Ja..in een niet al te lichte ruimte lijkt't gewoon een donker oogje..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:03 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb hier helaas geen ervaring mee, maar het kan idd een ontstoken oog (troebel) of iets dergelijks zijn...
Ik hoop dat het niks ergs is! Succes alvast bij de dierenarts.
En is het ook wel eens het geval dat het ene oogje zijn gebruikelijke kleur behoudtquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:05 schreef Oxymoron het volgende:
Mijn cavia's hebben ook een andere kleur oog in het licht. Dan schijnt het licht er als het ware ''doorheen'' lijkt wel. Van de rood-ogige cavia lijken de ogen de ene keer roze en de andere keer donkerrood. Van de zwart-ogige cavia lijken de ogen bruin tot blauw tot zwart; afhankelijk van het licht.
Hartstikke bedankt!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:06 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb een beetje gezocht op internet, en hier vond ik veel informatie over de blauwkleuring of vertroebeling van het oog:
http://members.chello.nl/f.koornneef/kop.htm
Ik bel morgenochtend meteen de dierenarts want er is nog steeds geenquote:Op zondag 16 oktober 2005 17:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb hier wel veel over gehoord. Vermoedelijk is het een beschadiging van het hoornvlies. Je zult bij de DA een tube cafzalf meekrijgen en met zalven gaat het over. Succes!
In het weekend staat ie uitquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:41 schreef Chav het volgende:
INKIE !!!!!! Waarom doet je webcam t al een tijdje niet ??? Ik moet m`n dagelijkse portie Piet hebben !!!!!
hoe is het gegaan?quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:15 schreef mrsj het volgende:
[..]
Ik bel morgenochtend meteen de dierenarts want er is nog steeds geen
verandering....![]()
Ik had geen tijd om te reageren dus doe ik het nu ff.quote:
Dat laatste is pure onzin. Ik weet niet het nauwkeurige maar in grotere hoeveelheden is sla schadelijk vanwege *een stofje* dat het bevat en nee, dat is niet water. Als ijsbergsla om de reden van water slechts zou zijn zou je ook geen komkommer mogen geven en ook dat is onzin.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:50 schreef ParanoidEv het volgende:
24 uur per dag groenten? Ben je niet in de war met hooi? Groenten is gewoon 2x per dag.
Sla is overigens wel goed voor cavia's, alleen ijsbergsla niet vanwege dat het bijna alleen maar water bevat.
Dan zou je zeg maar een krop per dag moeten geven ofzo, en ik denk niet dat iemand hier z'n caaf 1 krop per dag geeft.. Sla is verder uitstekend hoofdvoer, maar afwisseling blijft uiteraard heel belangrijk. IJsbersla is echt 'slecht' om water als reden. Er zit haast geen voedingswaarde aan, alleen water. Bij komkommer is dit niet zo. Er zit wel veel water in, maar ook genoeg voedingswaarde.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat laatste is pure onzin. Ik weet niet het nauwkeurige maar in grotere hoeveelheden is sla schadelijk vanwege *een stofje* dat het bevat en nee, dat is niet water. Als ijsbergsla om de reden van water slechts zou zijn zou je ook geen komkommer mogen geven en ook dat is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |