaat voorschieten
Ik betaal al de belasting waar jij je Stufi van krijgtquote:
Gebruik die tijd nou gewoon om te sparen. En als je echt zo dringend die laptop voor school nodig had had je ook allang kunnen gaan sparen of kunnen vragen of je ouders je het geld niet kunnen lenen. Daar komen nou al die paupers van he, van de jeugd die al gaat lenen voor 700 euroquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:52 schreef zenith_ust het volgende:
sowieso wil ik zeker weten dat er niks extra's bij komt.
dus daat gaan we goed uit zoeken
Dit vind ik een ontrecht geconstateede conclusie.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:01 schreef Furia het volgende:
[..]
Gebruik die tijd nou gewoon om te sparen. En als je echt zo dringend die laptop voor school nodig had had je ook allang kunnen gaan sparen of kunnen vragen of je ouders je het geld niet kunnen lenen. Daar komen nou al die paupers van he, van de jeugd die al gaat lenen voor 700 euro![]()
Ik vind het trouwens ook belachelijk dat je niet even 3 dagen op je salaris kunt wachten voor het kopen van een TV. Da's zelfs voor mij nog geen eerste levensbehoefte![]()
Wat nou investering, een computer (en zeker een pc) daalt nog harder in waarde dan je omaquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:54 schreef zenith_ust het volgende:
[..]
Dit vind ik een ontrecht geconstateede conclusie.
me ouders kunnen me het op dit moment niet lenen.
En ja ik doe nu versnelde opleiding 3 ipv 4 jaar en ik zie dit meer als inversteringl
Nou nou nou, wat een vriendelijkheid weerquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:14 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat nou investering, een computer (en zeker een pc) daalt nog harder in waarde dan je oma![]()
Als je ouders het je niet kunnen lenen (wat ze helemaal niet hoeven, het is tenslotte jouw probleem),d an snap ik niet waarom je niet hebt gespaard. Je zal toch wel wat verdienen als AH-slet?
In sommige gevallen moet je gewoon duidelijk zijn. Ik vind het een slechte zaak dat jongeren zich nu ook al laten verleiden tot leningen. Alles wat je achteraf denkt te kunnen financieren, dat kun je ook bij elkaar sparen. Dat is een veel gezondere methode om aan geld te komen, in plaats van door allerlei leningen aan de grond komen en allerlei subsidies trekken die gefinancieerd worden van het belastinggeld van mensen die wel werken om hun dingetjes te betalen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:18 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Nou nou nou, wat een vriendelijkheid weer![]()
Ja, leuk, maar dat kan dus wel op een normale manier, wat mij betreft.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:30 schreef Furia het volgende:
[..]
In sommige gevallen moet je gewoon duidelijk zijn. Ik vind het een slechte zaak dat jongeren zich nu ook al laten verleiden tot leningen. Alles wat je achteraf denkt te kunnen financieren, dat kun je ook bij elkaar sparen. Dat is een veel gezondere methode om aan geld te komen, in plaats van door allerlei leningen aan de grond komen en allerlei subsidies trekken die gefinancieerd worden van het belastinggeld van mensen die wel werken om hun dingetjes te betalen.
sommige mensen hebben geen behoefte aan een ongefundeerd waarde oordeel Furia.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:30 schreef Furia het volgende:
[..]
In sommige gevallen moet je gewoon duidelijk zijn. Ik vind het een slechte zaak dat jongeren zich nu ook al laten verleiden tot leningen. Alles wat je achteraf denkt te kunnen financieren, dat kun je ook bij elkaar sparen. Dat is een veel gezondere methode om aan geld te komen, in plaats van door allerlei leningen aan de grond komen en allerlei subsidies trekken die gefinancieerd worden van het belastinggeld van mensen die wel werken om hun dingetjes te betalen.
Wat voor andere situatie? Ik wil ook wel mooie en dure dingen, maar kan me dat als student ook niet veroorloven. Om dan toch wat te kunnen kopen werk ik zo'n 20 uur in de week, maar dat is zelfs geen vetpot. Als je in een minder bevoordeelde situatie zit moet je anticiperen, anders kom je jezelf tegen. Goed van TS dattie 2200 euro voor een rijbewijs heeft gespaard, maar dat heb ik ook moeten doen. Hoewel die van jou vast duur was of je bent alle keren gezakt, want ik was voor drie keer afrijden (en de lessen etc) zo'n 1500 kwijt. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:02 schreef avotar het volgende:
[..]
sommige mensen hebben geen behoefte aan een ongefundeerd waarde oordeel Furia.
en voor je gaat miepen, bedenk je dan dat er andere mensen in hele andere situatie zitten dan jij.
Bronquote:UTRECHT - Jongeren hebben een te groot gat in hun handen. Van de jeugd in de leeftijd van 21 tot en met 25 jaar komt 60 procent geld te kort. Bij kinderen van 10 tot en met 12 is dat 20 procent. Dat heeft het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) dinsdag gezegd.
"Het Nibud vindt het verontrustend dat jongeren op zo'n grote schaal en vooral al zo jong, geld te kort komen", aldus het instituut in een verklaring. Het Nibud maakt zich vooral zorgen over de jongeren die al krap zitten terwijl ze nog op school zitten. "Als zij nu al te kort komen, doet dat vrezen voor de toekomst wanneer ze wel vaste lasten hebben."
Uit een Nibud-onderzoek onder 3000 jongeren blijkt dat de helft van de werkende jongeren schulden heeft. Bovendien heeft 10 procent van de HBO- en WO- studenten tussen de 21 en de 25 jaar meer dan 10.000 euro schuld. Volgens het Nibud zitter daar ook leningen voor de studie, hypotheken en autoleningen tussen.
Jongeren lenen vooral geld voor kleding en het mobieltje. Naarmate ze ouder worden, lenen ze ook voor de studie en het levensonderhoud.
Het Nibud vindt dat ouders kinderen op een vroege leeftijd moeten leren omgaan met geld. "Het Nibud is ook van mening dat er een taak is weggelegd voor het onderwijs. Het instituut ontwikkelt momenteel een lespakket voor het voortgezet onderwijs." Daarnaast kunnen jongeren informatie aanvragen op de website van het Nibud. In oktober bezochten ruim 43.000 verschillende jongeren de site.
In die maand hield het instituut samen met het ministerie van Sociale Zaken een campagne in jongerenbladen en programma's voor de jeugd op radio en tv over geldproblemen van jongeren.
Nope.. niet daarom. Ik volg hier drie "lening"-topics tegelijk waarin mensen te pas en te onpas de TS gaan bashen vanwege het feit dat ze willen lenen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:18 schreef Furia het volgende:
@ Avotar, jij voelt je gewoon in de kloten geschoten omdat je hebt geleend voor een bank (toch?), ook een absolute eerste levensbehoefteAls je niet veel hebt moet je daar je levensstijl aan aanpassen. Vroeger hadden ze ook geen laptops en elke fatsoenlijke school heeft beschikking over een groot aantal computers. Je moet gewoon niet meer willen dan je je op een moment kan veroorloven!
Huiliequote:Op donderdag 12 januari 2006 19:18 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat voor andere situatie? Ik wil ook wel mooie en dure dingen, maar kan me dat als student ook niet veroorloven. Om dan toch wat te kunnen kopen werk ik zo'n 20 uur in de week, maar dat is zelfs geen vetpot. Als je in een minder bevoordeelde situatie zit moet je anticiperen, anders kom je jezelf tegen. Goed van TS dattie 2200 euro voor een rijbewijs heeft gespaard, maar dat heb ik ook moeten doen. Hoewel die van jou vast duur was of je bent alle keren gezakt, want ik was voor drie keer afrijden (en de lessen etc) zo'n 1500 kwijt. Maar dat terzijde.
@ Avotar, jij voelt je gewoon in de kloten geschoten omdat je hebt geleend voor een bank (toch?), ook een absolute eerste levensbehoefteAls je niet veel hebt moet je daar je levensstijl aan aanpassen. Vroeger hadden ze ook geen laptops en elke fatsoenlijke school heeft beschikking over een groot aantal computers. Je moet gewoon niet meer willen dan je je op een moment kan veroorloven!
Zo, en daar heb je je gefundeerde stukje tekst hoor!
[..]
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |