Inhoudelijke Verdieping en VakOnderzoek. Bij IV kreeg je les in sociologie politiek economie en cultuur + een achtergrondverhaal maken over een van die onderwerpen. Bij VO moesten we de berichtgeving over allochtonen analyseren in een bepaalde krant + een scriptie schrijven over een journalistiek onderwerp.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:40 schreef WAT het volgende:
Wat is IV en VO?
Helemaal mee eens. Ik volg deze periode het vak Deadline (Utrecht), waarin we op maandag een redactievergadering hebben, op dinsdag er op uit gaan voor artikelen, en woensdag de krant helemaal in elkaar zetten. Elke keer als hij 'hangt' is het weer een machtig gevoel, dat hebben we toch maar weer even met z'n allen klaargespeeld...quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het leukste is het samenwerken om tot een gezamelijk resultaat te komen zoals een krant, tijdschrift, website, radioprogramma of tv-programma.
IV = Inhoudelijke vervlakkingquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:40 schreef WAT het volgende:
Wat is IV en VO?
Ik ben vooralsnog als copywriter bij een reclamebureau geëindigd... Voor veel (oud)-docenten zal dat inderdaad gelijk staan aan de helquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:23 schreef WAT het volgende:
Waar eindigen ze dan in? Woordvoerders, persvoorlichters oid?
De hel?
Dat lijkt me wat overdreven. Het hangt sowieso af van welke richting je kiest. Krant, Radio en TVmensen hebben over het algemeen meer problemen. Maar een beetje journalist kan ook voor een tijdschrift schrijven, dus laat je vooral niet beperken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:19 schreef PLAE@ het volgende:
70% eindigt niet in de journalistiek als je daar wat aan hebt.
Het komt uit officiele cijfers alleen heb ik die zo niet effe bij de hand. Het is iig niet uit m'n duim gezogenquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat er toch zoveel mensen niet in de journalistiek terechtkomen. Ik hou eerlijk gezegd ook alle opties open.
Ja hoor ik heb het gehad, is een simpel tentamen. Alle tentamens zijn trouwens meerkeuze op de SvJ. De Media-Explosie heb ik ook nog nooit ingekeken inderdaad. En het basisboek staat vol met dingen die je al vaak verteld zijn als het goed is, dus dat hoef je ook niet helemaal te lezen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:46 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het komt uit officiele cijfers alleen heb ik die zo niet effe bij de hand. Het is iig niet uit m'n duim gezogen
Even wat anders:
Zijn er mensen uit Utrecht die al eerder dit jaar het vak Journalistiek en Maatschappij hebben gehad? Volgende week tentamen hierover maar het is zo veel en zoooooo saai. Iets van 800 bladzijde aan saaie stof (basisboek journalistiek wat nog wel te pruimen is) maar ook het boek Media Explosie wat echt oersaai is. Ik heb wel 2 samenvattingen maar kan iemand mij effe wat vertellen over de moeilijkheid van het tentamen/ het type vragen etc etc
Ik kan me moeilijk motiveren![]()
Was er maar een algmeen svj forum waar je dit kon vragen![]()
edit: hoor net dat het meerkeuze is. Dat scheelt![]()
Ik werk bij een televisieproductiebedrijf. Niet direct als journalist, maar wel iets ergs aanverwants. Het ligt ook een beetje aan je definitie van "journalistiek"quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:23 schreef WAT het volgende:
Waar eindigen ze dan in? Woordvoerders, persvoorlichters oid?
De hel?
Je schrijft de wist-je-datjes?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef Ripley het volgende:
Ik werk bij een televisieproductiebedrijf. Niet direct als journalist, maar wel iets ergs aanverwants. Het ligt ook een beetje aan je definitie van "journalistiek"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |