abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31887883
quote:
Op woensdag 2 november 2005 01:09 schreef sannydude het volgende:
gaaf wilders kapsel cavia heb je

kan iemand mij uitleggen hoe het zit met die scores? (dom voelt )
Is niet interessant joh, als jij je cavia er leuk uit vind zien heeft ie een dikke voldoende toch? Shows zijn extreem stressvol voor die beestjes.
pi_31888690
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:45 schreef Troeta het volgende:
goed zeg zoeperzazke!!
Leuk zijn die keuringen he?
Ja, ik heb er van genoten! het was een ontzettende topdag! En ik ben zo ontzettend trots op m'n Jewel

Sannydude, wat de scores betreft, dit is het lijstje:

NE = niet erkend
O = onvoldoende
M = matig
V = voldoende
G = goed
ZG = zeer goed
F = fraai
U = uitmuntend
I had a signature once. It was awful.
pi_31888731
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:29 schreef ParanoidEv het volgende:
Is niet interessant joh, als jij je cavia er leuk uit vind zien heeft ie een dikke voldoende toch? Shows zijn extreem stressvol voor die beestjes.
ben je er wel eens geweest?

De meeste (ja, de meeste, heus niet allemaal) cavia's worden getraind op shows. Ze raken gewend aan het gekeurd worden, zitten prima stil en zijn eigenlijk van weinig dingen meer onder de indruk, hooguit een leuk aangrenzend caafje van het andere geslacht. Ja, een drachtig dier is stressgevoeliger en moet je niet gaan vervoeren, Maar Jewel vond het allemaal wel best. Tijdens de reis heeft ze bij mij op schoot liggen pitten en op de show zelf heeft ze hooi en groenvoer geknabbeld en nog meer liggen pitten. Kon weinig stress ontdekken

Maar uiteraard, in mijn ogen zijn al mijn caafs uitmuntend, ik ben stapelgek op ze en kan ze voor geen goud meer missen! Maar dat maakt het niet minder leuk om eens mee te maken!
pi_31892941
Ik heb nog contact gehad met de dierenarts. Ze achtte het zeer onwaarschijnlijk dat Obelix iets bij zich droeg, dan hadden de symptomen toch heel anders moeten zijn (luchtwegen infecties e.d.). Ze dacht eerder aan het eten van iets giftigs in het gras (bijvoorbeeld een klein paddestoeltje, omdat hierdoor ook eigenlijk geen echte ziekte verschijnselen optreden en de cavia dus van het een op andere moment kan overlijden).

Na veel wikken en wegen en dankzij allerlei fijne gesprekken met cavialiefhebbers heb ik besloten toch een nieuw vriendje voor Obelix op te halen! Zijn nieuwe vriendje heet Harley, wat waarschijnlijk Harry wordt We gaan hem vrijdag ophalen!

Het is een driekleur coronet beertje:

pi_31893501
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:15 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb nog contact gehad met de dierenarts. Ze achtte het zeer onwaarschijnlijk dat Obelix iets bij zich droeg, dan hadden de symptomen toch heel anders moeten zijn (luchtwegen infecties e.d.). Ze dacht eerder aan het eten van iets giftigs in het gras (bijvoorbeeld een klein paddestoeltje, omdat hierdoor ook eigenlijk geen echte ziekte verschijnselen optreden en de cavia dus van het een op andere moment kan overlijden).

Na veel wikken en wegen en dankzij allerlei fijne gesprekken met cavialiefhebbers heb ik besloten toch een nieuw vriendje voor Obelix op te halen! Zijn nieuwe vriendje heet Harley, wat waarschijnlijk Harry wordt We gaan hem vrijdag ophalen!

Het is een driekleur coronet beertje:

[afbeelding]
Wat een schatje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_31894718

Harley is een toepasselijke naam, ik vind hem erg mooi.
And the druids turn to stone...
pi_31894962
omg wat een mooi ding
*biedt cavia vrouwtje aan voor paring
pi_31894984
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:09 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, ik heb er van genoten! het was een ontzettende topdag! En ik ben zo ontzettend trots op m'n Jewel

Sannydude, wat de scores betreft, dit is het lijstje:

NE = niet erkend
O = onvoldoende
M = matig
V = voldoende
G = goed
ZG = zeer goed
F = fraai
U = uitmuntend
Wow heb je goed gedaan dan met juwel

thnx voor de uitleg
  woensdag 2 november 2005 @ 14:05:07 #159
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_31895694
Wat een leuke Inkie. Dat zou wel mooi passen bij mijn coronetzeugje maar die is al te oud (1 jaar) en ik mag geen kleintjes
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_31907010
Als mijn cavia's bij me zitten vinden ze het leuk om beetje aan me gezicht en handen te likken,vind ik ook wel grappig maar ze knabbelen er ook wel eens graag op,bijten nooit door maar soms best hard en vind het toch een beetje eng voor het geval ze toch eens echt doorbijten (in mijn neus ofzo).Kan ik ze dit afleren en hoe? Als ze op mijn schoot zitten plasen ze ook altijd te gelijk,zo raar net alsof ze het afspreken!!
01-08-2008
pi_31907733
dit kun je niet echt afleren. Als je het toch wilt proberen:
geef ze nooit een tik om ze te straffen. Dat snappen ze niet, je doet ze alleen maar onnodig zeer.
beter kun je een hard geluid maken, een harde 'eh' bijvoorbeeld, iedere keer als ze het doen. Dat vinden ze niet fijn en dan houden ze hopelijk op.

Overigens, zonder echte aanleiding bijt een cavia niet zomaar door hoor, of je neus moet naar groenvoer smaken

Edit: als ze het pas na een poosje gaan doen, is het een teken dat ze moeten plassen en kun je ze beter terug zetten
pi_31910592
er zijn ook van die cavia's die zindelijk zijn die lopen dan terug naar hun hok als ze moeten die van mij zijn overigens ook vrij zindelijk. Ze houden het iig zo lang mogelijk op Toen ik met ze naar de dierenarts ben gegaan, wat meer dan een half uur geduurt heeft, hebben ze geen sporen achtergelaten
pi_31910974
Nou, ik kan het nog sterker vertellen... Toen ik met Jewel naar haar fokster toeging voor een knipbeurt, dik anderhalf uur rijden, had ik haar in de auto op schoot genomen. Gewoon met handdoek erondenr, van mij mocht ze gewoon plassen. Het arme schatje heeft echter geen enkel plasje gedaan, vond het zo schattig van haar zodra ze daar in een hok werd gezet kwam er wel direct een grote plas
pi_31927618
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:38 schreef sannydude het volgende:
*biedt cavia vrouwtje aan voor paring
Cavia-dating op fok
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_31928747
Ik heb nieuwe foto's gekregen van Harry Harley

Nu nog even wachten tot morgen
pi_31932953
Hij is lief! Ik heb nu al zin voor je in morgen
pi_31933702
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:15 schreef inkie1010 het volgende:
wat waarschijnlijk Harry wordt

Pas maa rop dat het ook geen volgevreten cavia wordt die alles omver gooit!
pi_31970180
Vandaag heb ik samen met Obelix Harley opgehaald! Het was een hele reis en de mannekes zitten nu lekker samen te peuzelen van wat andijvie!

Hij is zo mooi en lief !!

"ff op Obelix klimmen!"

Samen smullen!

aaaaah

Ik heb verder nog geen foto's gemaakt omdat ik niet meer wilde flitsen en het te donker was voor "zonder flits"
pi_31971914
Ze zijn echt ongelooflijk lief! En wat is Harry al groot bij Oob!
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:18:44 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31972541
wat een moppie .. hopenlijk heeft harley een langer leven in het verschiet.. t is jou iig wel gegund je heb ellende genoeg gehad met die beessies
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32039219

pi_32040015
Oh, zwijmel... dat bekje van Obelix ook op die laatste foto... Ze zijn echt geweldig samen Ink!!!
pi_32041102
Wat een lievies Inkie!! Echt een leuk stelletje samen
=^.^=
pi_32044751
Wat een leukerdje Ink! Ben blij dat je het toch nog aandurft!
Hoe is het met Obelix pootje trouwens? Ik zie hem daar zo naast zich liggen.

Shaggy en Jessie zijn hier nu leuk rondjes aan het rennen onder mijn buro, altijd zo'n leuk gezicht!
En in de huiskamer lopen ze helemaal niet, zo raar.
pi_32047996
Shaggy en Jessie! doe weereens foto's

Ja Obelix' poot zal niet meer goedkomen, dat is gewoon niet goed aangegroeid en dat verwachtte de DA ook omdat het een moeilijke breuk was. Het is niet dat hij er niets mee kan, hij kan zich er bijvoorbeeld wel mee krabben, maar echt ermee lopen kan hij niet en de poot ligt er vaak een beetje bij. Hij heeft er in elk geval geen pijn aan.
pi_32049063
Leuke foto's weer, Inkie
Ik zal binnenkort ook weer eens wat nieuwe maken!
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_32063356
Wat een schatjes Inkie
Zal er van Annie en Beppie ook nieuwe plaatsen
01-08-2008
pi_32095263
Annie

Beppie

samen
01-08-2008
pi_32097721
Annie en Beppie wat heeft Annie een mooie kleur op der koppie!! Leuke fotos!!!
pi_32110643
Nou... volgens mij is Jewel gedekt! D'r hele plassertje was ontzettend vies terwijl ze normaal zo schoon is.... E de haartjes er rondom waren hartstikke hard... Dus ik gok dat ik deze datum voor alle zekerheid een extra kringetje geef in mijn agenda
pi_32115794
Weet iemand waarom cavia's (althans de mijne) gaan kauwen als je ze aait of als je ze
praat?

[ Bericht 5% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 09-11-2005 13:45:46 ]
pi_32117187
Wat bedoel je met kauwen? Knarsetanden? Of echt eten herkauwen waarbij ze moeilijke bekjes trekken?

Knarsetanden odet bij mij vooral iwi veel op schoot. Waarom ze dat diet, weet ik niet echt. Ik denk dat het egwoon een vorm is zoals wij wel eens met ons horloge of onze ringen gaan spelen terwijl we aan het kletsen zijn, om intussen wat te doen te hebben...

Als het écht herkauwen is, en je merkt ook dat ze slecht eten, dan kun je beter even naar de DA. Deze kan kijken of de kiesjes van je cavia nog wel goed zijn, want als deze te lang zijn kan er voedsel in het bekje blijven hangen dat ze dan letterlijk nog een keer gaan kauwen om het weg te krijgen.
pi_32164298
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat bedoel je met kauwen? Knarsetanden? Of echt eten herkauwen waarbij ze moeilijke bekjes trekken?
Ze gaan automatisch kauwen als ik ze aai, of als ik ze roep. Maar this een soort herkauwen, niet echt knarsertanden. Tlijkt mij wel een positief teken.
Ze eten allebei wel goed.
Ik vond het zulk merkwaardig gedrag.
pi_32236315
Bij mij gaan ze niet kauwen, maar wel geluidjes maken!

Harley kijkt onschuldig terwijl ie net de voerbak vol zaagsel gegooid heeft

Obelix gaat maar even kijken wat er met de voerbak gebeurd is
pi_32241295
hoe hoog kunnen jullie cavia's springen? die van mij springt steeds hoger, hij kan nu zelfs uit zijn hok springen en dat is best hoog stoute cavia

dit is de kleine deugniet, Gizmo

dit is de ouwe bok van mijn vriend, Dikbuikie

nog een keer Dikbuikie

Gizmo is Alle-Dagen-Heel-Druk
pi_32287660
Wat een lieve caafjes!!!! Dikbuikie en Gizmo

Deze vind ik zo lief

pi_32304581
O Inkie, wat een leuke foto's weer!

En wat is die dikbuikie een leuke cavia, andere ook hoor, maar die nog meer

Hier een foto van m'n telefoon van Shaggy en Jessie.
Ik maak niet zoveel foto's, maar ik ben filmpjesverslaafd, zo grappig om te zien hoe ze aan het eten zijn enzo.
Maar mijn stiefvader heeft een mooie camera en gaat een keer echte foto's van ze maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Troeta op 16-11-2005 02:02:35 ]
pi_32328259
wat een leuke caviaatjes allemaal

gizmo en duikbuikie zijn dikke vriendjes, gizmo kan niet zonder dikbuikie. Als ie ook maar even van zijn vriendje weg wordt gehaald wordt ie helemaal gek en begint keihard te piepen. dikbuikie daarentegen geeft geen kik

gizmo heeft nog een rara eigenschap: op het harde dakje van zijn huisje te liggen en slapen ipv in zijn huisje te liggen/slapen met zachte bodembedekking

owja en daarnaast houd ie erg van rennen en springen. Ik vraag me nog steeds af of er meer mensen zijn die een cavia hebben die uit zijn hok kan springen, iets van 32 cm hoog en hij is zelf nog klein:7 maandjes oud.
pi_32328436
Harley kan wel flink rondspringen, maar zo hoog springt hij echt niet! Obelix ook niet trouwens, maar die kan ook niet zo heel hoog met ze pootje.

Shaggy en Jessie wat een heerlijke pluizenbolletjes
pi_32589792
*schopje*

Overigens, ik denk dat Jewel nu zwanger is... Haar buik begint al wat gespannener te worden, heel anders dan bij de rest... Spannend, spannend! Ik kan niet wachten tot ik baby's heb
pi_32593194
Jewel echt spannend!!!

Ik heb net een nieuw huisje voor de meneertjes gemaakt. Vond een mooi geschikt doosje bij albert heyn Obelix vond het alleen niet mooi staan en heeft het meteen omgegooid
pi_32614694
Dit is roxy. februari 2006 word ze twee. ze knaagt aan alles wat los en vast zit en zo ook het haar van de dierenarts.. die nu een grote pluk mist! Ze is heel ondeugend en heeft een verleidelijk koppie. Ze heeft ook al een operatie gehad vanwege zoutstenen in der blaasje. Enkel is ze nu weer ziek terwijl ze al heel erg in de gaten wordt gehouden met wat ze eet... Hopelijk gaat dit goed aflopen. Wat foto's;

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueCurl op 27-11-2005 12:48:41 ]
  zondag 27 november 2005 @ 13:45:30 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32616340
dat knagen aan die kooi doet mijn oudste januari 2 jaar ook en haar vriendinnetje een jaar oud in een ander bakkie doet het sinds kort ook herhaaldelijk mee naar dierenarts geweest, knaagblokjes, knaaghoutjes etc... van alles gegeven maar die kooi blijft toch het leukst
pi_32617602
Likstenen of zoutstenen moet je niet geven, dat is alleen maar slecht en daar ontstaan blaasproblemen mee.

Cavia's die alleen zitten kunnen knagen uit eenzaamheid. Waarom jouw caafejs knagen, evenstar, weet ik niet echt... Ik hoor eigenlijk zelden tot noiot geknaag, behalve dan aan het eten. Maarja, hier zitten ze in een flat, daar is ook minder aan te knagen... Hier nog eens een nieuwe foto!

pi_32622432
die van mij knaagt ook gewoon veel. sommige caafs doen dat gewoon. nagevraagd bij de dierenarts waarom ze dat nou zoveel doet.. deze die ik nu heb. is niet uit verveling. gewoon ze wil knagen kan geen kwaad.
pi_32626774
Soms is het zo, als een caaf alleen zit en wel een andere caaf ruikt, dat het gewoon het verlangen is om bij die ander te zijn... Vaak is het echt uit eenzaamheid. Nu ik mijn cavia's in een grote groep heb zitten knagen ze ook eigenlijk nooit meer, misschien 5 'knaagjes' per week ofzo, aan een nachthokje... echt heel weinig...
  zondag 27 november 2005 @ 21:37:22 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32628585
pip zit met de kleine in een kooi dus die is niet alleen ... heeft een spelevriendinnetje..
merry zit wel alleen die doet het echt sporadisch en denk dat het bij hara meer territorium drift is
pip doe het echt om uit te dagen mijn lief krengetje
pi_32633026
Het zijn knaagdieren, daarom knagen ze

Wat leuk zeg, baby-cavia's op komst!!

Ik heb een dieet-probleempje..
Ik geef normaal 3x per dag verschillende groente, 2x per dag een pluk hooi en er is onbeperkt biks.
Maar nu is het zo dat Jessie een beetje te dik word en Shaggy blijft met dit dieet maar net op zijn goede gewicht.
Wat nu? Moet ik Shaggy maar wat meer groente geven op de bank ofzo?

De schurft is hier trouwens weer weg gelukkig!
  zondag 27 november 2005 @ 23:52:49 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32633136
troeta zo doe ik het wel.. hier krijgen ze allemala hetzelfde alleen willen pip en lego wel eens elkaars eten inpikken en aangezien pip spekkies genoeg heb en lego niet zo voer ik die appart bij mij op schoot.

btw proficiat met jewel.. hoop dat de zwangerschap van jewel een beter verloop gaat krijgen als die van pip.. zij had doodgeboren jonkies en die aangevreten schijnt toch normaal te zijn met een eerste zwangerschap van caafjes.
  maandag 28 november 2005 @ 09:06:05 #200
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_32638207
Ik voer ze met groenten ook apart (bij). Omdat de ene cavia anders bijna alles opeet en de ander is heel beleefd en die durft dan niet.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')